2022-06-20, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Vilken bok? Vilka kom överens?

Läste du inte att både jag och Paulus talar om tvister, inte om brott?
Inläggen har blivit inklistrade i en befintlig tråd, men går du bakåt så ser du att det är sexuella övergrepp vi pratar om, och boken Sanningsbärarna.
Citera
2022-06-20, 20:09
Medlem
Cykelbarnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Man försöker på alla möjliga sätt hitta något att skymfa Jehovas vittnen för, allra minsta sak:

"Saliga de som förföljs för rättfärdighetens skull, dem tillhör himmelriket.
Saliga är ni när man skymfar och förföljer er och på allt sätt förtalar er för min skull. Gläd er och jubla, er lön blir stor i himlen. På samma sätt förföljdes ju profeterna före er tid.
" (Matt 5:10-12 Bibel2000)

"Om världen hatar er, kom då ihåg att den har hatat mig före er." (Matt 15:18 Bibel2000)
Men nu är det också så att när man får speciellt mycket kritik för sina handlingar och åsikter så behöver det inte vara så att det beror på att man är en hatad sanningssägare, det kan faktiskt bero på att man helt enkelt är en idiot. Alltid lika kul att se hur JV i alla lägen spelar offerrollen. Om man inte beter sig som en sekt får man motta mindre skymfning från allmänheten.
Citera
2022-06-20, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Inläggen har blivit inklistrade i en befintlig tråd, men går du bakåt så ser du att det är sexuella övergrepp vi pratar om, och boken Sanningsbärarna.
Du menar att alla ska gå till domstol för varenda liten grej, och jag visade att aposteln, som har lagstiftande makt, menar att vi ska kunna lösa vardagstvister själva utan inblandning av utomstående, ofta otroende. Jag var noga med att påpeka att det inte gäller brott.

Arbetsgivare/företag vill inte heller bli dömda så de försöker med förlikning. Eventuella lagbrott som uppdagas i processen kan leda till åtal ändå för att det som du säger faller under allmänt åtal.
Citera
2022-06-20, 20:33
Medlem
Citat:
Du menar att alla ska gå till domstol för varenda liten grej, och jag visade att aposteln, som har lagstiftande makt, menar att vi ska kunna lösa vardagstvister själva utan inblandning av utomstående, ofta otroende. Jag var noga med att påpeka att det inte gäller brott.

Arbetsgivare/företag vill inte heller bli dömda så de försöker med förlikning. Eventuella lagbrott som uppdagas i processen kan leda till åtal ändå för att det som du säger faller under allmänt åtal.
Det jag skrev handlade om sexuella övergrepp. Att någon klistrat ihop trådar så det inte längre enkelt går att följa är bara att beklaga.

Att eventuella lagbrott som uppdagas i "processen" skulle leda till något mer än JV:s interna "process" händer enligt boken inte gällande dessa sexuella övergrepp.

Om er församling vill blanda sig i att jag sätter på några några av era kvinnliga medlemmar medans deras karlar håller predikan skiter jag fullständigt i.
Citera
2022-06-20, 20:43
Medlem
Citat:
Det jag skrev handlade om sexuella övergrepp. Att någon klistrat ihop trådar så det inte längre enkelt går att följa är bara att beklaga.

Att eventuella lagbrott som uppdagas i "processen" skulle leda till något mer än JV:s interna "process" händer enligt boken inte gällande dessa sexuella övergrepp.

Om er församling vill blanda sig i att jag sätter på några några av era kvinnliga medlemmar medans deras karlar håller predikan skiter jag fullständigt i.
Jag är inte och har aldrig varit ett JV. Jag skrev om vad Bibeln säger om att lösa tvister.
Citera
2022-06-20, 20:45
Medlem
Citat:
Jag är inte och har aldrig varit ett JV. Jag skrev om vad Bibeln säger om att lösa tvister.
Du får läsa boken vars innehåll är det jag kommenterat.
Citera
2022-06-21, 11:16
Medlem
Cykelbarnens avatar
Citat:
Du får läsa boken vars innehåll är det jag kommenterat.
Var kan man köpa denna bok? Jag är intresserad,
Citera
2022-06-21, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelbarnen
Var kan man köpa denna bok? Jag är intresserad,
Här har du den som e-bok, ljudbok och inbunden:
Sanningsbärarna - Författare: Jenny Küttim
https://www.adlibris.com/se/bok/sann...-9789180021722
Sanningsbärarna är en uppväxtskildring som inte liknar någon annan, och samtidigt en närgången granskning av de slutna miljöernas mekanismer.
Det Jenny Küttim har att berätta om Jehovas vittnen och barn utsatta för sexuella övergrepp är naturligtvis angeläget, och hennes konfrontation av såväl sin egen bakgrund som samfundet är genuint modig.
Senast redigerad av Pillerarm 2022-06-21 kl. 13:08.
Citera
2022-06-21, 20:26
Medlem
Cykelbarnens avatar
Citat:
Här har du den som e-bok, ljudbok och inbunden:
Sanningsbärarna - Författare: Jenny Küttim
https://www.adlibris.com/se/bok/sann...-9789180021722
Sanningsbärarna är en uppväxtskildring som inte liknar någon annan, och samtidigt en närgången granskning av de slutna miljöernas mekanismer.
Det Jenny Küttim har att berätta om Jehovas vittnen och barn utsatta för sexuella övergrepp är naturligtvis angeläget, och hennes konfrontation av såväl sin egen bakgrund som samfundet är genuint modig.
Tack ska du ha, mycket intressant!! Jag kommer helt klart beställa!
Citera
2022-06-21, 23:15
Medlem
Cykelbarnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Läser du ett enda ord jag skriver? Organisationen uppmanar INTE medlemmarna att inte anmäla sexuella övergrepp, fråga Torsus!!! Jag tror h*n är så pass objektiv???
Då JV är en sekt är det inte önskvärt att medlemmar polisanmäler sexuella övergrepp då man hellre önskar lösa det internt inom organisationen. Att det sprids dåliga saker om Guds folk är mardrömmen för Sällskapet. I bland annat Australien har undersökningar visat att Jehovas vittnen kategoriskt döljer sexuella övergrepp på barn. Kanske dags att du vaknar upp ur din Jehovas-sömn och inser allvaret, ttsp.
Citera
2022-07-01, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelbarnen
Idag gick jag förbi Rikets sal igen, ingen av vännerna som stod utanför hade munsydd nu. Har Sällskapet hävt bannbullan, nån som vet??

Det var ju synd då kanske de blivit smittade nu när vi ser en ökning i samhället så det blir allt fler regioner som inför munblöja igen inom vården. ba5n2 du vet.
Citera
2022-07-02, 11:28
Medlem
Sitter och lyssnar på JW.ORG sammankomst fredag förmiddag... hur underbart är det inte att få ta del av dessa djupa andliga sanningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in