2022-07-09, 19:42
Medlem
Flickan bör ju under alla omständigheter inte vara äldre än 13 år. Här info om fritids.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...ro-backe-skola

https://www.skolverket.se/for-dig-so...-pa-fritidshem

https://skelleftea.se/invanare/start...ro-backe-skola
Citera
2022-07-09, 19:44
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Nån har också sagt att han är svensk och säger sig ha som källa en som jobbar i kyrkan på platsen.

Ja, det är en skribent som framfört det och ca tre (?) skribenter som motsagt det (och hänvisat till personlig kännedom om fallet). Man kan dessutom misstänka att kontakten i kyrkan kan ha en hrrrmm.. bred uppfattning om vem som är "svensk".

Så f.n. är GM:s härstamning ej fastslagen.
Citera
2022-07-09, 19:46
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
GM:s härstamning är inte fastslagen. Ett par skribenten har hävdat, att denne har utländsk bakgrund och någon talade om åldern enl. "passet". Som regel hänvisas det inte till "passet" om GM har svensk bakgrund - men f.n. är GM:s bakgrund ej fastslagen.

Flickan lär dock vara en svensk tös.

Vi kan inte hålla på att spekulera när både offer och GM är barn. Låt utredningen ha sin gång, och kommentera endast med FAKTA som kan underbyggas med något annat än "min fasters körlärare känner nån som känner nån".
Citera
2022-07-09, 19:50
Medlem
crusades avatar
Citat:
Nån har också sagt att han är svensk och säger sig ha som källa en som jobbar i kyrkan på platsen.

De som jobbar inom kyrkan är oftast vänsterblivna, då räcker det att åka tunnelbana i sthlm för att räknas som svensk…
Svensk eller inte, outa svinet för i h-e!!!
Citera
2022-07-09, 19:50
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Vi kan inte hålla på att spekulera när både offer och GM är barn. Låt utredningen ha sin gång, och kommentera endast med FAKTA som kan underbyggas med något annat än "min fasters körlärare känner nån som känner nån".

Detta är Flashback! Här funderas det och ju mer, som myndigheter och media försöker mörka och dölja - ju mer spekuleras det.
Citera
2022-07-09, 19:51
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Känns som de inblandade är lite för unga för ett motiv i den stilen.

Sånt där börjar redan på dagis numera.
Citera
2022-07-09, 19:54
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordicNS
finns nog rätt många scenarion där buntband er nog kunna komma på, hot, GM är säkerligen betydligt tyngre än den lilla flickan ligger han då över henne så kan det mycket väl vara möjligt särskilt då det finns relativt stora buntband, vidare kan flickan varit paralyserad av rädsla, säger inte att något buntband använts men nog fan finns scenarion där det inte vore allt för långsökt, oavsett detaljer om ett eventuellt buntband eller inte så är detta helt jävla sinnessjukt. Om gärningsmannen sedan tillåts promenera fritt på gatorna är inte heller det okej, dels är det ingen som vet om han fått mersmak av sitt sjuka begär.

Han vet ju att det är mitt på dan i ett trafikerat område. Han vet däremot inte om flickan kommer att vara paralyserad eller inte. Så han måste ju utgå från att hon skriker och gör motstånd när han planerar allt. Eller hur?

Han måste alltså hindra henne att skrika och göra motstånd, dvs hålla handen för munnen och låsa fast henne. Han kan ju inte ta för givet att hon håller tyst och är stilla, så tysta henne och hålla fast är självklart. Samtidigt ska han trä bandet runt halsen med den andra handen och låsa det eller få öglan över huvudet . Andra alternativet är att direkt slå henne medvetslös. Slår han henne medvetslös blir det ju inte lika spännande att strypa henne. Då ser han ju inte inte i hennes ögon hur hon kämpar.

Så den första metoden ökar risken markant för att inte hinna göra allt som han planerat. Likaså för att bli upptäckt. Den andra metoden tar bort det ”roliga”. Ska man våldta i ett område där folk går mitt på ljusa dan är det lättare och snabbare att göra det på det gamla vanliga sättet så att säga.

Därför känns buntband som nåt man tar till i mörker och när det är få människor i närheten.

Det finns fler män som våldtar, misshandlar och mördar sin kvinnliga partner, än det finns män som våldtar, misshandlar och mördar okända kvinnor. Kan vara värt att tänka på. Det allra flesta barn och kvinnor blir mördade eller utsatta för ett mordförsök av nån som står de nära. Och många av den första gruppen går runt på gatorna som vanligt folk och har jobb. Vi anar inget förrän det är för sent.
Citera
2022-07-09, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Min fetning. Vart ifrån kommer dessa uppgifter? Väldigt makabert gjort av en 12-14 åring.
Tyder på en viss förberedelse, vilken 12-14 åring går runt med buntband? Mgm är dessutom på fri fot så ställer mig tveksam till att detta stämmer.

En som skrev det och uppgiften skulle komma från den/dom som hittade flickan.
Citera
2022-07-09, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asm599
Enligt ett annat rykte så skulle flickan sluta på fritids kl 15 men kom inte hem...

Om den tiden stämmer är det närmare 2 1/2 timme tills hon hittades, va hon mer död än levande?
Citera
2022-07-09, 20:04
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Om den tiden stämmer är det närmare 2 1/2 timme tills hon hittades, va hon mer död än levande?

Det verkar tråkigt nog som att hon är väldigt illa däran. I värsta fall kanske föräldrarna måste besluta om att låta henne somna in om hon är hjärnskadad eller dylikt, därav tystnaden i media. Men med tanke på diskretionen så vet vi inget egentligen, så hoppas verkligen att hon repar sig och kommer på fötter igen och kan bearbeta detta, och att pojken aldrig känner sig trygg igen, det jävla avskummet.
Citera
2022-07-09, 20:08
Medlem
NordicNSs avatar
Citat:
Han vet ju att det är mitt på dan i ett trafikerat område. Han vet däremot inte om flickan kommer att vara paralyserad eller inte. Så han måste ju utgå från att hon skriker och gör motstånd när han planerar allt. Eller hur?

Han måste alltså hindra henne att skrika och göra motstånd, dvs hålla handen för munnen och låsa fast henne. Han kan ju inte ta för givet att hon håller tyst och är stilla, så tysta henne och hålla fast är självklart. Samtidigt ska han trä bandet runt halsen med den andra handen och låsa det eller få öglan över huvudet . Andra alternativet är att direkt slå henne medvetslös. Slår han henne medvetslös blir det ju inte lika spännande att strypa henne. Då ser han ju inte inte i hennes ögon hur hon kämpar.

Så den första metoden ökar risken markant för att inte hinna göra allt som han planerat. Likaså för att bli upptäckt. Den andra metoden tar bort det ”roliga”. Ska man våldta i ett område där folk går mitt på ljusa dan är det lättare och snabbare att göra det på det gamla vanliga sättet så att säga.

Därför känns buntband som nåt man tar till i mörker och när det är få människor i närheten.

Det finns fler män som våldtar, misshandlar och mördar sin kvinnliga partner, än det finns män som våldtar, misshandlar och mördar okända kvinnor. Kan vara värt att tänka på. Det allra flesta barn och kvinnor blir mördade eller utsatta för ett mordförsök av nån som står de nära. Och många av den första gruppen går runt på gatorna som vanligt folk och har jobb. Vi anar inget förrän det är för sent.
Som sagt svårt att veta med säkerhet särskilt då vi nog inte kan räkna blint med att GM tänkt igenom alla aspekter med allting, med det sagt menar jag såklart inte att det nödvändigtvis är det mest logiska utan endast att som en någorlunda stabil och rationell människa är det iaf för mig tämligen svårt att sätta sig in i huvudet på en sådan här individ. Jag är heller inte bekant med aktuellt område så jag har inte en aning om hur avskild platsen är (en skogs stig kan vara nog så öde även om den är relativt centralt belägen) vet inte heller vart den ursprungliga källan gällande buntband kommer från eller hur trovärdigheten hos källan är, menar bara att man nog bör hålla de flesta teorier öppna, menade inte på något sätt påstå att buntband var det mest troliga.
Citera
2022-07-09, 20:10
Medlem
Yepsters avatar
"Flicka hittad naken i skogen" Varför den rubriken på tråden? Det är ju inte bekräftat att hon var naken, mordförsök på ung flicka vore väl mer relevant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in