2022-07-11, 16:52
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granhammar
Är det bekräftat att han är intellektuellt funktionsnedsatt?

I så fall är det värt att påminna om att antalet platser i grundsärskolan har ökat kraftigt i Sverige. Majoriteten av ökningen står invandrare från mellanöstern och afrika för. I min kommun har behov av plats i särskolan ökat så man var tvungen att öppna två. Av alla inskrivna idag är närmare 100% invandrare.

Varför går inte media ut med bilden som anhöriga delat?

Någon som var relativt insatt i gärningsmannens hemmamiljö, skola mm menade att han definitivt är ett solklart diagnosbarn, men inte så pass mycket att man skulle tro att han är gravt utvecklingsstörd vid första anblick.
Citera
2022-07-11, 16:56
Medlem
Man pratade om detta på P1 nyheterna nyss.

MGM har tydligen gjort vissa medgivanden enligt åklagaren.
Fortsatt arbete med teknisk bevisning på brottsplatsen fortsätter.
Citera
2022-07-11, 16:59
Medlem
ceciliastenbocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloyshepherd
Då mostern gett tillstånd / uppmanar folk till att dela inlägget så bedömer jag att det är okej att länka här:

https://www.facebook.com/10000115869...N38xbVP8l/?d=n

Tack 🙏🏼
Citera
2022-07-11, 17:03
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Kan tänka mig att de lär må förjävligt.
Ja det är inte lätt att vara med om sånt. Bearbetning deluxe.
Citera
2022-07-11, 17:03
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Det var tydligen folk ute och letade i natt, enligt bra källor. Och inte dom trevligaste killar heller!
Jag tycker att dom verkar vara trevliga killar som vill ta ett snack med han. Förstår att alla som bor där blir förbannade. Folk vill känna sig trygga och kunna släppa ut sina barn i det fina vädret. Ett monster ska inte vara lös i samhället. Finns inte en vettig människa som rycker på axlarna åt det här.
Citera
2022-07-11, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loffen70
Ja personen var vid liv men just och pass

Vad betyder just och pass? 🧐
Citera
2022-07-11, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
De har inte kunnat hört henne ännu. Då ligger hon väl troligen nersövd ännu. Vi får be en bön att hon vaknar och är okey så hon kan berätta

Ja, verkligen. Jag hoppas flickan blir ok, men det tar nog lång tid att bli helt återställd om det nu är möjligt. GM verkar ju ha gått loss med ett extremt våld. Fy fan jag blir så illa till mods att jag nästan spyr.
Citera
2022-07-11, 17:07
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloyshepherd
Då mostern gett tillstånd / uppmanar folk till att dela inlägget så bedömer jag att det är okej att länka här:

https://www.facebook.com/10000115869...N38xbVP8l/?d=n

Haha, vilken fittig jävel.
Varför ska vi ge henne pengar?
Är hon så jävla fattig att hon inte kan köpa grejer själv eller vad?
Vad ska hon köpa som är så dyrt?

Min kusin blev mördad för flera år sedan, skulle aldrig någonsin komma på tanken att gå ut offentligt sådär och be om pengar.
Riktigt lågt.
Citera
2022-07-11, 17:08
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monsterbitchen
Vad betyder just och pass? 🧐

Just så pass heter det.
Inte just och pass.

Just så pass betyder att det är på håret, nära, små marginaler.
Citera
2022-07-11, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Vi får be en bön att flickan inte minns något av överfallet, misshandeln och gud vet vad gärningsmannen gjorde. Det vore skonsammast för flickan att slippa dessa hemska minnen för resten av sitt liv.

Så sant så, men samtidigt vore det bra att få veta vad som hänt. Om hon inte minns något så är hon ju troligen hjärnskadad och det vore ju inget vidare. I så fall är hennes liv totalt förstört och det ska vi väl inte unna vettvillingen. Han ska åka dit så alla vet det. En önskan är ju att ingen mer ska råka ut för honom..
Citera
2022-07-11, 17:09
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Jag tycker att dom verkar vara trevliga killar som vill ta ett snack med han. Förstår att alla som bor där blir förbannade. Folk vill känna sig trygga och kunna släppa ut sina barn i det fina vädret. Ett monster ska inte vara lös i samhället. Finns inte en vettig människa som rycker på axlarna åt det här.

Ändå så får alltid trådar och nyheter som "känd melloartist gripen för knarkbrott" eller "60-årig knivhuggen på Gotland" mer allmänintresse än detta, trots att detta är bland det grövsta och värsta brottet som Sverige erfarit på länge, givet de inblandade och omfattning av våldet han tillfogat 9-åringen.

Tråden om kvinnan på Gotland hade väl mer än 20 000-30 000 aktiva läsare i minuten, medan denna tråd inte haft mer än drygt 6000 aktiva läsare i minuten som mest i skrivande stund. Men det får nog mer spridning snart, eftersom även alternativmedia, Twitter och andra gått igång.

Till folks försvar mörklägger ju media detta å andra sidan, så allmänheten som inte hänger på flashback, twitter, alternativmedia eller andra informationskanaler regelbundet har ju ingen aning om vad som ens har hänt.
Citera
2022-07-11, 17:10
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Haha, vilken fittig jävel.
Varför ska vi ge henne pengar?
Är hon så jävla fattig att hon inte kan köpa grejer själv eller vad?
Vad ska hon köpa som är så dyrt?

Min kusin blev mördad för flera år sedan, skulle aldrig någonsin komma på tanken att gå ut offentligt sådär och be om pengar.
Riktigt lågt.

Håller med faktiskt det stinker opportunism, det ger dem föga heder! Man vill inte skänka en krona när dem så hastigt sträcker ut kollekten

Men brottet är avskyvärt och jag ber för flickan ska återhämta sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in