2022-07-11, 19:13
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
På TV4 nyheterna nu!

Bonniers och DN tiger som muren. Vad sade de på 4:a skiten?
Citera
2022-07-11, 19:15
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenOndaLedaren
Några uppdateringar?

Ingenting om BO, utan mer om hur reaktionerna varit i området, krishantering, två familjer i chock mm.

Men det är inga tvivel om att det är rätt GM... enligt kärringen från kyrkan som intervjuades.
Citera
2022-07-11, 19:16
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Han behöver inte alls ligga samhället till last. Tvärtom finns där en stor potential i att kunna tilldela honom nationellt inkomstbringande arbetsuppgifter. I den åldern ska man kunna röja skog, sätta plant, plocka bär på hösten o.s.v.

16 timmars skift med bar överkropp i Norrlands inland skulle göra honom gott.

Det må väl ändå betalas någon som passar honom? Annars riskerar väl fjortisen som plockar bär för att tjäna ihop till moppen att råka illa ut.
Citera
2022-07-11, 19:17
Medlem
Kommer man ålderstesta förövaren?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Föräldrabalken;

Tittar man på skadeståndslagen kanske vårdnadshavaren landar på att betala skadestånd, en femtedel av ett prisbasbelopp, 10 000?
Nej, det blir inte vårdnadshavaren i detta fallet misstänker jag. Kommuner har ofta inte velat ta ansvar för barn genom socialtjänsten då de är livrädda för betalningsansvar OM barnet åsamkar skada i samhället. I detta fallet kan man misstänka att socialtjänsten gjort en familjehemsplacering vilket i praktiken gör socialtjänsten och kommunen ansvariga för guldklimpens beteende. Härvid kan föräldrarna stämma skiten ur kommunen speciellt om de har tagit lätt på hanteringen av afrikanens övergrepp på flickor/kvinnor.
Citera
Medlem
Finns det någon sammanfattning?
Citera
2022-07-11, 19:18
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdis12
Ursäkta min norrländska eller skelleftemål. Men flickan levde med nöd och näppe.

Du behöver inte ursäkta dig till mig, jag bara förklarade till frågeställaren och det är ju standardsvenska de du skrev. Växte själv förresten upp på Morön. Hälsa Getbergsskolan och Kanalskolan från mig!
Citera
2022-07-11, 19:19
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Hört rykten på stan att det finns ett pris på GM:s huvud, alltså belöning om nån tar ihjäl han. Gissar att det bara är snack, det är Skellefteå inte Chicago.

men om det stämmer kanske det är BO:s pappa som betalar med undangömda knarkpengar?

.

Eller med swish-insamlingen?
Citera
2022-07-11, 19:23
Medlem
Bluebeast72s avatar
Kan vi få en offentligt avrättning på galgbacken i Stockholm av denna samhällsparasit är jag nöjd!

Helt sjukt att samhället skall erbjuda denne ny skyddad adress. En avrättning skulle vi bjuda på o för att säkra detta inte upprepas med denna familjen tar vi modern oxå.

Frågor på det?
Citera
2022-07-11, 19:24
Medlem
Allt i det här är så jävla hemskt.. Såg bilder på flickan och hon är helt oigenkännlig, jag förstår inte vem som kan göra något så illa mot en tjej som knappt är 10 år gammal.. Vem är killen som gjort detta och vad är de för fel på han?
Citera
2022-07-11, 19:24
Medlem
SWISH- insamlingen är avslutad så nu kanske alla kan släpp det dravlet!
Citera
2022-07-11, 19:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Nej, det blir inte vårdnadshavaren i detta fallet misstänker jag. Kommuner har ofta inte velat ta ansvar för barn genom socialtjänsten då de är livrädda för betalningsansvar OM barnet åsamkar skada i samhället. I detta fallet kan man misstänka att socialtjänsten gjort en familjehemsplacering vilket i praktiken gör socialtjänsten och kommunen ansvariga för guldklimpens beteende. Härvid kan föräldrarna stämma skiten ur kommunen speciellt om de har tagit lätt på hanteringen av afrikanens övergrepp på flickor/kvinnor.

Ja, det är därför någon borde gräva i hur myndigheterna har hanterat gärningspersonen sedan han överföll en kvinna för något år sedan.

Någon har uppenbarligen brustit i sitt agerande eftersom att GM kunde slå till igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in