2014-03-23, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Vadå riktigt bra nivå baserat på vad?Eftersom kursen gått ner för varje dag de senaste dagarna.

BTC är övervärderad och håller på att stabilisera sig till en vettig nivå.
Kommer nog fortsätta rasa ett tag.
Citera
2014-03-23, 10:41
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vizual
någon som gått in/tänker gå in med tyngre summor?? 100k+ kr

isåfall så är jag nyfiken på er "tänkningsprocess"

Världen ser annorlunda ut idag. Med tanke på att i princip allt numera sker på internet så känns det givet för mig att det kommer att skapas en ny världvaluta med krypterade penningar.

För den yngre generationen uppväxta med smartphone och internet så finns det inga som helst konstigheter med tanken på att använda sig av en kryptovaluta. Nätwallets började dom använde samtidigt som nappflaskan.

Det mest tilltalande är ändå den begränsade mängden med bitcoins (21miljoner). Vi skall ha jävlig klart för oss att 21 miljoner är ett väldigt litet antal den dagen då köptrycket verkligen börjar.

Detvsom sker inom bitcoin nu känner jag igen från bla it bubblan. Vi befinner oss i tidigt steg 3 idag då framförallt riskkapital flödar in i branschen.

Steg 4, 5, 6 är min lilla hemlighrt men det hela kommer mynna ut i en ny värlsvaluta och en bitcoinvärdering 2019 på 38.000$
Senast redigerad av massepojken 2014-03-23 kl. 10:43.
Citera
2014-03-23, 10:52
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Vadå riktigt bra nivå baserat på vad?Eftersom kursen gått ner för varje dag de senaste dagarna.
Riktigt bra med tanke på att det kommer explodera de kommande åren, om inte staterna lyckas sätta stopp på något sätt. Alla försök att mäta Bitcoin i dollar kommer att vara värdelösa, eftersom dollarn inte kommer att användas som mätmetod.

Det är som att sitta i Tyskland år 1920 och gissa vad marken skulle vara värd i guld 1930. Det finns inget bra svar på den frågan, eftersom att marken inte kommer att vara värd något.

Ni som, utan att planera stora inköp av kapital- eller konsumtionsvaror snart, håller papperspengar investerar i idén om att dollarn, som era papperspengar stödjer sig på, kommer att öka i värde.
http://2.bp.blogspot.com/-dPA20FsyNGM/Uo0qeC9JcRI/AAAAAAAAAfA/PnzCnWVhpTA/s1600/M2.jpg
Senast redigerad av benjaminjuhlin 2014-03-23 kl. 11:20.
Citera
2014-03-23, 10:56
Medlem
massepojkens avatar
Jag ser bitcoin ganska mkt som en aktie. Market Cap idag ligger på ca 7miljarder dollar$.
I mina ögon är det ingenting.

Paypal som ioffs är ett fint lönsamt bolag värderas kring 30-50 miljarder dollar.

Men det är ändå bara ett bolag. Bitcoins potential är så ohyggligt mycket större.
Sen är det givetvis oerhört intressant att makthavarna inte kan trycka igång sedelpressarna så fort det kärvar lite.

För egen del ser jag bitcoin som ett 10 års projekt. In i byrålådan och där ska dom stanna.

Min hjärna går för högtryck hur man skall rida på bitcoins utveckling. Jag planerar själv att starta något bitcoinbolag men har ej ännu riktigt bestämt vad det skall bli.

Möjligheterna är enorma. Gäller bara att tajma detta rätt nu. Jag har tidigare efterlyst en disskution om framtida veksamhetsområden inom bitcoin. Kom gärna med ideer.
Citera
2014-03-23, 11:25
Medlem
massepojkens avatar
Men som investering så handlar det i slutändan om en enda sak.

Risk/Reward ration.

Jag är tillräckligt spritt språngande galen för att på fullaste allvar tro att bitcoin kommer gå upp till minst 38.000$
Vi pratar alltså över 100 gånger pengarna från nuvarande nivå. Detta ställer vi mot en maximal förlust på 100%

Såna odds får vi inte ofta och här rekommenderar jag att man ruckar på sina moneymanagementprinciper

Morgonkaffet och allt surr om bitcoin får mig att,,

Trippa upp på tå, sträcka upp händerna i luften och upprepa manrat, free the world bitcoin,, ett flertal ggr

Snart är mina klistermärken klara som jag planerar att sätta upp lite här och där i sthlms innerstad.

free the world
Bitcon

står det på dom.

Någon som har planer på att döpa sin son eller hund till bitcoin? Fan,, undrar man skulle få igenom ett namnbyte till bitcoin.

Hejsan, mitt namn är Bitcoin Franzen. Har ni några lediga bord ikväll?
Citera
2014-03-23, 11:51
Medlem
Någon vänlig själ som skulle kunna förklara på ett grundläggande sätt, hur man går tillväga för att lägga över en liten summa pengar så anonymt som möjligt.

Banköverföring/swish för att köpa bitcoins på t ex Btcx.se låter ju väldigt smidigt, men är det inte risky? Banken har ju information vart pengarna går och kan inte polisen ta reda på vad pengarna har använts till?
Citera
2014-03-23, 12:51
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PepzAd
Någon vänlig själ som skulle kunna förklara på ett grundläggande sätt, hur man går tillväga för att lägga över en liten summa pengar så anonymt som möjligt.

Banköverföring/swish för att köpa bitcoins på t ex Btcx.se låter ju väldigt smidigt, men är det inte risky? Banken har ju information vart pengarna går och kan inte polisen ta reda på vad pengarna har använts till?

Finns ställen du helt anonymt, utan att behöva legitemera dig kan göra bankgiroinsättningar.
Vi pratar invandraförorter i sthlm. Jag vet minst 1 en som är 100% pålitlig.
Citera
2014-03-23, 13:31
Medlem
massepojkens avatar
En hel del spännande bitcoinläsning på www.usabloggen.se (sök bitcoin)
Citera
2014-03-23, 14:42
Medlem
Har beställt en Antminer S1 från bitmain och nu vill svenska tullverket att jag ska betala 1010kr i avgift, jag betalade minern med bitcoin, hur kan det vara möjligt att få sån stor avgift, kan jag överklaga?
Citera
2014-03-23, 15:22
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoppWobb93
Har beställt en Antminer S1 från bitmain och nu vill svenska tullverket att jag ska betala 1010kr i avgift, jag betalade minern med bitcoin, hur kan det vara möjligt att få sån stor avgift, kan jag överklaga?

Hmm vad ska du överklaga? Vad ska du minea då?
Citera
2014-03-23, 16:05
Medlem
ska prova minea bitcoin eller ppc, tänkte överklaga att beskattningsvärdet är felräknat eftersom de ska räknas på vad jag betalar för den och betala ju i bitcoin
Citera
2014-03-23, 16:13
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoppWobb93
ska prova minea bitcoin eller ppc, tänkte överklaga att beskattningsvärdet är felräknat eftersom de ska räknas på vad jag betalar för den och betala ju i bitcoin

Fast staten försvarar ju svenska kronan. Du klassas bara som wierdo om du försöker argumenetra för bitcoin om du på något sätt gör en överklagan. Prata med dom i SEK om dom gjort fel. Så fort du nämner bitcoin så kommer dom att skita i dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in