2022-06-03, 20:47
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressansvarig
Det är inte ens ”tjafs med revisorn”. Om det inte går att motivera en sådan betalning - vilket jag inte tror - i ett AB, så gör man bara en löneutbetalning och skattar så är det löst. Om Axel valt att inte betala så är det 100% av ideologiska skäl eller att han anser att det är en oförätt. Men ja, det är korkat för man kan inte vinna mot staten. Då får man begära omprövning av fallet.

Hur som helst, vem vet ens om detta är sant? Användaren som skrev detta kommer in då och då för att ”lämna lite info” som ofta inte har med diskussionen att göra… jag ska inte göra mig skyldig till någon 1.06 men detta påminner mycket om en användare med flera konton som lät tråden bli ett självspelande piano tills det att haveristerna gjorde ett avsnitt om hen. Just saying… och hoppas Carlbom är snäll med mig för detta.
—-
Domen är ju för övrigt rätt ny. Skulle verkligen betalningen förfallit så pass djupt redan?
Det är ju som du säger. Finns väldigt många i denna tråd med väldigt tydliga agendor. Det var dock lugnat ner sig rejält sedan Haveristerna tog bilen till Lerum.
Citera
2022-06-04, 10:04
Medlem
Det gemensamma intresset som delas av de flesta aktiva här är visst spekulationer om vem som har vilka flashback-konton? Känns säkert "edgy" i själen, please go on och låt inte mig störa ert grupprunk med att Axel projicerar sitt självhat på Hanif Bali

Exempel på fälld kommentar: "Fula, exmobbade och exdagbokskrivande snubbar och tjejer som flyttat till stan blivit ”coola” och nu poddar och delar med sina tankar till andra fula, mobbade och dagbokskrivande snubbar och tjejer."

Jag håller inte med. För det är väl inte en helt rättvis sammanfattning av Haveristerna?
Senast redigerad av psykopathenko 2022-06-04 kl. 10:09.
Citera
2022-06-06, 14:33
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykopathenko
Det gemensamma intresset som delas av de flesta aktiva här är visst spekulationer om vem som har vilka flashback-konton? Känns säkert "edgy" i själen, please go on och låt inte mig störa ert grupprunk med att Axel projicerar sitt självhat på Hanif Bali

Exempel på fälld kommentar: "Fula, exmobbade och exdagbokskrivande snubbar och tjejer som flyttat till stan blivit ”coola” och nu poddar och delar med sina tankar till andra fula, mobbade och dagbokskrivande snubbar och tjejer."

Jag håller inte med. För det är väl inte en helt rättvis sammanfattning av Haveristerna?
Hur skulle du beskriva dem?
Citera
2022-06-06, 22:59
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F
Det är ju som du säger. Finns väldigt många i denna tråd med väldigt tydliga agendor. Det var dock lugnat ner sig rejält sedan Haveristerna tog bilen till Lerum.

Ursäkta? Vad är det du påstår och insinuerar? Enl Flashbacks regler får man inte ha flera konton.
Citera
2022-06-07, 12:10
Medlem
Smutzs avatar
Jag prövade att följa Axel på twitter i hopp om lite verbalt underhållningsvåld men tji fick jag. Istället svämmades mitt flöde över med massa likes han gjort, i 100% procent av fallen var det väldigt unga vänstertjejer som skrivit något om sin psykiska ohälsa, missbrukande eller akuta behov av kuk. Är det hans riktiga kompisar eller beror det på:

1. Han är en effektiviseringsking som raggar på twitter för att slippa byta till tinder-appen?

2. Är man på tillräckligt hög Patreon-nivå ingår det att Axel lajkar allt man postar.
Citera
2022-06-07, 22:19
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Jag prövade att följa Axel på twitter i hopp om lite verbalt underhållningsvåld men tji fick jag. Istället svämmades mitt flöde över med massa likes han gjort, i 100% procent av fallen var det väldigt unga vänstertjejer som skrivit något om sin psykiska ohälsa, missbrukande eller akuta behov av kuk. Är det hans riktiga kompisar eller beror det på:

1. Han är en effektiviseringsking som raggar på twitter för att slippa byta till tinder-appen?

2. Är man på tillräckligt hög Patreon-nivå ingår det att Axel lajkar allt man postar.

Det där...ja du. Det är vad det är. Har lagt märke till samma grej sen han blev mer aktiv på twitter sen typ ett halvår tillbaka. Det är antingen unga vänstertjejer, eller hets mot högern el nån som ens funderar på höger om vänsterpartiet.

En annan sak är ju (nu efter senaste patreonavsnittet), hur kan Henrik "Henke Jonsson" Johansson vara så jäääävla namnblind? Under alla dessa år jag lyssnat på podden har han haft så ENORMA problem med namn. Lär ju inte vara dyslexi, eftersom han läser text utan problem. Men namn. Tror fan inte han skulle kunna läsa upp "Jan Svensson" utan problem om han fick det framför sig utan att öva först...
Citera
2022-06-07, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Ursäkta? Vad är det du påstår och insinuerar? Enl Flashbacks regler får man inte ha flera konton.

Det beror kanske på att man kör Trafikverkets regler, där är det ok.

Och visst Henko har problem med namn, speciellt utländska namn. So what? Själv har jag hemska problem med ansikten. En gång stannade jag och hejjade på en tant och frågade läget trots att jag inte kunde placera henne. Sen kom jag på att hon nog var en kassörska på Systembolaget. Alla har vi våra olika quirks. Det är bättre att slå ner på åsikter eller saker folk gjort än sånt här.

Jag följer med Axel på twitter och uppskattar på riktigt när han ber någon utan större anledning dra åt helvete eller kallar dem för dumma hora. Sjukt kul ju. Men kanske säger mer om mig än honom.
Citera
2022-06-08, 21:36
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressansvarig
Det beror kanske på att man kör Trafikverkets regler, där är det ok.

Och visst Henko har problem med namn, speciellt utländska namn. So what? Själv har jag hemska problem med ansikten. En gång stannade jag och hejjade på en tant och frågade läget trots att jag inte kunde placera henne. Sen kom jag på att hon nog var en kassörska på Systembolaget. Alla har vi våra olika quirks. Det är bättre att slå ner på åsikter eller saker folk gjort än sånt här.

Jag följer med Axel på twitter och uppskattar på riktigt när han ber någon utan större anledning dra åt helvete eller kallar dem för dumma hora. Sjukt kul ju. Men kanske säger mer om mig än honom.

Jaha du tänker sååå...ja nä det är väl andra regler på Trafikverket kan man tro...

Fast näe. Ansiktsblindhet är ju på riktigt en grej i hjärnan. Tror det är amygdala eller så. Att vara sämst på utländska namn fattar jag absolut om man lever i skogen och umgås lika vitt som han. Men att inte ens kunna vanliga svenska namn...det är fan nåt annat alltså.

Tycker det är så konstigt beteende av en 40+ man bara. Att skriva "hora" på nåns skåp i högstadiet köper jag. Det känns edgy då, men att som vuxen jävla man i Sverige 2022 hålla på sådär är fan ovärdigt. Skiter i "tonen" eller allt användande av "horunge" i podden (uppskattar det). Det är bara ett riktigt omoget beteende. Finns inte på kartan att han skulle använda det språket om han inte var en sån jävla tangentbordsryttare och mötte de personerna öga mot öga.
Citera
2022-06-10, 11:59
Medlem
covid19sarss avatar
Då var det dags även för Henrik "Henko" Johansson att stå till svars för förtal. Och det är verkligen på tiden. Henko är förvisso dömd för en rad brott tidigare, bland annat olaga hot, men det är bra att det tydliggörs vad det är för typ av hat- och hotverksamhet Henrik Johansson tjänar sina pengar på.

Henko väntar rättegång i Falu tingsrätt målnummer FT 1914-22. De som vill får gärna närvara när målet fått datum för huvudförhandling.

Poddkumpanen Axel Luo Öhman är sedan tidigare dömd för förtal och för mordhot mot en journalist.
Senast redigerad av covid19sars 2022-06-10 kl. 12:02.
Citera
2022-06-10, 12:44
Medlem
Tungsvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covid19sars
Då var det dags även för Henrik "Henko" Johansson att stå till svars för förtal. Och det är verkligen på tiden. Henko är förvisso dömd för en rad brott tidigare, bland annat olaga hot, men det är bra att det tydliggörs vad det är för typ av hat- och hotverksamhet Henrik Johansson tjänar sina pengar på.

Henko väntar rättegång i Falu tingsrätt målnummer FT 1914-22. De som vill får gärna närvara när målet fått datum för huvudförhandling.

Poddkumpanen Axel Luo Öhman är sedan tidigare dömd för förtal och för mordhot mot en journalist.
FUP?
Citera
2022-06-10, 14:10
Medlem
Ograsts avatar
Vem har förtalats? Ännu en dödsknarkarnazist?
Citera
2022-06-10, 16:30
Medlem
covid19sarss avatar
Axel hade varit lågmäld och uppgiven på sin rättegång och långt ifrån den kaxige gaphals han brukar vara.

Kommer Henko också bete sig som en liten bortkommen pojke på sin rättegång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in