2022-07-05, 23:13
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Du frågade om din judiske gud och hur folk som tror på den här mass och barnamördaren till gud ställer sig till abort och började yra om satanism. Det om något är ju OT, och varför ställer du ens frågan? Du kan ju fråga dig själv.

Att en schizofren plattjordare, och tillika religiös galning som tror på konspirationer om satanister som äter aborterade foster säger åt mig att ta mina piller är ju underbart.

Hur ser du på att jag är ateist och motståndare till abort? Enligt dig är ju alla ateister lika med satanister, och alla satanister äter spädbarn i din schizofrena värld.

Tyvärr är detta inte sant, alls.

Nej inte alls utan är ju dina halmgubbar och förvirring som lyser igenom i vanlig ordning. Jag frågade efter en kvinna som trodde på gud, vilken gud spelade ingen roll. Helt enkelt någon med moral som skulle få svara på frågan för en gångs skull och inte dom vanliga stolta bebismördarna men eftersom du är just simpel så förstår du inte kontexten. Att satanister/eugeniks startade abortrörelsen är allmänkunskap och vet du inte det så får du läsa på innan du lägger dig i igen och bara slösar allas tid. Läs på om Sanger och Planned Parenthood tex om du nu har denna massiva historiska lucka och inte vet vem som gjorde vad och vad dom stod för.

Varför du låtsas vara motståndare till abort helt plötsligt vet jag inte men det var väl rätt talande med din projicering angående schizofreni.
Citera
2022-07-05, 23:13
Medlem
Citat:
Ett tips, dina argument är värdelösa. Det handlar inte om något är vid liv eller inte - de flesta är okej med att döda under rätt omständigheter, t.ex. köttproduktion. Dina argument kanske fungerar mot en galen plattjordare som är ännu sämre på att argumentera för sin sak, men inte mycket mer än så.

Det handlar om att livet just i det här fallet är en människa.

Han förstår inte att fostret, enligt biologin är en egen organism som är tillfälligt beroende av näringstillförsel ifrån mamman.
Citera
2022-07-05, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Nej inte alls utan är ju dina halmgubbar och förvirring som lyser igenom i vanlig ordning.

Nej, du inledde med det här:

Citat:
Eftersom aborter är en satanistisk/ateistisk företeelse

så redan direkt från början yrade du om satanism och din judiska gud.¨

Citat:
Jag frågade efter en kvinna som trodde på gud, vilken gud spelade ingen roll.

Jaha, är du inte kristen? Det finns bara en gud enligt kristendomen.

Citat:
Helt enkelt någon med moral som skulle få svara på frågan för en gångs skull och inte dom vanliga stolta bebismördarna men eftersom du är just simpel så förstår du inte kontexten
.

Så du menar att man har moral om man genomför en abort och dödar en bebis, bara man tror på gud? Du är ju om möjligt ännu värre än vad de "stolta bebismördarna" är.

Men bra att veta att du anser att bebismördare har moral, så länge dom tror på en judisk gud (för visst är det enbart judiska och abrahamitiska gudar som godkänns i din värld).

Citat:
Att satanister/eugeniks startade abortrörelsen är allmänkunskap

Det är din schizofreni som talar.

Citat:
Varför du låtsas vara motståndare till abort helt plötsligt vet jag inte men det var väl rätt talande med din projicering angående schizofreni.

Det är du som förväxlar din schizofreni och religiösa fanatism med abortmotstånd.
Senast redigerad av Reiwa 2022-07-05 kl. 23:24.
Citera
2022-07-05, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dajmkulan
Din liknelse är värdelös. Naglarna sitter på kvinnans kropp medans fostret har en egen kropp som är tillfälligt ihopkopplad med kvinnan för näringstillförsel. Du kan tydligt urskilja att det är en separat varelse... en tredje part. När det gäller naglar så sitter de på kvinnans kropp. Du verkar inte kunna skilja på något som sitter på kvinnans kropp och en tillfällig anslutning till kvinnans kropp som fortfarande är en separat varelse. Är du så dum verkligen?

Så om fostret är ihopkopplat med kvinnan så rättfärdigar det att döda? För du sa att sålänge fostret är en del av kvinnan så ska kvinnan få döda. OK, så om vi säger hypotetiskt att bebisar som har fötts är ihopkopplade på samma sätt med mammorna som foster är när de ligger i magen. Bebisarna kan skratta, är glada, kan le och kan kommunicera med mammorna. Då hade du varit för att kvinnorna ska ha rätten att döda dem?

Som du ser så är din poäng helt vansinnig. Blir kul att se om du svarar ja eller nej på min fråga.

Fostret är sin egna organism oavsett om den är beroende av sin mamma under ett visst tag.

Naglar är inte en egen organism. Men bra jobbat, du failade. Svara nu på min fråga.
Separat- I. adj.: avskild l. fristående l. oberoende
Organism - levande varelse med egen omsättning

Du har inte många rätt.
Citera
2022-07-05, 23:27
Medlem
merrymaidens avatar
Var ska jag ens börja?
Ett foster är ett liv, skapat av Gud. Vi har alla varit foster -som tur är blev vi inte aborterade.

Vi har "kris i befolkningsfrågan" och importerar folk från MENA. 50 000 fler svenskar om året, om abort förbjuds!

Abort är mord av bekvämlighetsskäl. Kvinnor som gör abort ångrar sig ofta efteråt och sörjer barnet som inte fick leva.

Förbjud abort. Ös pengar och stöd över ensamstående mammor.

Välkomna riktiga nya svenskar i stället för "nysvenskar".
Citera
2022-07-05, 23:37
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Nej, du inledde med det här:
så redan direkt från början yrade du om satanism och din judiska gud.¨

Jaha, är du inte kristen? Det finns bara en gud enligt kristendomen.

.
Så du menar att man har moral om man genomför en abort och dödar en bebis, bara man tror på gud? Du är ju om möjligt ännu värre än vad de "stolta bebismördarna" är.

Men bra att veta att du anser att bebismördare har moral, så länge dom tror på en judisk gud (för visst är det enbart judiska och abrahamitiska gudar som godkänns i din värld).

Det är din schizofreni som talar.

Det är du som förväxlar din schizofreni och religiösa fanatism med abortmotstånd.

Igen ta dina piller, vad i helvete svamlar du om människa?

Nej jag är inte kristen så ja du hade fel om allt och det var bara dina förvirrade halmgubbar så skall vi gå igenom det ännu en gång? Det är inte tillräckligt pinsamt redan med allt ditt snömos? Jag frågade efter en kvinna som tror på gud ergo inte du.

Man har moral om man genomför en abort??? Va? Vet inte ens om det kan klassas som en halmgubbe så fruktansvärt jävla förvirrat som det var. Du yrar.

Nej din projicering angående schizofreni handlar ju om att du förespråkar för satanism och aborter när du tjafsar emot mig. Det finns ju ingen annan position för dig här att ta och du tog den självmant så försök åtminstone läsa och förstå vad du själv skriver. Att du är så korkad att du inte förstod kontexten från första början är också redan konstaterat.
Citera
2022-07-05, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Separat- I. adj.: avskild l. fristående l. oberoende

Fostret är separerat från modern, vet du inte vad en moderkaka är?

Citat:
Organism - levande varelse med egen omsättning

Det finns ingen som definierar organism på det här viset. Ett foster har dessutom en metabolism, du verkar inte veta vad du pratar om.

Nu är dock som så att hela abortfrågan inte handlar om "organismer" generellt - samtliga människor på den här planeten dödar organismer. Det vi pratar om är en väldigt specifik organism; en människa.

Citat:
Du har inte många rätt.

Du hade dock noll rätt.
Citera
2022-07-05, 23:40
Medlem
90taletskronas avatar
Citat:
Fast du kan inte svara på frågan så igen försök först och främst förstå kontexten.

Nej du saknar moral och skall inte uttala dig i ämnet moral just därför. Bebisen är inte celler och nej liv är liv och är inte en del av kvinnan utan kvinnan bär på liv. Att behöva gömma sig bakom semantik och kalla bebisen för foster, celler eller embryo innebär att man redan har förlorat. Godtyckligt nonsens om veckor förändrar ingenting. Bebisen klarar sig för övrigt ännu sämre utanför kroppen. I kroppen sköts allt med automatik men utanför kroppen behöver bebisen konstant tillsyn. Logik som sagt, try it.
Jag saknar inte moral, som jag sa så är jag en auktoritet i ämnet. Det är framförallt mig du ska fråga om det är moraliskt eller ej och jag tycker det är moraliskt och då är det det. Därmed kan vi gå vidare till andra frågor. Jag vet inte vad du tror hjälper dig med att anklaga mig att sakna moral men jag vet att jag är moralisk och kan vägleda dig sådana här svåra frågor.

Att bebisen klarar sig illa utanför kroppen är irrelevant. Alla människor kräver "konstant tillsyn". Vi är inte gjorda att leva i isolation och det är rentav omöjligt att göra det i ett modern samhälle ändå. Vi är inte autonoma från samhället men frågan om abort har inte att göra med social autonomi utan om fysisk autonomi. Dvs, barnet måste vara autonomt från modern i den bemärkelsen att den kan andas, smälta sin egen mat, osv. Att det kräver tillsyn under den perioden gör den inte mindre autonom här, dess biologiska och fysiska faukuliteter fungerar ändå.

Jag har inte diskuterat några veckor. Jag drar linjen efter det att barnet kan andas och leva på egen hand utanför modern. Om det är omedelbart när ägget befruktas eller aldrig spelar ingen roll för mig.

Citat:
Det där är ingen abort man beskriver så du är alltjämt tokförvirrad. Att aborter är satanism och att Darwin, Sanger, Hitler och resten av eugeniks är satanister är givetvis inte ens något som är uppe för debatt, då får du först och främst läsa på och förstå världen du lever i.
Det är en helig abort. Det är ingen modern abort men effekten är detsamma. Om du inte skiter fullkomligt i guds vilja så borde du rätta dig efter praxis som bibeln lägger ut för dig, men jag antar du bara inte är särskilt kristen trots allt...
Citat:
Din liknelse är värdelös. Naglarna sitter på kvinnans kropp medans fostret har en egen kropp som är tillfälligt ihopkopplad med kvinnan för näringstillförsel. Du kan tydligt urskilja att det är en separat varelse... en tredje part. När det gäller naglar så sitter de på kvinnans kropp. Du verkar inte kunna skilja på något som sitter på kvinnans kropp och en tillfällig anslutning till kvinnans kropp som fortfarande är en separat varelse. Är du så dum verkligen?
Fostret utvecklas från modern och sitter på kvinnans kropp likt alla andra delar av henne. Om du ska särskilja fostret pga. att du anser det är seperat från kvinnan pga. att du "tydligt" kan urskilja den är hela kvinnan en union av alla celler av henne som alla är separata varelser med sina egna beteenden. En särskilning av fostret görs för att det eventuellt kan avlägsnas men under tiden är det lika beroende av kvinnan som vilken annan cell som helst hon har.

Citat:
Så om fostret är ihopkopplat med kvinnan så rättfärdigar det att döda? För du sa att sålänge fostret är en del av kvinnan så ska kvinnan få döda. OK, så om vi säger hypotetiskt att bebisar som har fötts är ihopkopplade på samma sätt med mammorna som foster är när de ligger i magen. Bebisarna kan skratta, är glada, kan le och kan kommunicera med mammorna. Då hade du varit för att kvinnorna ska ha rätten att döda dem?

Som du ser så är din poäng helt vansinnig. Blir kul att se om du svarar ja eller nej på min fråga.

Fostret är sin egna organism oavsett om den är beroende av sin mamma under ett visst tag.

Naglar är inte en egen organism. Men bra jobbat, du failade. Svara nu på min fråga.
Naglar nej, men celler är egna organismer som är beroende av människan de är en del av. Jag förstår precis vart du vill komma med ditt argument och givetvis kan man inte döda tänkande levande varelser som kan kommunicera, skratta osv. Det skulle t.ex. innebära att en sammanfogad tvilling skulle kunna döda den andre. Däremot är ett foster inte sammanfogad som en sådan tvilling.

Citat:
Ett tips, dina argument är värdelösa. Det handlar inte om något är vid liv eller inte - de flesta är okej med att döda under rätt omständigheter, t.ex. köttproduktion. Dina argument kanske fungerar mot en galen plattjordare som är ännu sämre på att argumentera för sin sak, men inte mycket mer än så.

Det handlar om att livet just i det här fallet är en människa.
Okej så mina argument är värdelösa? Vad som är en människa eller ej är extremt arbiträrt. Det finns folk som inte tycker svarta är människor. Att vara människa eller ej är bara en etikett. Dessutom finns det inget heligt i att vara människa.
Citera
2022-07-05, 23:44
Medlem
Citat:
Man har moral om man genomför en abort??? Va? Vet inte ens om det kan klassas som en halmgubbe så fruktansvärt jävla förvirrat som det var. Du yrar.

Det var du som efterfrågade en kvinna med moral* som gjort abort.

Du gjorde en stor skillnad i dina inlägg.
1) kvinna som gjort abort som inte tror på gud = omoralisk
2) kvinna som gjort abort men tror på gud = har moral

Med andra ord anser du att man har moral om man gjort en abort så länge man tror på en gud.

*och moral i din lågpannade värld är samma sak som att vara religiös

Du säger det ju här rakt ut:
Citat:
Just därför jag ställde frågan till någon som faktiskt har moral och inte er.

Du ställde frågan till någon som gjort abort OCH har moral(dvs tror på gud i din värld). Så det är nog du som borde ta dina piller eftersom att du inte ens minns vad du skriver.
Citera
2022-07-05, 23:44
Medlem
Citat:
Fostret är separerat från modern, vet du inte vad en moderkaka är?

Det finns ingen som definierar organism på det här viset. Ett foster har dessutom en metabolism, du verkar inte veta vad du pratar om.

Nu är dock som så att hela abortfrågan inte handlar om "organismer" generellt - samtliga människor på den här planeten dödar organismer. Det vi pratar om är en väldigt specifik organism; en människa.

Du hade dock noll rätt.
moderkaka, placeʹnta - organ hos placentadäggdjur inklusive människa vilket under graviditeten överför bl.a. syre och näring från modern till fostret och transporterar bort bl.a. koldioxid och slaggprodukter som fostret bildar. Först efter förlossningen kan barnet fungera biologiskt självständigt – under graviditeten är fostret helt beroende av moderkakan, som fungerar som dess lungor, lever, tarm och njurar.
Citera
2022-07-05, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90taletskrona
Okej så mina argument är värdelösa? Vad som är en människa eller ej är extremt arbiträrt. Det finns folk som inte tycker svarta är människor. Att vara människa eller ej är bara en etikett.

Nej, det är inte bara en etikett eller arbiträrt. Detta är postmodernt relativistiskt trams. Det finns en objektiv och tydlig definition på vad en människa är. Din logik kommer leda dig helt absurda slutsatser, som att en sko kan anses vara en människa bara för att någon tror att så är fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av 90taletskrona
Dessutom finns det inget heligt i att vara människa.

Håll dina religiöst laddade begrepp till plattjordaren.
Citera
2022-07-05, 23:52
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
moderkaka, placeʹnta - organ hos placentadäggdjur inklusive människa vilket under graviditeten överför bl.a. syre och näring från modern till fostret och transporterar bort bl.a. koldioxid och slaggprodukter som fostret bildar. Först efter förlossningen kan barnet fungera biologiskt självständigt – under graviditeten är fostret helt beroende av moderkakan, som fungerar som dess lungor, lever, tarm och njurar.
Är jag förvånad över ditt goddag yxskaftsvar?
Du svarar inte på frågan.
I stället svarar du på frågan "Vad är en moderkaka".

Det är som att jag skulle peka på månen och du skulle svara, det där är inte månen. Det där är ett finger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in