Citat:
Ursprungligen postat av
Inkentinken
Förstår att du känner dig träffad!
Har ingenstans skrivit någonting om att jag tycker att det är bra att vi har stor invandring.
Mitt jobb är heller på inget sätt beroende av dessa elever, jag jobbar med alla typer av elever och om något så får jag väl mer jobb för samma lön om det är mkt nyanlända. Stor invandring och dålig integration leder till bekymmer har aldrig påstått något annat. Men det måste finnas en nyansering åt bägge håll. Kallar man en människa för apa enbart baserat på färg och föräldrars hemland så har man förlorat allt trovärdighet i min bok.
Om det nu stämmer att det är denna MGM så känns det ganska uppenbart att det är pojkens diagnoser som är den stora faktorn bakom detta hemska dåd och inte hans hudfärg.
Kan det helt enkelt röra sig om en svår förlossning som givit GM en hjärnskada om det är killen på bilden. Så kanske han var stor redan när han skulle ut, lite syrebrist vid födseln kan ju ställa till det eller att han blev tappad i backen (bakom en vagn) när han var liten ?
Sånt kan hända vem som helst men sämre förlossningsvård i födelselandet kan bidra till fler fall med skador och kanske lokala virus/sjukdomar också spelar in så som malaria och fästingburna virus. Bara en tanke för att breda debatten i tråden.
Sen kan uppväxt utan sin far också bidra, hormoner och iska han inte vet var han ska rikta den ?
Mobbing pga vikt/utsende kanske gjort honom till en i"nce"l som hatar kvinnor ?
Känns som att det finns många frågor att reda ut här varför gossen hamnade så snett i livet..
Nää, lite saft och bulle på det så löser det sig nog.