2022-05-27, 23:09
Medlem
Skadans avatar
Nör kommer domen?
Citera
2022-05-27, 23:11
Medlem
0ldMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadan
Nör kommer domen?
Ingen aning, men det lär väl ta en ganska bra stund då juryn ska gå igenom all bevisning och diskutera.
Citera
2022-05-27, 23:13
Medlem
Citat:
Nör kommer domen?
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Ingen aning, men det lär väl ta en ganska bra stund då juryn ska gå igenom all bevisning och diskutera.

Som jag förstått det är det allra tidigast tisdag men sannolikt längre tid. Sånt här kan nog ta veckor.
Citera
2022-05-27, 23:14
Medlem
nojjmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Ett rimlig synsätt.

Har du några speciella höjdpunkter från rättegången som sticker ut för dig?

Förutom Ambers helt fruktansvärda vittnesmål så var det nog inte så klokt av hennes advokater att köra "so you got your 15 mins of fame" variant till vittnena, ser inte snyggt ut från jurybänken.
Sen tror jag inte det är till fördel att sitta och prata direkt till juryn från vittnesbåset som många vittnen gjorde. Tänk dig själv om du sitter i juryn, skulle kännas som att vittnet försöker manipulera dig vilket kan få en negativ effekt.
Finns väldigt mycket att ta upp rörande denna rättegången men var intressant att se hur det fungerar där borta trots att det skiljer sig mellan stater hur rättsprocesser fungerar därborta.
Citera
2022-05-27, 23:14
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Johnnys team tog faktiskt upp detta i slutpläderingen. Som jag uppfattat det hade en skådespelarinstruktör(?) vittnat om att Amber inte kunde få fram tårar när hon skådespelade.

Japp, jag såg det också.

Jag tror jag skulle kunna fixa fram tårar på några minuter om jag jag gick in för det och tänkte på något hemskt som hänt eller skulle hända någon som står mig nära.

Jag skulle dock inte kunna gråta genom att nånting skulle hända mig istället. Kanske kan vara något sådant som hindrar? Att borderline bara kan gråta över sig själva, men att det är svårare för människor att få fram gråtkänslor genom att visualisera att nånting händer en själv? Kanske känns för overkligt?
Citera
2022-05-27, 23:19
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nojjman
Förutom Ambers helt fruktansvärda vittnesmål så var det nog inte så klokt av hennes advokater att köra "so you got your 15 mins of fame" variant till vittnena, ser inte snyggt ut från jurybänken.
Sen tror jag inte det är till fördel att sitta och prata direkt till juryn från vittnesbåset som många vittnen gjorde. Tänk dig själv om du sitter i juryn, skulle kännas som att vittnet försöker manipulera dig vilket kan få en negativ effekt.
Finns väldigt mycket att ta upp rörande denna rättegången men var intressant att se hur det fungerar där borta trots att det skiljer sig mellan stater hur rättsprocesser fungerar därborta.

Ja, min erfarenhet är att det generellt är folk med nånting att dölja som sysslar med detta. Det är en sak om man ska göra nån längre utläggning kring något, då kan man vända sig. Men när liksom ett expertvittne på foto vänder sig mot juryn för att svara på en enkel ja/nej-fråga så vet man att det är ugglor i mossen.
Citera
2022-05-27, 23:19
Medlem
Tisdag klockan 9! Deras tider.
Citera
2022-05-27, 23:22
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
JD behöver inte ”vara frisk” för att slippa bli anklagad för skit han inte gjort. Vad är ditt problem? Det ”finns en risk” för att du är pedofil, det betyder dock inte att du ska kunnas dömas för det utan bevis.

Men bevis finns.
Citera
2022-05-27, 23:23
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Gör dig själv en tjänst och försök inte ens prata med Stone. Inget gott kommer ur det. Tro mig.

Du är bara metoo traumatiserad.
Citera
2022-05-27, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Men bevis finns.
Vilka?
Citera
2022-05-27, 23:24
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Nör kommer domen?

Kan ta timmar/dagar/veckor.
Citera
2022-05-27, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Kan ta timmar/dagar/veckor.

Juryn på tisdag ba ”Let’s get this over with – guilty”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in