2022-09-14, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
99.99 % att det inte är SS.
00.01 att det är han.
Ändå gör Tv4 inslag av detta.
Har Public Service företaget gjort samma.
Nä det är det kommersiella och vinstdrivande företaget Tv4 som gör det i samma syfte som grävgruppen
Tjäna pengar och få uppmärksamhet.
Tror att benet är planterat av grävgruppen.
För övrigt hade dom grävt upp gamla slalomskidor såg jag på bilderna.
Kan gärningsmannen tagits sig till tippen på dom med SS I en pulka bakom.
Makabert att ligga nedgrävd med ett par gamla Elanskidor.

Tisdagen den 4 oktober kommer SVT att sända den första av två avsnitt som handlar om Sven Sjögrens försvinnande.

https://www.svtplay.se/vad-hande-med-sjogren

Programmet verkar redan vara inspelat (?), så det kanske inte tar upp resultatet av benanalysen. I vilket fall ska det bli intressant att se det.
Citera
2022-09-14, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Med "ni", vilka avser du?
Alla ni som felaktigt pekar ut bulvanen som mördare.
Citera
2022-09-14, 16:24
Medlem
Ybsivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Nej, det kan jag naturligtvis inte vara - det här är Flashback. Och du kan inte vara säker på mitt ord heller.

Däremot tror jag att den skelettdel som hittats - som sägs komma från en människas underarm - kommer visa sig vara 100-tals år gammal.

Och då är tankesprånget inte långt till just det jag skrev.

Det vi båda kan vara säkra på är att sanningen alltid finns på Flashback, någonstans. Du vet att du fabulerar. Jag vet att jag inte gör det.

Tankesprånget är kanske inte så långt i fantasin. Men i verkligheten är det oerhört långt till att poddare har tillgång till mänskligt skelett som de kan gräva ner i tippar.
Citera
2022-09-14, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brossan76
Tisdagen den 4 oktober kommer SVT att sända den första av två avsnitt som handlar om Sven Sjögrens försvinnande.

https://www.svtplay.se/vad-hande-med-sjogren

Programmet verkar redan vara inspelat (?), så det kanske inte tar upp resultatet av benanalysen. I vilket fall ska det bli intressant att se det.
Absolut intressant
Men vem har gjort den och med vilka underlag.
Vi behöver inte en ytterligare kopia av polisarbetet .som inte ledde någonstans.
Det är det jag ser framemot .
Inget nytt kommer tillkomma och sen kan man alltid klippa en dokumentär åt det ena hållet eller det andra.
Är dom ärliga och nyanserade i motsats till podden är jag den första att gratulera.
Citera
2022-09-14, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ybsiv
Det vi båda kan vara säkra på är att sanningen alltid finns på Flashback, någonstans. Du vet att du fabulerar. Jag vet att jag inte gör det.

Tankesprånget är kanske inte så långt i fantasin. Men i verkligheten är det oerhört långt till att poddare har tillgång till mänskligt skelett som de kan gräva ner i tippar.
När polisen började att plantera bevis försvann allt förtroende i detta ämne och att inte mediakåta poddare ska tillfället att göra detta och sen ringa Tv4 utesluter inte jag.
Vi vet inte säkert . Lika säkert som inget talar för bulvanen som gärningsman och att det SS delar som hittades.
Citera
2022-09-14, 16:38
Medlem
Ybsivs avatar
Citat:
När polisen började att plantera bevis försvann allt förtroende i detta ämne och att inte mediakåta poddare ska tillfället att göra detta och sen ringa Tv4 utesluter inte jag.
Vi vet inte säkert . Lika säkert som inget talar för bulvanen som gärningsman och att det SS delar som hittades.

Är du full?
Citera
2022-09-14, 16:47
Medlem
Citat:

Det är verkligen inte särskilt svårt att få tag på gamla skelettben från människor. Ta t.ex. Skelettkvinnan i Göteborg. Hon shoppade ju loss så det stod härliga till.

Jag tror inte direkt att någon har planterat benet där, men jag utesluter det inte heller. Jag kan direkt se flera incitament för olika personer att begå en sådan handling.
Citera
2022-09-14, 16:59
Citat:
Jag ber dom redovisa sina intäkter och kostnader bara.
Då får vi ett svar och om dom inte vill det är det ett svar i sig.
Något resultat har inte framkommit och då har dom grävt på andra ställen.
Nu håller man det sista hoppet vid liv och sen är hoppet ute.
Då skulle det vara intressant vad alla pengar tagit vägen och dom som bidragit fått för sina slantar.
Man gör ett bokslut på denna historia och konstaterar trots allt dom gjort inte gav ett smack.
Det är fakta och bevisbördan gällande bulvanens inblandning ligger hos er.
Upp till bevis på alla era indicier och teorier.
Är det en öppen rättegång här på flashback?

Jag tycker det är väldigt märkligt att ett så pass rent ben och benflisa "hittas" omedelbart. Det känns lite påhittat. Att grabbarna söker uppmärksamhet och berömmelse är uppenbart pinsamt.
Hade det varit allvar så skulle soptippen spärrats av och arkeologer suttit med tops och penslar för att inte föratöra några bevis..
Nu är det fritt fram att gräva på..
Citera
2022-09-14, 18:04
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Alla ni som felaktigt pekar ut bulvanen som mördare.
Jag har inte spekulerat någonting om dennes eventuella skuld. Kan inte förstå varför du försöker insinuera att folk pekat ut honom, om de inte har det.

Det kommer aldrig att kunna slås fast exakt vad som hände.
Citera
2022-09-14, 20:06
Medlem
Citat:
Är du full?
Full av livsglädje möjligtvis.
Citera
2022-09-14, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle

Jag tycker det är väldigt märkligt att ett så pass rent ben och benflisa "hittas" omedelbart. Det känns lite påhittat. Att grabbarna söker uppmärksamhet och berömmelse är uppenbart pinsamt.
Hade det varit allvar så skulle soptippen spärrats av och arkeologer suttit med tops och penslar för att inte föratöra några bevis..
Frågan är vad som krävs för att gå ut på det sättet som podden gjort.
Vi vet att bulvanen är mördaren men vi kan inte bevisa det.
Vad konkret gör att man uttalar sig på detta sett.
Det är ett citat.
För att bli dömd på riktigt krävs bevis och det finns inte och då är han oskyldig och därmed ingen mördare.
Citera
2022-09-14, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle

Om detta stämmer och där håller jag med dig till 100%.
Det vore en sådan stor skandal om man "planterar" bevis och då kan ingen ta dessa på pajaser på allvar längre.
Det är så lägligt och märkligt på samma gång och kan man inte göra det lite proffsigare .
Känns som det är desperata person som nu inte skyr några medel.
Du pekar på några punkter kring att polisen inte tar det på allvar och det säger mer än uttalande på grävgruppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in