2022-07-09, 12:38
Medlem
Väldigt lite i media.
Citera
2022-07-09, 12:41
Medlem
På SVT fanns en bild med en blå cykel och en polis, undra om jag inte sett en vuxen man cykla på den.
Bilden är dock borta nu och det var inte den som visats här tidigare
Citera
2022-07-09, 12:46
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Väldigt lite i media.

Det beror på åldern på de inblandade. Det kommer ju inte att bli en rättegång om de tagit rätt GM. Ingen häktningsförhandling med offentligt dokument. Ingen presskonferens. Inget åtal med ännu fler offentliga dokument.

Så media har inget att skriva om.

Dör hon kommer det ju att nämnas. Däremot om hon överlever är det inte säkert att regionen kommer att berätta hur hon mår med tanke på hennes ålder.
Citera
2022-07-09, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flisan565
På SVT fanns en bild med en blå cykel och en polis, undra om jag inte sett en vuxen man cykla på den.
Bilden är dock borta nu och det var inte den som visats här tidigare
Ja vill också minnas jag sett den bilden på cykeln du mest troligt menar, nåt brunt papper eller påsar som var fäst på handtagen/styret?
Kommer dock ej ihåg om det var svt som hade den bilden.
Citera
2022-07-09, 13:01
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Ja vill också minnas jag sett den bilden på cykeln du mest troligt menar, nåt brunt papper eller påsar som var fäst på handtagen/styret?
Kommer dock ej ihåg om det var svt som hade den bilden.

Jag såg den på svt.se och det var en ljusblå flickcykel utan pakethållare och med sadeln relativt högt upp.

Fick upp den när jag bildgooglade "flicka på cykel överfallen Skellefteå".
Citera
2022-07-09, 13:03
Medlem
snurresprettiss avatar
Ligger Morö Backe i centrala Skellefteå?
Citera
2022-07-09, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Ligger Morö Backe i centrala Skellefteå?

Cykelavstånd till centrum
Citera
2022-07-09, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Jag såg den på svt.se och det var en ljusblå flickcykel utan pakethållare och med sadeln relativt högt upp.

Fick upp den när jag bildgooglade "flicka på cykel överfallen Skellefteå".
Tycker ni skall sluta gräva efter den bilden. Låt offret vara ifred!
Citera
2022-07-09, 13:21
Medlem
bulletproofsouls avatar
Är gm en person vars egentliga ålder är sådär 10 år äldre än vad som står i ID handlingarna....?
Citera
2022-07-09, 13:25
Medlem
Angående gärningsman så överlevde väl flickan och kan därmed peka ut gärningsmannen. Det går inte att jämföra med när offret är mördat och inga vittnen finns.

Egentligen ganska märkligt att inte mer information har läckt ut.

Nu är de unga människor som det handlar om, men menar inte att man behöver kunna identifiera dem men bara såpass att man får en förståelse för vad som egentligen hänt och deras bakgrund.

T ex så förespråkar jag utvisning vid grova brott, vilket detta är, om det är en invandrare. Det spelar ingen roll vilken ålder det är fråga om faktiskt när det är såpass grova brott.
Citera
2022-07-09, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Att det är en kille som gjort det stämmer säkerligen. Men att han våldtagit, strypt henne med buntband är jag tveksam till. Vi ska ha med oss att våldtäkt och mordförsök utfört av barn är extremt ovanligt.

OM det stämmer att flickan hade ett buntband kring halsen när man fann henne, så tyder det
1) på att brottet var överlagt. Jag skulle även tro att GM under en längre tid spanat in ensamma flickor i området, lärt sig deras rutiner och när de är ensamma och sårbara.
2) på att GM, trots sin unga ålder, avancerat fort. Från fantasier till att faktiskt utföra. I brist på ett bättre ord så är det en riktigt sjuk individ.
Och ja, det är extremt ovanligt att så unga GM utför så råa och överlagda övergrepp
( min gissning är fortfarande att flera småkillar skulle ”busa” med BO, sedan gick allt fruktansvärt fel, minst sagt… )

Den här killen är känd i sin omgivning sedan tidigare för ”sin konstighet”

Ifall buntband mm stämmer så är det bara hoppas att den MGM man nu säger sig ha hittat verkligen visar sig vara GM, för den här individen kommer fortsätta med sina brott!
Citera
2022-07-09, 13:34
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Angående gärningsman så överlevde väl flickan och kan därmed peka ut gärningsmannen. Det går inte att jämföra med när offret är mördat och inga vittnen finns.

Egentligen ganska märkligt att inte mer information har läckt ut.

Nu är de unga människor som det handlar om, men menar inte att man behöver kunna identifiera dem men bara såpass att man får en förståelse för vad som egentligen hänt och deras bakgrund.

T ex så förespråkar jag utvisning vid grova brott, vilket detta är, om det är en invandrare. Det spelar ingen roll vilken ålder det är fråga om faktiskt när det är såpass grova brott.

ja, djungeltrumman är märkligt tyst i skellefteå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in