Citat:
Vi har lagar mot att döda oönskade barnNej våldtäktsanalogin är inte fel. Peka ut vad felet är om personen grundar sitt argument på att rättfärdigandet ska ske för att om abort förbjuds så ökar hälsoriskerna för kvinnor. Jag kan givetvis testa detta argument.
Jag är inte för våldtäkt, då har du missförstått analogin, vilket inte är förvånande.
OK, då testar vi ditt argument igen. ''Oönskade barn skapar lidande därför ska det vara lagligt att döda dem''. Eller hur går logiken? Om detta inte är det logiska rättfärdigandet, varför tar du upp det om och om igen?
Ja, jag anser att tillfälligt negativa känslor inte rättfärdigar att slakta ofödda ungar. De kan skänka bort ungarna när de föds.
Du förstår inte våldtäktsjämförelsen, det ser jag på hur du skriver.
Om rättfärdigandet vilar på följande formel: ''Abort ska vara tillåtet för om abort förbjuds så kan det leda till ökade hälsorisker för kvinnan via olagliga aborter''.
Är du oförmögen att förstå den naturliga förlängningen av argumentet? Argumentet är absurt och rättfärdigar och tillåter alla typer av handlingar sålänge det föreligger ökade hälsorisker för kvinnor.
Våldtäktsmetaforen håller.
Jag är inte för våldtäkt, då har du missförstått analogin, vilket inte är förvånande.
OK, då testar vi ditt argument igen. ''Oönskade barn skapar lidande därför ska det vara lagligt att döda dem''. Eller hur går logiken? Om detta inte är det logiska rättfärdigandet, varför tar du upp det om och om igen?
Ja, jag anser att tillfälligt negativa känslor inte rättfärdigar att slakta ofödda ungar. De kan skänka bort ungarna när de föds.
Du förstår inte våldtäktsjämförelsen, det ser jag på hur du skriver.
Om rättfärdigandet vilar på följande formel: ''Abort ska vara tillåtet för om abort förbjuds så kan det leda till ökade hälsorisker för kvinnan via olagliga aborter''.
Är du oförmögen att förstå den naturliga förlängningen av argumentet? Argumentet är absurt och rättfärdigar och tillåter alla typer av handlingar sålänge det föreligger ökade hälsorisker för kvinnor.
Våldtäktsmetaforen håller.
Vi har lagar som tillåter slakt av embryon.
Sist
Samhället blir utilitaristiskt bättre av att tillåta abort.
I USA finns det studier som visade att brottsligheten gick ner i problemområden när abort blev lagligt. (nej, jag orkar inte leta länk)
Äh, jag hittade en
https://www.op.se/2016-06-25/brottsl...-med-fri-abort
Jag vill påstå att ett embryo har det värde som kvinnan sätter på det.
Jag tror att du tycker att din åsikt trumfar hennes, är det rätt?