2022-06-27, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raptenen
Så du håller med om att dina rants om spernier inte har något med diskussionen att göra?
så klart det har med diskussionen att göra jag svarade en användare i diskussionen....
jag sitter liksom inte och diskuterar med mig själv här.

Har du rätt bestämma över dina spermier? eller har du inte rätt till detta? för hey!!! de kan ju bli statsministrar om du bara låter OM ske.
Citera
2022-06-27, 04:00
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Men det stämmer ju inte, vilket du höll med om(när det passade)?

Kvinnan har rätt att bestämma över sin egen kropp och därmed över fostrets kropp, fram till vecka 18.

Alltså stämmer argumentet "kvinnan har rätt att bestämma över sin egen kropp". Fram till vecka 18.

Är det något du inte förstår av det jag skriver?
Citera
2022-06-27, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
så klart det har med diskussionen att göra jag svarade en användare i diskussionen....
jag sitter liksom inte och diskuterar med mig själv här.

Har du rätt bestämma över dina spermier? eller har du inte rätt till detta? för hey!!! de kan ju bli statsministrar om du bara låter OM ske.

Hur har det med diskussionen att göra när du precis höll med om att det var en helt annan sak?
Citera
2022-06-27, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Kvinnan har rätt att bestämma över sin egen kropp och därmed över fostrets kropp, fram till vecka 18.

Alltså stämmer argumentet "kvinnan har rätt att bestämma över sin egen kropp". Fram till vecka 18.

Är det något du inte förstår av det jag skriver?

Det är ju regeringen som bestämmer. Vilket du höll med om. Är det något du inte förstår av det jag skriver?
Citera
2022-06-27, 04:02
Citat:
Med tanke på att aborträtten regleras genom lagstiftning så betyder det att kvinnan inte alls bestämmer, utan regeringen. Nu blandar du även äpplen och päron men bilbälte är annars en god poäng du tar upp till varför du inte bestämmer över din egna kropp. Lag på bilbälte i förarsätet är enbart för att skattepengar inte ska gå åt till din vård och för att du ska kunna jobba och betala skatt. Alltså är det staten och regeringen som äger din kropp och ditt liv. Tyvärr.
Dina argument blir dummare och dummare. Man kan alltså aldrig äga sin kropp och ditt liv om man inte lever i ett anarkistiskt samhälle utan lagar? Trams.

För fjärde eller femte gången - du har rätt att bestämma över att din kropp inte ska utsättas för en risk.

Och ja, vid en viss tidpunkt i graviditeten kan fostret klara sig utanför livmodern och DÅ vägs även dess rättigheter in. Då är det ett självständigt liv. Det är detta som regleras i abortlagstiftningen. Där upphör kvinnans absoluta rätt till sin egen kropp och delas med fostrets rätt till liv.
Citera
2022-06-27, 04:03
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
samt avloppet....blir svettigt...

Betänk alla döda "barnlik", som ligger i avloppen.
Veritabla massgravar!!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Dina argument blir dummare och dummare. Man kan alltså aldrig äga sin kropp och ditt liv om man inte lever i ett anarkistiskt samhälle utan lagar? Trams.

För fjärde eller femte gången - du har rätt att bestämma över att din kropp inte ska utsättas för en risk.

Och ja, vid en viss tidpunkt i graviditeten kan fostret klara sig utanför livmodern och DÅ vägs även dess rättigheter in. Då är det ett självständigt liv. Det är detta som regleras i abortlagstiftningen. Där upphör kvinnans absoluta rätt till sin egen kropp och delas med fostrets rätt till liv.

Det är regeringen som bestämmer över din kropp.
Citera
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Alltså är det regeringen som bestämmer över kvinnors kroppar? Skönt att vi är överens.

Nja regeringen och regeringen, i förlängningen kan man ju säga det, fast i varje enskilt fall vid ansökan om abort efter vecka 18 så är det läkare och tex socialtjänst som bestämmer om det blir abort eller inte.
Citera
2022-06-27, 04:04
Medlem
Citat:
Nja regeringen och regeringen, i förlängningen kan man ju säga det, fast i varje enskilt fall vid ansökan om abort efter vecka 18 så är det läkare och tex socialtjänst som bestämmer om det blir abort eller inte.

Eftersom att regeringen utformat lagen som sådan. Regeringen kan lika gärna ändra detta redan imorgon.
Citera
2022-06-27, 04:05
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det är ju regeringen som bestämmer. Vilket du höll med om. Är det något du inte förstår av det jag skriver?

Du upprepar samma om och om igen. Jag svarade precis på detta.
Citera
2022-06-27, 04:06
Medlem
Citat:
Du upprepar samma om och om igen. Jag svarade precis på detta.

Du svarar nu på ett mycket tidigare inlägg. Men ja, jag tvingas att upprepa mig eftersom att du förnekar faktum.
Citera
2022-06-27, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Veritabla massgravar!!!
japp vi borde kräva av regeringen att man gjuter små betongfundament över alla dessa "drunknande
barn".

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in