2022-09-30, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Ändå har jag rätt i det mesta.
Hade jag likt dig varit snett ute i det mesta kan jag förstå att du har synpunkter på detta men nu när vi börjar summera så har det inte krävt mer lyssning från min sida för att genomskåda detta dravel.
Man orkar inte lyssna på personer med talfel har jag sagt vid några tillfällen.
Varför skriver du här när du inte kan läsa det jag skriver.
Jag måste upprepa allt för dig flera gånger.
Du har bestämt från början en massa skit om GG som du inte har täckning för.
Och sedan har du snappat upp lite i tråden från likaledes negativa personer så att du fått vatten på din kvarn.
Det är ju ni som har uppfunnit en konspirationshistoria med rent hittepå om GG. Vuxna människor!

Tror jag iallafall. Eller är ni tonåringar? Konstruktiv kritik baserat på fakta är alltid välkommet.
Men egna fördomar, lösa antaganden om en podd som man inte ens följer, det är så låg nivå så det finns inte.
Jag trodde denna tråden handlade om fallet. Och ett tag gjorde den det också.
Tycker tråden ska döpas om till Fria fantasier och skitsnack om Gräv Gruppen Gotland.
Senast redigerad av ottoplommon 2022-09-30 kl. 22:51.
Citera
2022-09-30, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Du har bestämt från början en massa skit om GG som du inte har täckning för.
Och sedan har du snappat upp lite i tråden från likaledes negativa personer så att du fått vatten på din kvarn.
Det är ju ni som har uppfunnit en konspirationshistoria med rent hittepå om GG. Vuxna människor!

Tror jag iallafall. Eller är ni tonåringar? Konstruktiv kritik baserat på fakta är alltid välkommet.
Men egna fördomar, lösa antaganden om en podd som man inte ens följer, det är så låg nivå så det finns inte. Jag trodde denna tråden handlade om fallet. Och ett tag gjorde den det också.
Tycker tråden ska döpas om till Fria fantasier och skitsnack om Gräv Gruppen Gotland.
Vi har resultatet att luta oss emot eller icke resultatet rättare sagt.
Vad har ni ?.
Ni har haft en massa indicier och påståenden är inget har framkommit som fört detta vidare eller framåt
Att man kan med med så många år och antalet försök att verkligen hitta något , inte har gjort det är sämre än vad jag trodde från början.
Jag hade inte i min vildaste fantasi föreställt att man kan få fram så lite under så många års arbete .
Ska vi vara ärliga är det makalöst dåligt.
Citera
2022-09-30, 23:03
Medlem
Citat:
Vad har ni ?.
Ni har haft en massa indicier och påståenden är inget har framkommit som fört detta vidare eller framåt
Att man kan med med så många år och antalet försök att verkligen hitta något , inte har gjort det är sämre än vad jag trodde från början.
Jag hade inte i min vildaste fantasi föreställt att man kan få fram så lite under så många års arbete .
Om du lyssnat på podden hade du fått klara besked. Sista avsnittet. Det kan vara knepigt med dialekt. Man får spetsa öronen. Men absolut ingen lider av talfel. Möjligen du som har hörselfel.
Citera
2022-09-30, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankfeber
Vi är alla anonyma här, att försöka pressa fram vad någon vet, som möjligen skulle kunna avalöja hens identitet är lite fult.

TLarsson har tidigare i tråden varit helt öppen med att han är brorson till BL. Är alltså inte ett brott mot reglerna att be honom berätta mer om vad han vet. Men vet han något? Jag är tveksam...

Citat:
Vissa användare är dock helt öppna med vilka de är, och det är givetvis i en sådan situation fullt tillåtet att påpeka vem som ligger bakom detta konto. Det finns även exempel på andra situationer med delvis självoutning, exempelvis om en användare har skrivit mycket om var han eller hon bor, och i dessa fall är det därför inte ett brott mot regel 1.06 att i ett inlägg påpeka detta.
Citera
2022-10-01, 00:19
Medlem
Citat:
Du vill hela tiden att jag ska avslöja det jag vet.
Du vill att det som har berättas för oss är något allmänheten har rätt att ta del av.
Nej . Vi har ingen skyldighet till detta och om du ändå inte tror på mig så släpp det.
Jag har till skillnad från er inte anklagat någon med namn och heller inte med detaljer jag känner till
Så ni kan inte anklaga mig i motsats till er själv outa personer som mördare.
Det är en anledning till att ni inte kommer åt mig och jag behöver inte stå till svar för påstående och anklagelser riktade mot enskilda.
Däremot har jag undrat varför man inte utreder andra med motiv som ex direktören men jag har aldrig påstått att han är skyldig men utredas borde han blivit och när det gäller inhyrd personal har jag aldrig nämnt någon vid namn.
Frågor på det eller är allt glasklart

Kan du inte bara släppa historien om att ”du vet vad som hände”? Det är genomskinligt att det bara är snicksnack. Pinsamt uppenbart att det bara är gissningar från din sida. Så har du mage att anklaga GG för att komma med fabricerade uppgifter i form av någon invecklad konspiration involverande brott mot griftefriden och planterade overaller...
Citera
2022-10-01, 00:34
Medlem
Citat:
Vad har ni ?.

Vad är då resultatet av dina egna påståenden om en omfattande konspiration involverande alla möjliga från direktören via bulvanen till inhyrda lönnmördare från den undre världen(?!)

Vi väntar fortfarande (förgäves?) på någon sorts belägg för detta.
Senast redigerad av WisbyPils 2022-10-01 kl. 00:42.
Citera
2022-10-01, 02:03
Medlem
Den här tråden handlar nu mer om vem som har rätt än det faktiska fallet om Sjögren. Man kan diskutera och ha olika åsikter men det är som ett dagis med tlarsson som försöker att sno dom andra barnens leksaker.

Enda sedan tlarsson dök upp i denna tråd så har han blivit värre och värre med att försöka häva sig.

Här följer citat ur inlägg gjorda utav tlarsson.

Citat:
Jag anser inte att det arbete som gjorts är onödig. men det har gått 50 år och att ni nu slänger ut samma namn igen i tron att ni kan lösa det är en övertro på sin egen förmåga.

— Vi slänger inte ut samma namn igen bara för att. BL är en del utav det hela och kommer alltid att vara det. Det är hans egna fel. Han var och är misstänkt så då är det naturligt att han nämns. Dessutom tror vi inte att vi kan 'lösa' försvinnandet av Sjögren bara för att vi pratar om det i en tråd på internet. Jag vet inte var du har fått den uppfattningen ifrån.

Citat:
Lätt att snacka , svårt att konkretisera.
— Precis. Du snackar mycket.

Citat:
Hittils har ni inte övertygat vad som är nytt i fallet och det verkar som ni är papegojor som upprepar det som sagts under dom senaste 30-40 år eller mer.
— Hittils har du inte övertygat oss om vad du vet och du upprepar dig själv om och om igen.

Citat:
Sen som jag nämnde i tidigare inlägg så när man ser på " i huvudet på en mördare" på Tv3 så stämmer dom berättelserna inte in på BL. Där är det ofta man tidigt under uppväxten och i skolan kan se avvikande beetenden och att dom drar sig undan mer och mer. BL var social , hade lätt att få damer osv.
— Ofta men inte alltid. Seriemördare börjar ofta med att tortera och döda djur. Men inte alla mördare har avvikande beteenden. Vissa passar så bra in i samhället (bra make, bra pappa, aktiv inom kyrkan, bra granne, stabilt jobb, osv) att det är en chock när deras gärningar avslöjas. Att BL var social och hade lätt att få damer säger ingenting.

Citat:
Den andre är min släkt och även om han gjort många dumheter som ingen är stolt över men den bestialiska människa ni verkar tro att han va är inget som hans bröder eller föräldrar upplevt , märkt eller har yppat sig om , bedrägerierna undantaget.
( Dom kan såklart inte veta allt och dom kanske har blivit lurade av hans personlighet redan när han föddes).
— Många kriminella kan lura sin omgivning.

Citat:
Alla även jag vill att vi hittar kroppen och skulle det visa sig att man kan få fram sanningen oavsett om det är mord alt självmord kan vi göra bokslut efter 50 år.
— Om du vill hitta kroppen och att fallet får ett avslut, varför klagar du på GG? Varför kan du inte acceptera att det är så här det är? Om dom lurar andra människor, om dom vill bygga något sorts rykte? Jaha? So what? Om dom skulle plantera bevis så kommer det att avslöjas förr eller senare och då är deras rykte förstört. Tvärtemot det du påstår driver dom i detta.

Citat:
Nu är vi tillbaka igen på "mest sannolika " om brott har begåtts och man är 100% säker osv 😫😫😫😫.
Summering enligt vad jag har förstått på er (privatdetektiver) som killgissar så är SS förgiftad av BL och sen dumpad på sopptippen i Ethelhem.
Kanoners . man blir imponerad🤗🤗🤗🤗.
Vad är bevisen 🤔
— Men alltså... Du gör dig rolig över när andra skribenter pratar om sannolikhet och att man är 100% säker... Det är ju precis det du själv gör.

Citat:
Har inget att berätta av intresse gällande BL kopplat till ärendet.
Bra med nya tips.
– Men du säger ju gång på gång att du har någon sorts insider information och att du inte tänker berätta det för vi är 'dumma i huvudet' i princip.

Citat:
Ni lägger inte ner . finns ingen kropp . vi vet inte om brott har begåtts överhuvudtaget och ni fortsätter .
Jag säger det igen. jag vill att OM brott har begåtts ska den skyldiga utpekas och straffas om det är möjligt.
— Såklart att ingen lägger ner när ingen vet någonting. För man vill veta. Man vill ha svar. Det är naturligt.

Du klagar på oss andra som nämner BL och tror att han hade något med det hela att göra men du håller ju också liv i hans anknytning till fallet. Genom att påstå att ni är släkt, att han sa det och det till den och den, genom att förneka hans inblandning, så föder du bara mer intresse. Om du vill att man ska sluta 'jaga' BL så borde du kanske sluta prata om honom offentligt eftersom du bidrar till det hela.
Citera
2022-10-01, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WisbyPils
Kan du inte bara släppa historien om att ”du vet vad som hände”? Det är genomskinligt att det bara är snicksnack. Pinsamt uppenbart att det bara är gissningar från din sida. Så har du mage att anklaga GG för att komma med fabricerade uppgifter i form av någon invecklad konspiration involverande brott mot griftefriden och planterade overaller...
Jag säger inte att jag vet vad som hände.
Jag säger att jag vet vad huvudpersonen sagt och jag tror honom.
Citera
2022-10-01, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amelia-
Den här tråden handlar nu mer om vem som har rätt än det faktiska fallet om Sjögren. Man kan diskutera och ha olika åsikter men det är som ett dagis med tlarsson som försöker att sno dom andra barnens leksaker.

Enda sedan tlarsson dök upp i denna tråd så har han blivit värre och värre med att försöka häva sig.

Här följer citat ur inlägg gjorda utav tlarsson.

— Vi slänger inte ut samma namn igen bara för att. BL är en del utav det hela och kommer alltid att vara det. Det är hans egna fel. Han var och är misstänkt så då är det naturligt att han nämns. Dessutom tror vi inte att vi kan 'lösa' försvinnandet av Sjögren bara för att vi pratar om det i en tråd på internet. Jag vet inte var du har fått den uppfattningen ifrån.

— Precis. Du snackar mycket.

— Hittils har du inte övertygat oss om vad du vet och du upprepar dig själv om och om igen.

— Ofta men inte alltid. Seriemördare börjar ofta med att tortera och döda djur. Men inte alla mördare har avvikande beteenden. Vissa passar så bra in i samhället (bra make, bra pappa, aktiv inom kyrkan, bra granne, stabilt jobb, osv) att det är en chock när deras gärningar avslöjas. Att BL var social och hade lätt att få damer säger ingenting.

— Många kriminella kan lura sin omgivning.

— Om du vill hitta kroppen och att fallet får ett avslut, varför klagar du på GG? Varför kan du inte acceptera att det är så här det är? Om dom lurar andra människor, om dom vill bygga något sorts rykte? Jaha? So what? Om dom skulle plantera bevis så kommer det att avslöjas förr eller senare och då är deras rykte förstört. Tvärtemot det du påstår driver dom i detta.

— Men alltså... Du gör dig rolig över när andra skribenter pratar om sannolikhet och att man är 100% säker... Det är ju precis det du själv gör.

– Men du säger ju gång på gång att du har någon sorts insider information och att du inte tänker berätta det för vi är 'dumma i huvudet' i princip.

— Såklart att ingen lägger ner när ingen vet någonting. För man vill veta. Man vill ha svar. Det är naturligt.

Du klagar på oss andra som nämner BL och tror att han hade något med det hela att göra men du håller ju också liv i hans anknytning till fallet. Genom att påstå att ni är släkt, att han sa det och det till den och den, genom att förneka hans inblandning, så föder du bara mer intresse. Om du vill att man ska sluta 'jaga' BL så borde du kanske sluta prata om honom offentligt eftersom du bidrar till det hela.
Oj . Det var mycket på en gång.
Det första du gör fel är att "många," kriminella och sen använder du ordet ofta.
Du pratar bara i generella termer och drar en slutsats om bulvanen genom detta.
Du tycker jag upprepar mig och där har du rätt.
Om jag nu inte pratar i generella termer .
Exakt vad har presenterats som är ny information och vad har ni fått fram som tydligt pekar på att bulvanen har mördar SS och var är den kropp som var det enda sättet att försöka bevisa bulvanens skuld .
Om Grävgruppen hänger ut bulvanen som bedragare och det är sant så är det inte så konstigt när dom själva vill enligt "mig," ständigt ska söka pengar och be folk swisha i olika kampanjer.
Det var ju just det bulvanen gjorde . Han ville ta andras pengar.
Sen att man gör det i sken att man ska lösa en 50 år gammalt mord som när facit sen kommer inte presenterad något nytt.
Men pengar har man fått och tagit.
DET ÄR FORTFARANDE SAMMA SAK , MEN ANNORLUNDA.
Jag har aldrig sagt att han har nekat sin inblandning , Jag hänvisar till det han sa .
Vad han sagt vet jag men inte du.
Nu upprepar jag mig igen för du är som dina kamrater lite trögare än genomsnittet i detta land.
Om kroppen inte kan hittas kommer ingen att kunna vara 100% säker och inte ens om kroppen hittas.
Om jag säger att ni kan leta i 100 år till utan att den kommer att hittas.
Det är min slutsats av det jag vet i den frågan sen när det gäller gärningsman finns det inget som framkommit under dessa 50 år som motstrider det jag hört om en ev gärningsman.
Mer säger jag inte och därmed kan ni inte anklaga mig för att hänga ut personer som det inte går att bevisa har gjort det man påstår.
Övriga orkar jag inte kommentera men att jag verkar vara hatat här och av dig för att jag tar parti för en avliden person som utpekas som mördare utan några bevis.
Det är svårt att kommentera mer än så.
Sen får ni tycka vad ni vill och sno leksaker från andra barn är under bältet om du frågar mig.
Hoppas du är nöjd över ditt inlägg , påhopp och anklagelser med lite distans till inlägget.
Citera
2022-10-01, 07:44
Avstängd
Det ska tydligen komma svar om den hittade benbiten om två veckor.
Citera
2022-10-01, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WisbyPils
Vad är då resultatet av dina egna påståenden om en omfattande konspiration involverande alla möjliga från direktören via bulvanen till inhyrda lönnmördare från den undre världen(?!)

Vi väntar fortfarande (förgäves?) på någon sorts belägg för detta.
Ni får inga belägg för det eftersom det jag vet innebär att kroppen aldrig kommer att hittas och därmed kommer vi aldrig få ett svar på något som går att bevisa och då kan man bara vara fan av GG om man kastar ur sig den information.
Lita på mig i detta fall. Det stillar er nyfikenhet möjligtvis men inget ni kan göra något åt.
Så släpp det och tror ni mig inte är det ert problem och inte mitt.
Citera
2022-10-01, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Det ska tydligen komma svar om den hittade benbiten om två veckor.
Och dom övriga sakerna.
Tar det lika lång tid för att undersöka ett ben som kan vara 1200 år gammalt som en overall. Med hjälp av hans stora släkt som vill ha en gravplats borde just det kunna gå snabbare.
Vet vi med säkerhet att det svaret inte kommit på dna från overallen. eller kan det vara så att någon sitter på svaret redan men håller på det för att dra ut på det ytterligare 2 veckor.
Beteendet känns igen i såfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in