2022-06-02, 15:08
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Vad Dr. Curry tycker? Är det fastslaget eller inte? Det är ju rätt relevant för hur man ska tänka angående Amber, menar jag. Är hon "bara" ondskan själv, eller finns det någon förklaring till hennes beteende.

Psykologi är ingen exakt vetenskap, det är alltid en bedömning. Men med det sagt har jag har sällan sett en person som uppfyller kriterierna för sina diagnoser så väl som Amber Heard. Och jag har sällan sett någon argumentera så väl för sina ställda diagnoser som Dr Curry.
Citera
2022-06-02, 15:09
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Vad Dr. Curry tycker? Är det fastslaget eller inte? Det är ju rätt relevant för hur man ska tänka angående Amber, menar jag. Är hon "bara" ondskan själv, eller finns det någon förklaring till hennes beteende.

https://i.redd.it/5rqwpnj4pe291.jpg
Citera
2022-06-02, 15:10
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Haha, ok jag ger upp!
Inga diagnoser satta alltså.
Citera
2022-06-02, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Domaren Andrew Nicol som dömde i rättegången mellan Depp och The Sun kom fram till att The Sun bevisat tillfredsställande att Heard blivit misshandlad vid ett antal tillfällen och att det därför var korrekt av tidningen att peka ut Depp som hustrumisshandlare.

https://www.bailii.org/ew/cases/EWHC/QB/2020/2911.html

Depp har alltså inte dömts som hustrumisshandlare då det kräver bevis bortom rimligt tvivel. Nicol fann att påståendena från Heard om ett antal tillfällen av misshandel för den övervägande delen av anklagelserna var substantiellt sanna, medan några var ostyrkta. Det handlade om fjorton tillfällen totalt, så majoriteten var styrkta.

Allt du påstår är direkt felaktigt vilket är väldigt enkelt att kontrollera via en sökning på Google. Nu har dessutom mycket av det som låg till grund för den friande domen mot The Sun slagits ned och motbevisats.

The Sun blev friade gällande förtal, Depp blev inte dömd för misshandel. Det var dessutom ett civilrättsligt mål och inte ett brottmål. Sluta försöka sprida dina sjuka påståenden nu.

Det är du och Poznar som sitter kvar själva i båten som två riktiga idioter.
Citera
2022-06-02, 15:12
Medlem
Citat:
Man behöver inte stödja någon, för att man förstår problematiken.
I den här tråden blir folk upprörda om man inte tydligt stödjer Depp. Folk som följt rättegången ser sig nu som experter på amerikansk juridik, och är numera bundis med Johnny som de ser som sin kompis och därmed blir de känslostyrda.

Det är både läskigt och fascinerande att se, för det sker på så många olika områden i samhället idag.
Folk blir besatta, på något märkligt vis.
Läskigt när folk följer en rättegång och bildar sig en uppfattning utifrån bevisen! Usch.
En mycket obehaglig utveckling verkligen.

Det var så mycket enklare när vi kunde förlita oss på rubriker skrivna i massmedia. Fy fan säger jag.
Senast redigerad av Sprutnik 2022-06-02 kl. 15:15.
Citera
2022-06-02, 15:13
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Haha, ok jag ger upp!

Jo, Borderline och Histrionic personality disorder.

Kika på Dr Currys vittnesmål och korsförhör, det är guld rakt igenom.
Citera
2022-06-02, 15:15
Medlem
Citat:
Haha, ok jag ger upp!

Nej så är det. Det kräver att Amber går till psykhuset frivilligt för att utredas eller tvångsomhändertagande.

Men om du vill så får du mer än gärna förlita dig på oss som har skrivit om hennes beteende och förmodade diagnoser.
Citera
2022-06-02, 15:16
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:

Jag har ju reagerat på precis de leendena från Amber under rättegången utan att reflektera över att det faktiskt är en del av hennes psykiska störning. Intressant.
Citera
2022-06-02, 15:19
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Jag menade: vad psykologen tror AH har för diagnos. Hon har inte SATT diagnos såvitt jag förstår.

Ja det finns kanske några förklaringar till AH's beteende.

* växte upp med våldsam far
* fadern uppfostrade henne som en pojke
* faderns mest hållbara jobb var att träna hästar, "break in" som de säger, säsongsbetonat, hon fick hjälpa till
* när hon var 16 åkte hon fast för DUI (rattfylleri) och enligt obekräftade uppgifter kring bilolyckan så dog en manlig kamrat som satt i bilen, dock har alla uppgifter sorterats bort eller hemligstämplats eller vad fan de nu gjort, så det enda som finns kvar är en tidningsartikel om olyckan och hennes 16-åriga mugshot, men vad som framkommer är såklart datum, hennes namn, bostadsort och det var en by hon bodde i, så det lär inte finnas många med samma namn
* rymde hemifrån för att dra runt i Vegas och LA, osäkert hur hon försörjde sig

Men bara för allt det här behöver man inte bli en våldsam ragata. Johnnys uppväxt var nog värre, törs jag påstå. Det mänskliga psyket kan ställa till det...
Senast redigerad av LuluBrooksie 2022-06-02 kl. 15:27.
Citera
2022-06-02, 15:20
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jo, Borderline och Histrionic personality disorder.

Kika på Dr Currys vittnesmål och korsförhör, det är guld rakt igenom.
Men hon tycker? Jag vill bara ha svar på en enkel fråga. Är hon diagnostiserad eller icke?
Citera
2022-06-02, 15:21
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Nej så är det. Det kräver att Amber går till psykhuset frivilligt för att utredas eller tvångsomhändertagande.

Men om du vill så får du mer än gärna förlita dig på oss som har skrivit om hennes beteende och förmodade diagnoser.
Jag har kollat lite själv och gissar borderline, men det fick jag skit för direkt.
Citera
2022-06-02, 15:21
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Jag har ju reagerat på precis de leendena från Amber under rättegången utan att reflektera över att det faktiskt är en del av hennes psykiska störning. Intressant.

Dessa leende görs av människor som inte är genuint glada vid tillfället, det är tillgjort och kommer inte naturligt från hjärtat. Men det är inte enbart psykiskt störda som ler på det viset, många ler så till vardags, flukta på människor i er närhet, man kan därför inte ta beslut efter dessa leenden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in