Citat:
Ursprungligen postat av
kebabmedpommes
Bra jävla edge case du drar till med där du vill skicka två miljoner dollar omgående till Thailand. Och så menar du att den rimliga lösningen är just bitcoin. Suck.
Det kanske låter märkligt för dig som tänker i banor om att swisha för en glass.
Inte ett dugg märkligt att behöva föra över större summor i företagsvärlden.
Skulle företag kunna operera med Bitcoin i politiskt och valuta instabila länder, så skulle helt nya marknader öppnas upp för massor av företag som idag inte velat ta den risken.
Citat:
Ursprungligen postat av
kebabmedpommes
Anledningen till varför jag bad dig redogöra för kostnaden i fallet där bitcoin har skalats upp till världsstandard är för att då skulle transaktionskostnaderna stiga exponentiellt jämfört med dagens.
Ja, och det förstod jag mycket väl. Men om du tror det finns en poäng där, så är det väl ändå DU som skall göra det grundarbetet. Tills dess har du ingen poäng där...
Citat:
Ursprungligen postat av
kebabmedpommes
Men som sagt, ni bara slätar över alla legala problem som jag nämnde, och låtsas som att så fort vi har bitcoin så behöver vi inte bry oss om saker som skatter och penningtvätt.
Penningtvätt, skatter och regleringar gäller väl oavsett vilken valuta transaktioner sker i? Således även Bitcoin transaktioner? Vad är det du försöker säga, att blockkedjan är ospårbar...?
Citat:
Ursprungligen postat av
kebabmedpommes
Jag har aldrig hävdat att dagens banksystem är fulländade. De är krångliga och skulle kunna förbättras.
Första gången vi är eniga om något tror jag..