2021-11-08, 16:46
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Så här svarar Henrik på min fråga på Haveristern 2.0:
-" Alma är så jävla sur. Och ja, hur kunde jag för något år sedan kalla henne "Loke" när hon har 47 riktiga namn och byter dessa i parti och minut på sociala medier."-

Om haveristerna vill koppla olika anonyma konton till varandra så spelar det ingen större roll. Problemet här är att både "Alma" och " Loke" är två verkliga personer. Jag tror inte att någon av de två kvinnorna mår särskilt bra av att få Henriks onda öga med tanke på hur han brukar agera.

Att vare sig Axel eller eller Henrik vill/vågar svara på vad de bygger sina antaganden på var väntat.

Att Haveristerna snart ska avslöja allt om internettrollet Glam/ Casvaluir känns spännande. Den personen förtjänar att hängas ut offentligt. Men med tanke på deras "granskning" av mig som ju är åt helvete fel så lär risken vara stor att de hänger ut fel person. Konsekvenserna för den personen lär bli omfattande även om det blir bra content för podden och klirr i kassan för Axel och Henrik.

Som jag skrev tidigare så lär (är) det inte heller vara första gången Haveristerna hävdar något utan någon som helst grund. Colloteral damages får man ta ibland verkar vara melodin.
Att hävda saker utan grund har du också gjort i denna tråd ett par gånger. Utlovat avslöjanden som uteblivit. Kasta inte sten i glashus?
Citera
2021-11-08, 17:50
Medlem
Citat:
Att Haveristerna snart ska avslöja allt om internettrollet Glam/ Casvaluir känns spännande. Den personen förtjänar att hängas ut offentligt. Men med tanke på deras "granskning" av mig som ju är åt helvete fel så lär risken vara stor att de hänger ut fel person. Konsekvenserna för den personen lär bli omfattande även om det blir bra content för podden och klirr i kassan för Axel och Henrik.

Konsekvenserna för den familjen (om vi pratar om personen som fått SMS?), annars håller jag med dig. Med tanke på att Henrik har påstått att även jag skulle vara den där ”casvailur” så undrar jag var han får allt ifrån och hur han motiverar sin kvälls- och helghobby. Det kan nog inte vara så enkelt att det bara är pengarna som lockar när oskyldiga blir lidande.
Senast redigerad av N.Hamid 2021-11-08 kl. 18:37.
Citera
2021-11-08, 19:35
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Hamid
Jag har följt denna tråd länge utan att skriva något och det enda ovanliga som har hänt är att mängder av enformiga konton som gasligthar och ifrågasätter andra konton har dykt upp. Exempel:

MaSsA eXeMpEl...

+ väldigt många fler ”men svara på min fråga” och liknande kommentarer som inte tillför något mer än att man försöker underminera andra kontons trovärdighet. Man öppnar inte flashback för att fylla i ett frågeformulär, då hade man nog istället valt att frivilligt anmäla sig till SIFO-undersökningar.

Har du kognitiva svårigheter? I mitt exempel är "någon" helt uppenbart om du lyssnat på podden och "följt denna tråd länge". Vad vill du ens? Bekanta dig med regel 1.06 så kanske du förstår varför vissa här inte sitter och skriker rakt ut exakt namn och adress på personer som åsyftas.
Citera
2021-11-08, 20:05
Medlem
Citat:
Så här svarar Henrik på min fråga på Haveristern 2.0:
-" Alma är så jävla sur. Och ja, hur kunde jag för något år sedan kalla henne "Loke" när hon har 47 riktiga namn och byter dessa i parti och minut på sociala medier."-

Om haveristerna vill koppla olika anonyma konton till varandra så spelar det ingen större roll. Problemet här är att både "Alma" och " Loke" är två verkliga personer. Jag tror inte att någon av de två kvinnorna mår särskilt bra av att få Henriks onda öga med tanke på hur han brukar agera.

Att vare sig Axel eller eller Henrik vill/vågar svara på vad de bygger sina antaganden på var väntat.

Som jag skrev tidigare så lär (är) det inte heller vara första gången Haveristerna hävdar något utan någon som helst grund. Colloteral damages får man ta ibland verkar vara melodin.

Men herregud. Det är inte direkt som att du (eller någon annan) blivit uthängd för att Henko säger att du heter Alma eller Loke. Det måste ju vara tusentals personer som heter det i Sverige.
Citera
2021-11-08, 20:35
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Men herregud. Det är inte direkt som att du (eller någon annan) blivit uthängd för att Henko säger att du heter Alma eller Loke. Det måste ju vara tusentals personer som heter det i Sverige.

Läs vad jag skriver. Jag skiter i om Henrik sammankopplar mig med någon men då det inte rör sig om ett konto utan en verklig person kan det kännas extremt jobbigt för henne. De har ju uppenbarligen koll på vem hon är och ingen kvinna vill ha den typen av män som snokar i ens personuppgifter.
Citera
2021-11-09, 09:04
Medlem
Knalltorsks avatar
Axel skiter alltså i vem det var som kastade, det är för jävligt ändå. Lite som Henko saknade belägg för att Sannas krossade ruta var samma persons verk, men Henko vet ju att han hade ett glatt gäng omkring sig minsann, så om inte det övertygade rättsväsendet om mannens skuld vet jag inte vad som skulle kunna göra det? Solklar rättsröta!

Samtidigt menar ju Henko att lite våldsgästande får man väl ta utan att man ska behöva straffas för det. En tårta i Avesta en kvart ifrån Henkos bostad en vecka innan Exakt24 åkte dit utgör inget bevis för att någon är nazist.

"Givetvis blev målet nedlagt", indeed.

Undrar hur Henkos reaktion hade varit om någon som anmält IRMs skribenter ett dussintal gånger vill ha överprövning samtidigt som denna sitter och provocerar pyromaner och yrkeskriminella missbrukare (enligt honom själv).

Henko tycks aktivt söka en ny hotbild nu när hans adress är röjd och den gamla är på väg att avta. Vem sitter och hetsar mot alla de han hetsar mot samtidigt som man gnäller över just hotet mot sin familj och att ens hemliga vistelseort är röjd?

Om någon någonsin behöver bevis på att Henko är redo att offra sin familj för att få vara martyr har vi nog det tydligaste exemplet på det genomvad som just nu sker.
Senast redigerad av Knalltorsk 2021-11-09 kl. 09:06.
Citera
2021-11-09, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knalltorsk
Axel skiter alltså i vem det var som kastade, det är för jävligt ändå. Lite som Henko saknade belägg för att Sannas krossade ruta var samma persons verk, men Henko vet ju att han hade ett glatt gäng omkring sig minsann, så om inte det övertygade rättsväsendet om mannens skuld vet jag inte vad som skulle kunna göra det? Solklar rättsröta!

Samtidigt menar ju Henko att lite våldsgästande får man väl ta utan att man ska behöva straffas för det. En tårta i Avesta en kvart ifrån Henkos bostad en vecka innan Exakt24 åkte dit utgör inget bevis för att någon är nazist.

"Givetvis blev målet nedlagt", indeed.

Undrar hur Henkos reaktion hade varit om någon som anmält IRMs skribenter ett dussintal gånger vill ha överprövning samtidigt som denna sitter och provocerar pyromaner och yrkeskriminella missbrukare (enligt honom själv).

Henko tycks aktivt söka en ny hotbild nu när hans adress är röjd och den gamla är på väg att avta. Vem sitter och hetsar mot alla de han hetsar mot samtidigt som man gnäller över just hotet mot sin familj och att ens hemliga vistelseort är röjd?

Om någon någonsin behöver bevis på att Henko är redo att offra sin familj för att få vara martyr har vi nog det tydligaste exemplet på det genomvad som just nu sker.

Ja, dumt av Henko att tvinga stackars Dörris att bete sig som en stalker.
Citera
2021-11-09, 12:45
Medlem
Knalltorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Ja, dumt av Henko att tvinga stackars Dörris att bete sig som en stalker.
Vilken slump att han är stalker nummer 36,500 typ bara denna månad ...

Men du tycker deras bevisning är övertygande alltså? Det tycker inte rättsväsendet.
Citera
2021-11-09, 14:29
Medlem
huggormenstids avatar
Citat:

Men du tycker deras bevisning är övertygande alltså? Det tycker inte rättsväsendet.

Oj, finns det fler? Jag trodde det var bara en.

https://twitter.com/mrhenko123/status/1457675137491390471?s=21

On another note: vem är personen på bilden i mitten? För det är inte den som dom kallar stalker va?
Citera
2021-11-09, 15:04
Medlem
Citat:

Jag tycker att Dörris egen bevisning, i form av tretusen olika konton på diverse sociala medier, där han i princip uteslutande skriver om Henrik och Axel och hur han ska knulla deras liv, lägger upp bilder och filmer på sig själv utanför deras hem, poserar med knogjärn, tjatar om att han inte kommer att låta dem vara ifred förrän de går med på att "möta upp och lösa konflikten", skryter om hur han gör orosanmälan till soc osv osv i all jävla evighet är rätt övertygande.
Citera
2021-11-09, 17:51
Medlem
https://twitter.com/exakt24/status/1458084253850390540

Henrik har i discord-servern sagt att han ska skjuta den journalist som intervjuade honom (och som fick en rökbomb inkastad i sin lillasysters rum) om han kommer tillbaka.
Citera
2021-11-09, 19:12
Medlem
https://twitter.com/PerBjorklund_/status/1458119393410494471

Henrik hotar med att polisanmäla Per Björklund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in