Citat:
Ursprungligen postat av
Nordstrem
En tid före försvinnandet en vecka ca så berättar nån för SS att han sett att han sålt marken till direktören.
Där efter har han ett möte med BL
Han ska till Marken och Tomas och äta middag men ursäktar sin lite sena ankomst med att han haft besök av BL. Han är då på gott humör vid middagen och talar om de motstånd han haft från myndigheter mm. Här har alltså några saker hänt.
Han har fått reda på att direktören kommit över hans mark.
Men efter möte med BL är han på gott humör.
Kanske har Sven ringt eller besökt direktören och gjort klart att här blir ingen försäljning inte och att han har papper hemma att häva affären om så är.
Direktören ringer eller söker upp BL Frågan är här om BL är med på noterna och ställer upp på Direktören som blivit blåst av BL.
Frågan är vad får Sven på gott humör ? Antagligen mötet med BL som den psykopat han är lurat i han saker.
Direkrören å andra sidan har faktiskt mycket att förlora här. Han riskerar och åka på en blåsning av BL och där till häver Sven markköpet. Vad göra ?? Bara se till att gubben försvinner och in i bostaden och få fatt i vissa papper så är saken löst för hans del.
I stället för att bli en stor förlorare och bli blåst på stora pengar av BL och åter misslyckas med att tappa marken han önskar komma över och så mycket behöver så löses allt om gubben bara försvinner. Frågan är vem hjälper direktören ? Nu återstår att skicka iväg familjen så inga vittnen finns kvar hemma som kan avslöja när han ger sig iväg eller kommer hem på kvällen eller natten. Jag tror inte direktören gör detta ensam. Han betalar någon som garanterat inte läcker till polisen.
Och varför besöker han och överlämnar massa tusen till BL när han sitter på kåken ?
Jag tror BL är inblandad i mordet men är inte helt säker där emot anser jag direktören borde synats allt mer. Det är kanske därför detta är olöst ! Direktören borde häktats så kanske han börjat prata.
Hur var det BL sa han var lite sur på direktören efteråt han gjorde de stora vinsterna medans BL fick så med all skit !
I övrigt tycker jag Grävgruppen gör ett fantastiskt jobb ! Men låt hunden sniffa runt på fler platser också ! Börja vart det är lätt. Kanske finner ni en forntida massgrav alltid nått
Att han var psykopat är spekulation.
Om bulvanen hade lurat direktören på pengar och sen kommer han med ytterligare riksdaler.
Bulvanen måste vara en god förhandlare
Först blåsa någon och sen få honom att komma med ytterligare pengar.
Jag tror att din teori kan stämma och att det är fler inblandade.
Kan vara så att bulvanen tog på sig fokuset och som gjorde att direktören blev lämnad i fred men att bulvanen kunde börja prata och då låg direktören illa till och all hans mark skulle inte kunna utnyttjas om han satt inne och på många år.
Om detta stämmer tror jag inte bulvanen är sen att utnyttja detta.
Sen var det så att bulvanens del är blygsam i sammanhanget och det kan nog fler bli sura över.
Vem som gjorde vad vet vi inte men det är inte självklart att bulvanen är mördaren om ett mord har skett.
Jag menar också att det är polisen som skulle tittat på fler och direktören i synnerhet.
Grävgruppen är nonsens och dom vill inte ta reda på sanningen och dom har ytterligare svärtat ner bulvanen men helt lämnat direktören.
Det är inte seriöst om man vill lösa gåtan.