Flashback bygger pepparkakshus!
2022-07-09, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag vet vad ett buntband är. Har använt såna många gånger. Därav mina funderingar.

Självklart behöver inte det gå över huvudet i den idealiska av världar. Men har du testat att ta ett buntband och sätta ihop det runt en hals med en hand medan du håller i en människa som gör motstånd med den andra handen? Eller har du testat att ha en person liggande på marken och försöka trä bandet under halsen med en hand medan du försöker hålla fast personen som gör motstånd med din andra hand?

I den idealiska av världar står ett offer blickstilla och låter en tålmodigt lägga buntbandet runt halsen och sätta ihop det. Eller lägger sig självmant ned på marken och låter en trä buntbandet under nacken, runt halsen och sätta ihop det med 2 händer. I verkligheten däremot brukar inte vara lika enkelt

FÖR ATT FÖRTYDLIGA: De allra flesta behöver 2 händer för att sätta ihop ett buntband. Men minst en hand måste också hålla fast den andra personen som gör motstånd. Förstår du nu varför jag funderar över om han gjort en ögla i förväg, dvs OM - låt oss upprepa - OM han använt ett buntband. Det vet vi fortfarande inte.

Inte provat, men bör sig vara inte så svårt om man är den större. Inte som du beskrev om hur svårt det är. Är förövrigt svårt att få på ett sprattlande barn det man vill!
Citera
2022-07-09, 19:24
Medlem
Gromyko-666s avatar
Vet någon vilka skador flickan har fått?

Jag skulle inte bli förvånad om någon med allt för stor snorre tryckt in den i flickans antagligen allt för lilla sköte, varvid pojken då spräckt sönder slidväggen och orsakat invärtes blodförlust, det skulle ju förklara varför flickan upptäktes likblek och att polisen är så fåordig.

Pga känsligheten i detta ärende tror jag inte att polisen kommer dela med sig någon information över huvud taget.
Citera
2022-07-09, 19:24
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Hon var tydligen naken och då kan man ju dra vissa slutsatser. Kanske fel men men...

Tror du har helt rätt tyvärr. Med tanke på området och vilka som bor där så tror jag säkert det handlar om våldtäkt och flickan gjorde motstånd vilket resulterade i pojken blev förbannad och försökte ha ihjäl tjejen. Det är tyvärr så här dom är. Ingenting att sticka under stolen med.
Citera
2022-07-09, 19:27
Medlem
Tror att GM är svensk
Citera
2022-07-09, 19:28
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Källa på att det är en somalier inblandad? Lämna tråden annars.

GM:s härstamning är inte fastslagen. Ett par skribenten har hävdat, att denne har utländsk bakgrund och någon talade om åldern enl. "passet". Som regel hänvisas det inte till "passet" om GM har svensk bakgrund - men f.n. är GM:s bakgrund ej fastslagen.

Flickan lär dock vara en svensk tös.
Citera
2022-07-09, 19:30
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialgrupp4
Håller med dig här.
Är BO slagen medvetslös så är det ju ingen match att trä ett buntband runt halsen, men då är ju hela vitsen borta!
Meningen med att sakta strypa någon med ett buntband är ju att få se denne sakta tappa medvetandet.
Det kanske var detta GM, som är nybörjare inom ”sadist-sexualbrottsbranschen” kom på, därför klarade tösen livhanken?

Gillar även din reservation, buntbandet kan lika gärna vara ett påhitt, eller ett halsband som ett vittne trodde var ett buntband??

Ja, exakt vad jag också tänkte. Drömmer man om att strypa nån med buntband vill man ju se när personen blir medvetslös.

Det är dessutom så svårt att få ett buntband runt halsen och låsa fast det med en hand medan man håller fast nån som gör motstånd med den andra handen. Och låsningen är ju på millimetern exakt med buntband. Spetsen måste in i fästet. Det går inte att k9m runt. Då återstår alternativet göra en ögla med buntbandet i förväg. Men så enkelt är det ju inte att få det över huvudet på nån som gör motstånd.

Nu kanske han ändå hade ett buntband och lyckades få till det som värsta proffset. Men det kan också vara en trådsanning. Eller som du säger nån som såg fel mitt i chocken.

Nu vet vi inte ens om hon blivit strypt. Att det var därför hon var livlös och svårt skadad. Han kan ha slagit henne hårt i huvudet ett antal gånger med nåt. Eller gjort nåt helt annat.

Aldrig fel att ha en viss reservation när saker känns omständliga och krångliga. Ockhams rakkniv är bra att tänka på. De flesta mordförsök eller mord i verkligheten utförs på ett ganska okomplicerat sätt. I filmer tvärtom.
Citera
2022-07-09, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdis12
Jag vet. Skulle aldrig gissa eller anta. Mgm har jag däremot ingen aning om
De som fann henne är två som står mig nära.

Ja, jag har uppfattat dig och dina inlägg som högst trovärdiga!
Citera
2022-07-09, 19:31
Medlem
NordicNSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialgrupp4
Håller med dig här.
Är BO slagen medvetslös så är det ju ingen match att trä ett buntband runt halsen, men då är ju hela vitsen borta!
Meningen med att sakta strypa någon med ett buntband är ju att få se denne sakta tappa medvetandet.
Det kanske var detta GM, som är nybörjare inom ”sadist-sexualbrottsbranschen” kom på, därför klarade tösen livhanken?

Gillar även din reservation, buntbandet kan lika gärna vara ett påhitt, eller ett halsband som ett vittne trodde var ett buntband??
finns nog rätt många scenarion där buntband er nog kunna komma på, hot, GM är säkerligen betydligt tyngre än den lilla flickan ligger han då över henne så kan det mycket väl vara möjligt särskilt då det finns relativt stora buntband, vidare kan flickan varit paralyserad av rädsla, säger inte att något buntband använts men nog fan finns scenarion där det inte vore allt för långsökt, oavsett detaljer om ett eventuellt buntband eller inte så är detta helt jävla sinnessjukt. Om gärningsmannen sedan tillåts promenera fritt på gatorna är inte heller det okej, dels är det ingen som vet om han fått mersmak av sitt sjuka begär.
Citera
2022-07-09, 19:35
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 66jonte66
Inte provat, men bör sig vara inte så svårt om man är den större. Inte som du beskrev om hur svårt det är. Är förövrigt svårt att få på ett sprattlande barn det man vill!

Vilken metod menar du? Över huvudet eller runt halsen?

Den metoden där bandet ska föras runt halsen och spetsen ska in i fästet med millimeterprecision på nån som gör motstånd och sprattlar, skakar på huvudet? Eller den där du gör en ögla som du försöker trä över nån som gör motstånd och sprattlar, skakar på huvudet?
Citera
2022-07-09, 19:36
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matthew_Hopkins
Med tanke på hur snabbt djungeltrumman går i en småstad som Skellefteå, från Marklund till Lundmark och tillbaka, så är det verkligt märkligt att Flashback fortfarande har så lite information om vilka som är inblandade.

Måste betyda att det rör sig om sådana som lever i ett parallellt universum, med extremt små informationsläckage, till detta världsledande skvallerforum. Vilket kan vara en ledtråd i sig.

När det handlar om ett mycket grovt brott mot en flicka blott ca 10 år gammal, så blir en hel del inte sällan lite reserverade, eftersom det framstår som en så HEMSK händelse.
Citera
2022-07-09, 19:37
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
GM:s härstamning är inte fastslagen. Ett par skribenten har hävdat, att denne har utländsk bakgrund och någon talade om åldern enl. "passet". Som regel hänvisas det inte till "passet" om GM har svensk bakgrund - men f.n. är GM:s bakgrund ej fastslagen.

Flickan lär dock vara en svensk tös.

Nån har också sagt att han är svensk och säger sig ha som källa en som jobbar i kyrkan på platsen.
Citera
2022-07-09, 19:39
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
När det handlar om ett mycket grovt brott mot en flicka blott ca 10 år gammal, så blir en hel del inte sällan lite reserverade, eftersom det framstår som en så HEMSK händelse.

Annat var det i Storbritannien när folk gick man ur huse när polisen gripit James Bulgers minderåriga mördare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in