2022-06-27, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raptenen
Barn, foster och spermier/ägg är tre helt olika saker. Det var allt jag skrev.

japp...det är ungefär vad jag tvingas sitta och skriva i 3000000 inlägg.
men likförbannat kommer det alltid någon och tjatar om att "mörda barn" i alla aborttrådar.
Citera
2022-06-27, 03:53
Medlem
Flickpojkens avatar
De finns inte ett enda moraliskt argument för att de skulle vara rätt att abortera en kännande och medvetet foster i hela tråden. De beror på att de inte finns några.

Allt detta som merapi och andra lägger fram om att de innebär risker l, att man har rätt till den egna kroppen osv. Är rent nonsens.

Man har under de allra flesta omständigheter inte rätt att ta ett liv och detta gäller även om de befinner sej inne i den egna kroppen. Alla inser egentligen detta.

Ingen kan argumentera för abort på ett rimligt satt eftersom de moraliskt förkastlig.
Citera
2022-06-27, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Tja, regeringen lagstiftade om 'fri' abort fram till vecka 18. Så om en kvinna bestämmer sig för att göra abort så är hon fri att göra det (innan vecka 18).

Regeringen tillåter en kvinna att välja fram tills vecka 18. Regeringen kan lika gärna göra abort straffbart med fängelse. Alltså bestämmer inte kvinnan över sin kropp, regeringen gör det.
Citera
2022-06-27, 03:55
Medlem
Flickpojkens avatar
Om någon ändå kunde lägga fram ett faktiskt argument
Citera
2022-06-27, 03:56
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Skyll inte på mig för att ditt resonemang inte håller för en logisk slutledning.
Nej det är inte en "logisk slutledning", halmgubbe kallas det

Citat:
Att kvinnor ”känner” något ändrar inte det faktum att det är skillnad i utvecklingsstadierna. Det är inte ett barn som förloras vid ett missfall.
Enligt helt godtyckliga definitioner är det inte det, men det har inget med varken logik eller moral att göra. Definitionerna appliceras här för att dölja det faktum att det man gör är att mörda sina egna barn för att kunna knulla utan preventivmedel i fred.
Citera
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Handlar inte om att tycka. Det är det, vilket jag visat och du håller med. Men du lever i dina känslor istället för verkligheten

Nej det är inte en floskel. Jag håller inte med om det och det har framgått tydligt. Men du får gärna tycka att det är en floskel, det är ett (någorlunda) fritt land.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
japp...det är ungefär vad jag tvingas sitta och skriva i 3000000 inlägg.
men likförbannat kommer det alltid någon och tjatar om att "mörda barn" i alla aborttrådar.

Så du håller med om att dina rants om spernier inte har något med diskussionen att göra?
Citera
2022-06-27, 03:57
Medlem
Citat:
Nej det är inte en floskel. Jag håller inte med om det och det har framgått tydligt. Men du får gärna tycka att det är en floskel, det är ett (någorlunda) fritt land.

Men det stämmer ju inte, vilket du höll med om(när det passade)?
Citera
2022-06-27, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
De finns inte ett enda moraliskt argument för att de skulle vara rätt att abortera en kännande och medvetet foster i hela tråden. De beror på att de inte finns några.

Allt detta som merapi och andra lägger fram om att de innebär risker l, att man har rätt till den egna kroppen osv. Är rent nonsens.

Man har under de allra flesta omständigheter inte rätt att ta ett liv och detta gäller även om de befinner sej inne i den egna kroppen. Alla inser egentligen detta.

Ingen kan argumentera för abort på ett rimligt satt eftersom de moraliskt förkastlig.
så då får du sätta igång och bevisa att

1. foster i alla fosterstadier är "kännande och medvetna".

2. att graviditeter, förlossningar etc innebär risker är fasen inget "nonsens".

3. att embryon, foster sitter inuti och utvecklas bokstavligen av kvinnors kroppar, och påverkar kvinnors kroppar är inget nonsens.

Argumenten för abort har haglat över dig, men du är nu ett korkat troll...så du vägrar.
Citera
2022-06-27, 03:58
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Regeringen tillåter en kvinna att välja fram tills vecka 18. Regeringen kan lika gärna göra abort straffbart med fängelse. Alltså bestämmer inte kvinnan över sin kropp, regeringen gör det.

Korrekt, i det fallet så hade kvinnan inte bestämt över sin egen kropp.
Citera
2022-06-27, 03:58
Medlem
Flickpojkens avatar
Xcxc
Citera
2022-06-27, 03:59
Medlem
Citat:
Korrekt, i det fallet så hade kvinnan inte bestämt över sin egen kropp.

Alltså är det regeringen som bestämmer över kvinnors kroppar? Skönt att vi är överens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in