Den här tråden handlar nu mer om vem som har rätt än det faktiska fallet om Sjögren. Man kan diskutera och ha olika åsikter men det är som ett dagis med
tlarsson som försöker att sno dom andra barnens leksaker.
Enda sedan
tlarsson dök upp i denna tråd så har han blivit värre och värre med att försöka häva sig.
Här följer citat ur inlägg gjorda utav
tlarsson.
Citat:
Jag anser inte att det arbete som gjorts är onödig. men det har gått 50 år och att ni nu slänger ut samma namn igen i tron att ni kan lösa det är en övertro på sin egen förmåga.
— Vi slänger inte ut samma namn igen bara för att. BL är en del utav det hela och kommer alltid att vara det. Det är hans egna fel. Han var och är misstänkt så då är det naturligt att han nämns. Dessutom tror vi inte att vi kan 'lösa' försvinnandet av Sjögren bara för att vi pratar om det i en tråd på internet. Jag vet inte var du har fått den uppfattningen ifrån.
Citat:
Lätt att snacka , svårt att konkretisera.
— Precis. Du snackar mycket.
Citat:
Hittils har ni inte övertygat vad som är nytt i fallet och det verkar som ni är papegojor som upprepar det som sagts under dom senaste 30-40 år eller mer.
— Hittils har du inte övertygat oss om vad du vet och du upprepar dig själv om och om igen.
Citat:
Sen som jag nämnde i tidigare inlägg så när man ser på " i huvudet på en mördare" på Tv3 så stämmer dom berättelserna inte in på BL. Där är det ofta man tidigt under uppväxten och i skolan kan se avvikande beetenden och att dom drar sig undan mer och mer. BL var social , hade lätt att få damer osv.
— Ofta men inte alltid. Seriemördare börjar ofta med att tortera och döda djur. Men inte alla mördare har avvikande beteenden. Vissa passar så bra in i samhället (bra make, bra pappa, aktiv inom kyrkan, bra granne, stabilt jobb, osv) att det är en chock när deras gärningar avslöjas. Att BL var social och hade lätt att få damer säger ingenting.
Citat:
Den andre är min släkt och även om han gjort många dumheter som ingen är stolt över men den bestialiska människa ni verkar tro att han va är inget som hans bröder eller föräldrar upplevt , märkt eller har yppat sig om , bedrägerierna undantaget.
( Dom kan såklart inte veta allt och dom kanske har blivit lurade av hans personlighet redan när han föddes).
— Många kriminella kan lura sin omgivning.
Citat:
Alla även jag vill att vi hittar kroppen och skulle det visa sig att man kan få fram sanningen oavsett om det är mord alt självmord kan vi göra bokslut efter 50 år.
— Om du vill hitta kroppen och att fallet får ett avslut, varför klagar du på GG? Varför kan du inte acceptera att det är så här det är? Om dom lurar andra människor, om dom vill bygga något sorts rykte? Jaha? So what? Om dom skulle plantera bevis så kommer det att avslöjas förr eller senare och då är deras rykte förstört. Tvärtemot det du påstår driver dom i detta.
Citat:
Nu är vi tillbaka igen på "mest sannolika " om brott har begåtts och man är 100% säker osv 😫😫😫😫.
Summering enligt vad jag har förstått på er (privatdetektiver) som killgissar så är SS förgiftad av BL och sen dumpad på sopptippen i Ethelhem.
Kanoners . man blir imponerad🤗🤗🤗🤗.
Vad är bevisen 🤔
— Men alltså... Du gör dig rolig över när andra skribenter pratar om sannolikhet och att man är 100% säker... Det är ju precis det du själv gör.
Citat:
Har inget att berätta av intresse gällande BL kopplat till ärendet.
Bra med nya tips.
– Men du säger ju gång på gång att du har någon sorts insider information och att du inte tänker berätta det för vi är 'dumma i huvudet' i princip.
Citat:
Ni lägger inte ner . finns ingen kropp . vi vet inte om brott har begåtts överhuvudtaget och ni fortsätter .
Jag säger det igen. jag vill att OM brott har begåtts ska den skyldiga utpekas och straffas om det är möjligt.
— Såklart att ingen lägger ner när ingen vet någonting. För man vill veta. Man vill ha svar. Det är naturligt.
Du klagar på oss andra som nämner BL och tror att han hade något med det hela att göra men du håller ju också liv i hans anknytning till fallet. Genom att påstå att ni är släkt, att han sa det och det till den och den, genom att förneka hans inblandning, så föder du bara mer intresse. Om du vill att man ska sluta 'jaga' BL så borde du kanske sluta prata om honom offentligt eftersom du bidrar till det hela.