Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Folket har energikris men företagen gör storvinster på att sälja energin till bl.a Tyskland.
Tyskland utnyttjar bara luddiga EU-regler. Hade vi bra bilateralt avtal med tyskarna vore båda nöjda.
Du trollar naturligtvis. Det går inte att rösta sig ur detta när alla partier tycker lika i alla viktiga frågor. De anordnar debatter om närmast meningslösa frågor som vaccination eller Estoniakatastrofen.
Jag tycker det är lite för snällt att säga så.
Jag skulle tro att inte ens 1/10 vågar säga rakt ut vad man tycker om "klimathotet" och "hållbarhetsarbete" Nu kanske vi har några fler som vill och vågar göra det, när det är för sent.
Är man emot EU är man antagligen rasist och förstår inte ekonomi så alla är för EU, även V och SD. Vi har agenda 2030 och 2021 som helt öppet har genomförts i offentlig verksamhet. Folk visar fortsatt stöd för SVT och politikerna som har ljugit för dem i alla dessa år.
Det finns en hel mängd uppenbara frågor som alla människor borde ha ställt sig. Om vi lägger ner energiproduktion och ökar befolkningsmängden samtidigt som alla ska ha elbilar..? Hååååållåååååååååååå? Politikerna och asen i svensk media bär huvudansvaret men jag anser att väldigt många, särskilt NIMBY-klassen, är delansvariga.
Skulle du ta en random grupp på 1000 pers idag och fråga om EU skulle du få en majoritet "för" Folk ska be till någon gud för att vi inte har EURO också. Men vi är fastsurrade runt det här skämtet i Bryssel och folk tycker det är bra.