2022-07-11, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Flickans far sitter väl fortfarande i fängelse?
Nej han har varit ute i flera år. Jobbar och sköter sig.
Citera
2022-07-11, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten777
Fast generellt finns det väldigt mycket forskning på IQ som på gruppnivå säger något helt annat.

Att gärningsmannen är på fri fot är extremt och påvisar vårt samhälles totala ointresse för att förhindra våldsdåd och att det hos många myndigheter finns ett totalt ointresse för att de medvetet medverkar till att offra människor för humanismens skulle.
Det är för att GM faktiskt är ett barn. Han kan knappast röra sig ute helt fritt just nu eller på lång tid framöver. Han ÄR mycket farlig självklart måste samhället hallå honom under sån uppsikt att han inte kan gå fritt och utsätta flera för såna här fruktansvärda saker.
Citera
2022-07-11, 11:43
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Kan det helt enkelt röra sig om en svår förlossning som givit GM en hjärnskada om det är killen på bilden. Så kanske han var stor redan när han skulle ut, lite syrebrist vid födseln kan ju ställa till det eller att han blev tappad i backen (bakom en vagn) när han var liten ?

Sånt kan hända vem som helst men sämre förlossningsvård i födelselandet kan bidra till fler fall med skador och kanske lokala virus/sjukdomar också spelar in så som malaria och fästingburna virus. Bara en tanke för att breda debatten i tråden.

Sen kan uppväxt utan sin far också bidra, hormoner och iska han inte vet var han ska rikta den ?

Mobbing pga vikt/utsende kanske gjort honom till en i"nce"l som hatar kvinnor ?

Känns som att det finns många frågor att reda ut här varför gossen hamnade så snett i livet..

Nää, lite saft och bulle på det så löser det sig nog.

Låter som om du tror att monster uppstår utan anledning och liksom out of the blue. Sen har du också säkert listat ut vad denne kille utsattes för för övergrepp redan i två-treårsåldern. Dutti idiot.
Citera
2022-07-11, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastkaktus
Varför ska du ha en diagnos om du fungerar helt normalt (som övriga)? Normalt = enligt rådande normer, det dominerande outtalade men önskade beteendet. Men vet att vissa med diagnosen kan vara lite svartvita.. Och vi är helt off topic.

Berätta mer om de här normerna. Vilka är dem? Definiera en normal person.

Jag är introvert i sociala sammanhang (men har inga problem med kommunikation inom yrket eller annat, har t.ex suttit som chef på mångmiljardbolag osv), lite mer fyrkantig är många andra. Men jag tänker att det kan vara en egenskap som hos i princip vem som helst.
Att det direkt, pga diagnos, skulle börja handla om sadism och död är ju jääääääävligt fel.
Senast redigerad av Hexenhammer 2022-07-11 kl. 11:46.
Citera
2022-07-11, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Så då tycker du att han ska få springa fritt i samhället och få fortsätta? Jävla vänstervridet tänk du har. Eftersom han inte är svensk så ska han och familjen sättas på ett flyg HEM till Afrika.

Sluta lägga ord i min mun. Självklart tycker jag inte att han ska gå fri efter det här! Jag skrev att jag tror att han kommer att fortsätta vara farlig oavsett behandling eller fängelse. Din slutledningen var att jag menar att han ska släpps fri då, vad jag menade var självklart att han måste vara under dygnetruntbevakning!
Citera
2022-07-11, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Och det värsta med svensk medias lögnaktiga manipulerande är att de det motverkar sitt syfte - allt förbannat mörkläggande av invandringens smutsiga konsekvenser SKAPAR mer främlingsfientlighet eftersom alla som utrustats med fungerande hjärnor genomskådar medias bluff och blir heligt förbannade.

Det är detta som till slut kommer bli medias fall, i detta århundrade eller nästa. Ett utdraget, men hårt uppvaknande är vad som väntar den sovande Medelsvensson.....
Citera
2022-07-11, 11:48
Medlem
Gamebreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newaccount123
Lokal media måste lyfta detta och pressa socialtjänsten om vilka beslut som tagits och vilka insatser som gjorts i samband med föregående års överfall samt de rapporter som skickats från skolan.

Men socialtjänsten kommer så klart mörka detta och hävda sekretess. De är dock ansvariga för att en liten flicka nu ligger nedsövd på NUS!

Jag tänker att socialnämnden som är ytterst ansvariga måste ställas till svars!

Tror samma. Sedan är det lätt för mig att haja det där med sekretess kring monstret, men det KAN inte få stoppa att beslutskedjan och insatser granskas - och släpps offentligt!

Självklart fet reservation för det där offentliga, vi vet ju innerst inne hur det kommer sluta. Den där mattan som allt sopas under börjar nog bli jävligt ’bulig’, tror ni inte.

Nåväl, ni som har adress till blog, konto på facebook osv, lämnar familjen några uppdateringar eller så?
Citera
2022-07-11, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gamebred
Precis, rejäl varningsklocka att det kan vara så ojämn nivå. Visst, min historia är på en sådan nivå att de nästan VILL arbeta med mig - god erfarenhet antar jag. Ber om ursäkt för att jag blandar in mig i det hela
Haha, alla skriver om sig själva för ditt huvud är det enda du har med din info eller bor du i någon annans huvud, din tassande, menlösa, hycklande svensk som inte ens på ett anonymt forum vågar höja din röst utan att be om ursäkt, bara Sorgligt.

Viva la France, Danmark och Italien med ord i mun samt Lamotte som vågade besöka utanför-områdena. Att kommunicera med ord och visa upp sig var hans styrka som behövs istället för sekretess på det som folk vill veta. Hur har ni det, vad kan ni och vi göra bättre så att fler trivs och vill studera för jobb och inte överfalla barn?
Citera
2022-07-11, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuskbygge
Fler än du har kommit med den typen av åsikter och jag har försökt "rätta" när jag ser det - men även om man lätt tror att det är socialttjänsten som har ansvar för att det inte gjorts några synliga åtgärder så är det faktiskt sannolikt inte deras fel.

Även om de får larm om att en person skulle vara en fara för omgivningen så har inte socialtjänsten några verktyg för att "fänglsa" en person som inte utgör en fara för sig själv. Det felciteras ofta i den här tråden en paragraf tagen från LVU (lagen om vård av unga) som åberopas, men den korrekta paragrafen gör det tydligt att det bara kan komma på tal med tvångsåtgärder om den unge personen utgör en fara för sig själv.

Det som skulle ha hänt (och kanske för all del har hänt, det är ju normalt tysdnadsplikt kring ärenden av liknande slag) vore en psykiatrisk utredning för att se om eventuellt BUP eller annan psykiatri skulle vidta tvångsåtgärder. Socialtjänsten kan endast skriva och be om en sådan, men det är vanligare med att vi får in sådant via polis.

Det är ju samverkan mellan socialtjänst, psykiatri och polis. Men ändå socialtjänst som har det yttersta ansvaret med att förmedla och kontakta exempelvis psykiatrin. (BUP)
Citera
2022-07-11, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Det hade väl förfan inte spelat någon roll om det vore en svensk som gjort det. Han hade varit lika hatad. Tyvärr kan vi inte utvisa etniskt svenska, men hoppas att vi kan göra det nu. Lägg ner era jävla snyft historier om hur bra bidragstagande lyxmigranter är som kommer hit och begår brott. Tror ni att flickans familj vill att han ska vara i det här landet?
Själva handlingen är lika vidrig oavsett vem som är GM. Men folks retorik hade ju inte varit densamma. Det finns väldigt få lyxmigranter men det har inget med detta att göra.

Jag blir ärligt mörkrädd när jag läser vissa inlägg här. Vad flickans familj vill vet inte jag, mer än att deras lilla flicka ska bli frisk igen . Bilden på henne i sjukhus sängen är verkligen hjärt skärande. Hon borde vara ute och cykla,bada leka med kompisar och annat roligt på sitt sommarlov. Inte lägga medvetslös med slangar överallt i en sjukhus säng.
Citera
2022-07-11, 11:51
Medlem
Gamebreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Em0tr0llet
Nej han har varit ute i flera år. Jobbar och sköter sig.

Känner honom inte men tycker definitivt inte det är läge att rota runt och hänga ut honom på något vis.
Citera
2022-07-11, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Någon har dock ansvar. Oavsett vilken instans, så finns en kännedom och någon form av journal om pojken, och vi lever i ett samhälle där någon någonstans har sett till så att denna pojke kunnat begå övergrepp, betett sig avvikande och våldsamt, överfallit en kvinna i en gångtunnel och ändå kunnat röra sig fritt trots riskerna. Sverige har en historia av att aldrig utkräva ansvar, men det får vara nog med det.

Ja, det är beroende på var någonstans det hamnat, vem som sist hade "stafettpinnen". Om det var ett polisiärt ärende som indikerade en minderårig person borde socialtjänst informerats och/eller sjukvården om det redan under polisutredningen framgick att det kunde handla om en person med psykiska problem. Om det lämnades över från polis till någon av dessa så finns det två alternativ: en utredning gjordes och resultatet finns arkiverat och kan därmed också tas fram för en eventuell utredning om vad som kan ha gått fel ELLER så gjordes ingen utredning alls.

OM en utredning gjorts så kan den ha exempelvis sagt att de bedömde att normal samtalsterapi var nog för att hålla saker och ting i schack, eller kanske medicinering etc. Det är rena spekulationer, jag har inte tittat i någon journal relaterad till ärendet så vet absolut inte vad som har hänt.

OAVSETT - någonstans så har det schabblats ordentligt, det är helt uppenbart. Men det är inte säkert att det är socialtjänsten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in