2022-07-09, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Min fetning. Vart ifrån kommer dessa uppgifter? Väldigt makabert gjort av en 12-14 åring.
Tyder på en viss förberedelse, vilken 12-14 åring går runt med buntband? Mgm är dessutom på fri fot så ställer mig tveksam till att detta stämmer.
Håller med, varför hade han buntband med sig... ruskigt hemskt allt detta.
Min killgissning är att det är mgm som själv larmade/stannade förbipasserande och bad om hjälp då han insåg vad han gjort.. för enligt rykten på området så var det en kille som gjorde det. Enligt ett annat rykte så skulle flickan sluta på fritids kl 15 men kom inte hem...
Citera
2022-07-09, 11:07
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av podofil1981
Man är straffbar i Sverige från 15 års ålder.
Jag tänkte mer på vuxenstraff inte omhändertagande och daltande. Begå vuxna brott få vuxna straff.
Citera
2022-07-09, 11:07
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loffen70
Håller med dig. Känner också familjen och hon är 10år. Så behöver vi inte spekulera om någon ålder. Bara hoppas att hon klarar sig
Om du känner familjen så bör du inom en rimlig framtid ha information om GM.
Citera
2022-07-09, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chippen_
Det är lika bra du ger upp. Jag tror det är lättare att lära en fingerlös person virka än att få folk här inne att förstå syftet med frågan, och svaret.

I vilket fall är det tragiskt att det är så viktigt exakt vilken ålder offret har, vad offret har för etnisk bakgrund, hur lång en sadelstång är på en cykel. Helt jävla otroligt.

Det är nog sant det. Oavsett det du tar upp är det hela lika vidrigt. Man vill ju veta vad som hänt, men man får nog bara tugga i sig att är det så att MGM är under femton blir det inte så mycket med det. Och därmed kommer spekulationerna att fortsätta snurra runt i huvet på folk. Man hoppas bara att familjen får behålla sin lilla flicka i livet. Och att hon får leva och kunna gör allt bra vad folk gör med sina liv.

Citat:
Ursprungligen postat av Mmm...Martin
Samma journalister som inte drar sig för att kalla en 19-årig mördare för pojke, skulle det visa sig att mördaren vore nysvensk. Du relativiserar enligt din politiska agenda.
Jaså var det samma journalister, vad heter dem då?
Citera
2022-07-09, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asm599
Min killgissning är att det är mgm som själv larmade/stannade förbipasserande och bad om hjälp då han insåg vad han gjort.. för enligt rykten på området så var det en kille som gjorde det. Enligt ett annat rykte så skulle flickan sluta på fritids kl 15 men kom inte hem...
Ja precis vem springer normalt omkring med buntband..låter ju helt vrickat!
Citera
2022-07-09, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Du har fått förklaringen som gäller. Men tjura på du. Vill du inte lära dig så vill du inte.

Som jag sagt förut, att frågan var inte om det var en pojke eller flicka, utan kvinna eller man avseende vilket kön det handlar om. Och då förtydligar man kort med att säga "kvinna". Och alla förstår förutom några utvecklingsstörda barn tror att poliser och journalister menar att tioåriga flickor är kvinnor. Det måste till en viss sorts dumhet för det.

Man kan ju tänka sig att det är av allmänintresse att berätta att det är ett litet barn som har blivit utsatt för ett mordförsök. Det är hemskt när det är en kvinna som blir utsatt och än värre om det är ett barn.

Men vi vet att när något sådant händer i Sverige så ska det filtreras - först genom polisens talespersoner och sedan genom det finmaskiga journalistiska filtret. Dessutom släpps informationen droppvis för att inte skrämma läsarna och tittarna. Man vill så att säga dämpa fallet. Man hade kunnat gå ut direkt och berättat att man hittat ett litet naket barn som blivit utsatt för mordförsök; det hade man gjort i Danmark t ex. Men man väljer att tona ner. Varför tror du att de svenska journalisterna gör det? Kom inte och säg att de inte vet, för det visste de ganska tidigt.
Citera
2022-07-09, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asm599

Att det är en kille som gjort det stämmer säkerligen. Men att han våldtagit, strypt henne med buntband är jag tveksam till. Vi ska ha med oss att våldtäkt och mordförsök utfört av barn är extremt ovanligt.
Citera
2022-07-09, 11:24
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Att det är en kille som gjort det stämmer säkerligen. Men att han våldtagit, strypt henne med buntband är jag tveksam till. Vi ska ha med oss att våldtäkt och mordförsök utfört av barn är extremt ovanligt.

det finns väl 14-åringar som våldtagit.
Citera
2022-07-09, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Vanliga poliser är säkert normala. Men det finns en politisk styrning som är rutten. Vita människor ska kunna behandlas hur som helst. Blattar är heliga.
Nej, det är inte MÖ folket som är heliga utan att de röstar S för sina nya bidrag. Skärp dej!

Hm, så att ID på MGM är okänt var en trådsanning?? Nu blev jag överaskad om det är sant. Eller är det bara att "alla är oskyldiga innan domen faller" inom stängda dörrar? Att veta om en mördare går lös i byn borde alla få veta men inte namnet på barnet som alla i byn redan vet?

Jaja, det var nog inte vad han hade tänkt sig en sommar fredag, men jag vet inte. Heller inte barnets familj. FY fan hur har det blivit och de kan påstå att Sverige aldrig har varit tryggare än idag. De menar nog sina löner och bostäder i de fina kvarteren.

Någon med sjukhuskontakter som hört om barnets tillstånd?
Citera
2022-07-09, 11:26
Medlem
allegragellers avatar
Senaste uppdatering i Norran lördag 08:08

” Uppdatering fredag 08.08:

Polisen meddelar att ärendet utreds av polisens avdelning för grova brott.

”Polisen arbetar med full kraft och initiala utredningsåtgärder pågår fortfarande, bland annat med förhör och en fortsatt undersökning av brottsplatsen”, skriver polisen på sin hemsida.

Polisen önskar fortsatt få in tips och iakttagelser som kan sättas i samband med händelsen via 114 14.”

Det är så makabert och sorgligt, vi kan bara hoppas att flickan överlever.
Citera
2022-07-09, 11:32
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Om GM var minderårig så kommer identiteten att maskas i alla dokument & vi kanske aldrig får reda på något om detta.
Citera
2022-07-09, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
det finns väl 14-åringar som våldtagit.

Mary Bell mördade sitt första offer när hon var 10. Visst händer det, men som jag skrev så är det extremt ovanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in