2022-05-26, 23:34
Medlem
Det enda tråkiga med live-avsnittet är att de nog inte tänkte på att det också skulle bli ett livepodd-avsnitt utan lät det bli roligt och mysigt för publiken (vilket nog är rätt). Men i endast audio-version blir det ordentligt rörigt mot slutet när de tar upp någon sprithagga som avbryter hela tiden och stör sönder allt. Hoppas de som betalade på plats också uppskattade detta… har man bara hört några avsnitt och betalade för en kväll med haveristerna kanske man tyckte det var märkligt att massa random folk kraschade allt med rent fyllesnack, eller jag vet inte.

Slutligen: Om Axel skapade en egen podcast med bara krossande av idioter en gång i veckan hade han fått alla mina pengar. Pengar pengar pengar gg!
Senast redigerad av Pressansvarig 2022-05-26 kl. 23:52.
Citera
2022-05-28, 07:58
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Liveavsnittet från Malmö uppfyllde mina fördomar om hur publiken för podden ser ut. Folkpartister med internaliserat självhat som äntligen hittat en plats där de får lov att inte vara helt "tillrättalagda".

Glad att de hittade sin ventil men jag orkade inte mer än första pratan, sen blev det för mycket när publiken skrattade åt minsta lilla sak och började ropa osv.
Citera
2022-05-30, 07:58
Bannlyst
Vilka jävla nollor, vänsterpack träffas och super ner sig och hatar bl.a Alexander Bard, Aron Flam och Anna Björklund.
Dom som förstört Sverige är bl.a Morgan Johansson, Annika Strandhäll, Anders Ygeman ja alla Sossar och miljöpartister m.m..
Dom hetsar upp sig på Bard och hans åsikter om felaktigt dömda våldtäktsmän, när det är dom själva som är ansvariga för att röstat på partier som massimporterat våldtäktsmän som förstört många unga svenska tjejers liv.

Det finns bara en vettig podd att lyssna på och det är ”Sista måltiden”
Citera
2022-05-30, 19:02
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eksjo66
Vilka jävla nollor, vänsterpack träffas och super ner sig och hatar bl.a Alexander Bard, Aron Flam och Anna Björklund.
Dom som förstört Sverige är bl.a Morgan Johansson, Annika Strandhäll, Anders Ygeman ja alla Sossar och miljöpartister m.m..
Dom hetsar upp sig på Bard och hans åsikter om felaktigt dömda våldtäktsmän, när det är dom själva som är ansvariga för att röstat på partier som massimporterat våldtäktsmän som förstört många unga svenska tjejers liv.

ok bro tack för feedback
Citera
2022-06-02, 17:21
Medlem
covid19sarss avatar
Axel Luo Öhman dömdes för förtal och måste betala skadestånd och domstolsavgifter.

Kronofogden krävde Axel på pengarna men Axel betalade inte på utsatt datum så nu tänker Kronofogden göra utmätning, det vill säga ta pengarna genom tvång eftersom Axel inte betalar frivilligt. Axel fick dessutom betalningsanmärkning. Sådant Kronofogden nu tittar på att ta från Axel är bankmedel, värdeföremål, bostad eller dra från lön.

Hur mycket av en luffare är man om man inte klarar att betala en skuld på några tusen?
Citera
2022-06-03, 09:11
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covid19sars
Axel Luo Öhman dömdes för förtal och måste betala skadestånd och domstolsavgifter.

Kronofogden krävde Axel på pengarna men Axel betalade inte på utsatt datum så nu tänker Kronofogden göra utmätning, det vill säga ta pengarna genom tvång eftersom Axel inte betalar frivilligt. Axel fick dessutom betalningsanmärkning. Sådant Kronofogden nu tittar på att ta från Axel är bankmedel, värdeföremål, bostad eller dra från lön.

Hur mycket av en luffare är man om man inte klarar att betala en skuld på några tusen?
Han klarar av det men väljer garanterat att inte göra det. Viss skillnad ändå.
Citera
2022-06-03, 11:29
Medlem
Troublezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eksjo66

Ok. Tack för din input...

Bard hävdar ju iofs att han har fakta om felaktigt dömda våldtäktsmän och försöker förolämpa dem som inte har det. Problemet? Bard vägrar att dela med sig av sina "fakta".

Sista måltiden är till för osäkra män som vill få sina känslor bekräftade. Glad att höra att det är en podd för dig.
Citera
2022-06-03, 14:34
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F

Weird ändå om det är sant att han väljer betalningsanmärkning och utmätning. Nog för att man kan stå på sig och jävlas in i det sista, men måste man betala så måste man. Det är ju rent idiotiskt att skada sig själv så för att man är principfast.

Det är väl bara låta Haveristerna Media Group ta fakturan, så jag undrar om det verkligen stämmer..
Citera
2022-06-03, 16:53
Medlem
Tungsvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F
Hellre är jag fattig än är en rättshaveristisk idiot.
Citera
2022-06-03, 16:56
Medlem
Tungsvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Det är väl bara låta Haveristerna Media Group ta fakturan, så jag undrar om det verkligen stämmer..
Sånt där kan man kolla upp, vilket jag gjorde. Tror inte att det ser så bra ut i bokföringen om ett aktiebolag betalar någons skadestånd. Vilket konto menar du att posten skulle belasta? "Contentskapande"?

Sluta att ge den här korkade snubben cred för att ha någonting i huvudet. Att säga emot allt och förolämpa behövs det inte många hjärnceller för. Om ni kollar upp saker den där fjanten påstår, så kommer ni att förstå att han bara är en idiot som sitter och trycker ur sig känslosås med röven.
Senast redigerad av Tungsvensk 2022-06-03 kl. 17:00.
Citera
2022-06-03, 17:29
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsvensk
Sånt där kan man kolla upp, vilket jag gjorde. Tror inte att det ser så bra ut i bokföringen om ett aktiebolag betalar någons skadestånd. Vilket konto menar du att posten skulle belasta? "Contentskapande"?

Sluta att ge den här korkade snubben cred för att ha någonting i huvudet. Att säga emot allt och förolämpa behövs det inte många hjärnceller för. Om ni kollar upp saker den där fjanten påstår, så kommer ni att förstå att han bara är en idiot som sitter och trycker ur sig känslosås med röven.

Säger inte det är rätt rent redovisningsmässigt att företaget tar fakturan, men det låter bara så urbota dumt att dra på sig en betalningsanmärkning när man kan betala struntsumman. Hellre tjafsa med revisorn sen om det än förstöra sin privata kreditvärdighet.

Det är liksom inte något man kan slippa undan hur man än vrider och vänder på det och tycka vad man vill om Axel men det där tror jag att han också förstår. Men säger du att du kollat upp det så är det väl så då. Då är det i det närmaste ett självskadebeteende vi pratar om.
Citera
2022-06-03, 19:39
Medlem
Det är inte ens ”tjafs med revisorn”. Om det inte går att motivera en sådan betalning - vilket jag inte tror - i ett AB, så gör man bara en löneutbetalning och skattar så är det löst. Om Axel valt att inte betala så är det 100% av ideologiska skäl eller att han anser att det är en oförätt. Men ja, det är korkat för man kan inte vinna mot staten. Då får man begära omprövning av fallet.

Hur som helst, vem vet ens om detta är sant? Användaren som skrev detta kommer in då och då för att ”lämna lite info” som ofta inte har med diskussionen att göra… jag ska inte göra mig skyldig till någon 1.06 men detta påminner mycket om en användare med flera konton som lät tråden bli ett självspelande piano tills det att haveristerna gjorde ett avsnitt om hen. Just saying… och hoppas Carlbom är snäll med mig för detta.
—-
Domen är ju för övrigt rätt ny. Skulle verkligen betalningen förfallit så pass djupt redan?
Senast redigerad av Pressansvarig 2022-06-03 kl. 19:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in