Citat:
Ursprungligen postat av
benjaminjuhlin
Ingen hemlighet att jag var en anhängare av Bitcoin 2014. Två av mina tre skapade trådar är ju för Bitcoin. Den tredje är tråden för oss kryptoskeptiker. Sedan 2014 har jag utbildat och bildat mig, samtidigt som Bitcoin har blivit äldre utan att åstadkomma något. Därav att jag blivit "surare", som du uttrycker det. Privat har jag haft dessa åsikter flera år.
Jag är fortfarande libertarian, vilket var det som 2014 drev mig till Bitcoin, men har tänkt om kring Bitcoin.
Edit: Jag vet inte vad som gett dig intrycket att jag skulle vara kunna vara "för" BCH. Jag tror att all krypto är en bubbla. Viss krypto mer än andra.
Tänkte BCH för att du var libertarian och verkade stressad över att inte fler siter med mera accepterade Bitcoin. Och BCH communityn var rätt stark och hade detta som som hiss pitch för BCH.
Men jag förstår inte "...utan att åstadkomma något". Bitcoin (Layer 1) är ju INTE, och har aldrig varit, ett lämpligt betalningsmedel så utvecklingen på den fronten har ju gått långsamt (om vi bortser från El Salvador).
Men för mig är Bitcoin något helt annat. Något som jag absolut INTE vill ha som betalningsmedel, för jag vill inte ge ifrån mig en enda satoshi i onödan.
Är det tanken på Bitcoin som Apex store of value du inte köper in på? Som libertarian så borde ju Bitcoin tilltala, då det är det enda hoppet att bryta dagens orättvisa maktstrukturer?
Sedan har Bitcoin alla chanser att fungera som DET globala betalningsmedelet, men innan det kan ske så måste Bitcoin nå sin potential som store of value. Men det är en helt annan fråga.