Citat:
Ursprungligen postat av
MattiasBengtsson
Du är tyvärr alldeles för långt borta rent mentalt för att kunna ha ett vuxet samtal....du gör de mest banbrytande krumbukterna så frågan är om du inte vore en lysande politiker istället.
Du ska ha ett stort tack för dina inlägg, skulle någon fråga varför jag aldrig kommer vilja ha något med JV att göra kommer jag hänvisa till detta 👌👍
"tack", men ändå en pik, jag förstår
Det viktigaste är om du förkastar Gud eller inte för vad ofullkomliga människor säger och gör, även det som
jag säger och gör.
Det är möjligt att jag gör fel i Gud ögon, eller möter dig på ett felaktigt sätt, det kan bara Gud döma, men jag är väldigt nitisk i att försöka hitta sanningen och fakta i olika sakfrågor, det har jag varit i hela mitt liv, även långt innan jag blev ett Jehovas vittne i en släkt och familj av ateister. Och detta även om jag har mött massor med motstånd, tro mig, jag har mött MASSOR med motstånd, även innan jag blev ett Jehovas vittne, bara för att jag tyckte att jag lyfte upp sanningen. Vissa människor gillar inte att bli avslöjade i sina lögner.
Jag upplever det som att "avhoppare"/"avfällingar"/"icke troende" förkastar Gud för vad Jv säger och gör, och det är sorgligt, för Jv är inte fullkomliga, Jv gör misstag och fel, dom är människor, det har jag erkänt
många gånger trots usch/usch felaktiga påstående.
Om du verkligen är en uppriktig sanningssökare som hatar lögner och älskar sanning, så kommer du att hitta Gud, oavsett Jv eller inte:
"
Ni skall lära känna sanningen, och sanningen skall göra er fria." (Joh 8:32 Bibel2000)
Men om du älskar att förnedra andra med glåpord som "titties" och: "Du är... långt borta rent mentalt för att kunna ha ett vuxet samtal", och mycket annat, så undrar jag verkligen om det kan stämma.
I alla fall ha det liv som du vill, jag dömer dig inte, och jag bryr mig inte om vilket liv du lever, bara att jag får leva det liv jag lever utan att människor hatar, hotar och förnedrar mig.
Men oavsett, så kommer jag alltid att försvara det som är sant, riktigt och förnuftigt. Jag har en väldigt stark tro när det gäller det, jag fick den tron som sagt långt innan jag blev ett Jehovas vittne.
När du lugnat ner dig, och är beredd att diskutera respektfullt och resonligt, så är jag inte främmande för att fortsätta. Men som jag sade, jag är inte intresserad av att sparka på varenda hund som skäller.