2010-05-24, 09:16
Medlem
Oralices avatar
Pratade lite om detta med en kollega över en fika. Enligt honom har B.L varit misstänkt/häktad(?) för misshandel av sin partner, kollegan verkade relativt säker på sin sak, dock kunde han inte redovisa vilken tidsperiod denna händelse skulle utspelat sig, så jag höjer ett varningens finger för småstadsskvaller. Stämmer påståendet anser jag att det är ett indicium på att B.L lider brist på empati.
Citera
2010-05-24, 15:46
Medlem
Skaraborg2s avatar
En välkänd man.

Citat:
Ursprungligen postat av Oralice
Fantasisk trådstart skaraborg. Intressant att läsa om ett fall från sina egna hemtrakter.
Är uppvuxen i närheten av den ökända minkfarmen och vågade som barn aldrig röra mig kring området efter att ha fått historien om Sjögren berättad för mig.

Finns en hel del historier om herrarna B.L och R.R.

Thebuster berättar tidigare i tråden att h*n blivit bortjagad från R.Rs ägor detta kan jag styrka då undertecknad också blivit avvisad från platsen av denne mystiska(galna?) man. Skulle inte bli det minsta förvånad om han hade något med Sjögrens försvinnande att göra.

Något offtopic: B.Ls bror boxaren va inte hans "artistnamn" något i stil med deras födelsesocken?

Tack för din uppskattning Oralice.

Jaså B.L. hade/har en bror som varit boxare? Känner till vilken socken B.L. kommer ifrån. Använde brodern detta namn när han boxades?

Denne B.L. är verkligen en välkänd man på sin hemö och det var kanske därför som han bytte efternamn?
Citera
2010-05-24, 16:35
Medlem
Det verkar som B.L har blivit dålig då hans nuvarande adress är ett service boende.
Citera
2010-05-24, 17:00
Medlem
Oralices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tack för din uppskattning Oralice.

Jaså B.L. hade/har en bror som varit boxare? Känner till vilken socken B.L. kommer ifrån. Använde brodern detta namn när han boxades?

Denne B.L. är verkligen en välkänd man på sin hemö och det var kanske därför som han bytte efternamn?

Att brodern varit boxare vågar jag nästan svära på. Däremot är jag lite osäker på "artistnamnet".

Ja det var med största sannolikhet därför han bytte efternamn. Karl var mer eller mindre utpekad som mördare i bygden (pratades även om ray-ray)

Inte några större avslöjanden jag kommer med men lite små anekdoter kan alltid vara trevligt.
Citera
2010-05-24, 17:30
Medlem
Citat:
Att brodern varit boxare vågar jag nästan svära på. Däremot är jag lite osäker på "artistnamnet".

Ja det var med största sannolikhet därför han bytte efternamn. Karl var mer eller mindre utpekad som mördare i bygden (pratades även om ray-ray)

Inte några större avslöjanden jag kommer med men lite små anekdoter kan alltid vara trevligt.

Är denna Karl ännu i livet?

Björn Adolfsson försvann väl något år efter då han hade uppgifter hur mordet hade gått till...?
Kan ha fel dock.
Citera
2010-05-24, 17:41
Medlem
Oralices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BahiaKalle
Är denna Karl ännu i livet?

Björn Adolfsson försvann väl något år efter då han hade uppgifter hur mordet hade gått till...?
Kan ha fel dock.

Jag ber tusen gånger om ursäkt, de var en felstavning från mig skulle givetvis stå "karln"

Hur det ligger till med Björn Adolfsson kan jag faktiskt inte svara på.

Kul att du hittade B.L har han kvar det utländska efternamnet eller har han bytt igen?

Edit:Tillägg
Senast redigerad av Oralice 2010-05-24 kl. 17:52.
Citera
2010-05-24, 17:43
Medlem
Det är helt ok.Alla gör misstag.Själv skulle jag behöva kolla synen ibland...
Citera
2010-05-24, 17:55
Medlem
B*rnt L*rs Olof Wanlayapho*

19390729-XXXX

Gråbo torg 3

621 51 Visby

http://www.ratsit.se/BC/ReportSmall....cVfyBqplJ0zeQk

Är nog denna person som eftersökes.
Citera
2010-05-24, 18:04
Medlem
Oralices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BahiaKalle
B*rnt L*rs Olof Wanlayapho*

19390729-XXXX

Gråbo torg 3

621 51 Visby

http://www.ratsit.se/BC/ReportSmall....cVfyBqplJ0zeQk

Är nog denna person som eftersökes.

Kan mycket väl stämma. Det jag funderar lite kring är att han står registrerad som innehavare av en cykelverkstad, det får mig att tänka på den andra B.L som tidigare nämnts i tråden tror baskemej att han hade en cykelverkstad i Roma men varför skulle han byta efternamn på gamla dar?

Edit: Nej de va inget. Du har fått jackpott min vän Frugan hette B.W avliden -99 borde stämma på de som berättades tidigare i tråden.
Senast redigerad av Oralice 2010-05-24 kl. 18:17.
Citera
2010-05-24, 19:18
Medlem
Citat:
Kan mycket väl stämma. Det jag funderar lite kring är att han står registrerad som innehavare av en cykelverkstad, det får mig att tänka på den andra B.L som tidigare nämnts i tråden tror baskemej att han hade en cykelverkstad i Roma men varför skulle han byta efternamn på gamla dar?

Edit: Nej de va inget. Du har fått jackpott min vän Frugan hette B.W avliden -99 borde stämma på de som berättades tidigare i tråden.

Pengar min vän,pengar...
Citera
2010-05-24, 19:23
Medlem
Oralices avatar
Precis skulle inte förvåna mig om han sitter och ruvar på varenda krona..
Citera
2010-05-24, 19:33
Medlem
Ja,det är tyvärr nog så.Hur kommer det sig att sonen till kvinnan som dog är kvar på ön?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in