2022-05-24, 11:35
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Depp och hans entourage ger precis samma intryck i rätten som när gängkriminella här i Sverige ställs inför rätta:

En massa bling
En stor "posse" av ryggdunkare
Miner och segergester till varandra
Fniss och larv

Vad vet du om rättegångar?
Han ställs inte för rätta.
Johnny Depp har alltid ringar på sig.
Det går bra för hans lag.
Du tittar för mycket på film.

Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Här är Willy Wonka-ögonblicket: https://youtu.be/8ZoUzToAdts

Gold!
Senast redigerad av LeCastle 2022-05-24 kl. 11:37.
Citera
2022-05-24, 11:47
Medlem
Tycker det är roande med Johnnys reaktion när den skumma doktorn svarar om Marlon Brandon 😜

https://youtu.be/1AP6VBnXxZg
Citera
2022-05-24, 11:51
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Ja, Depp är detta. Jag betraktar det som helt säkerställt att Depp haft ett våldsamt beteende när han fallit igenom och ägnat sig åt droger och alkohol. Han har slagit sönder saker och varit verbalt våldsam.

Det enda bekräftade är att han vid några tillfällen slagit i några skåpsluckor. Och "verbalt våldsam"? Give me a break. Det är något helt annat och utgör inte lämpligt underlag för att kalla någon uppenbart våldsam. Det är lika fånigt som när media bakar samman grova våldtäkter och mottagna uttryck med sexuella anspelningar i samma statistikkategori.

Citat:
Det innebär inte att det är definitivt bekräftat att han också slagit Heard. Det jag skrev var alltså inte motsägelsefullt.

Återigen med dessa absoluta uttryck. Jag pratade uppenbarligen inte om 100 % bekräftanden av misshandel. Jag påpekade att du ena sekunden kallar dig objektiv och uttrycker tvivel till om någon misshandel ägt rum för att i nästa kalla någon "uppenbart våldsam" för att han slagit i en skåpslucka.

Citat:
Jag tycker jag gjort klart att min uppfattning är att det är inte är möjligt att göra en sådan bedömning på basis av Heards uppförande i rättegången eller dra långtgående slutsatser om hennes psykiska status från detaljer ur hennes liv. Jag saknar också all kompetens för att ställa sådana diagnoser.

Din uppfattning är noterad. Men likväl tokig. Om man inte kan extrapolera kring den psykiska statusen hos någon som upprepat ljuger i rätten utan skam, fejkgråter i rätten kring en påhittad flaskvåldtäkt, i inspelningar kontinuerligt uppvisar klara indikationer på kluster-B-egenskaper osv osv så vet jag inte när man kan göra det.

Citat:
Jag är alltså hänvisad till vad experter som undersökt henne på ett adekvat sätt har för åsikt. Där finns nog mycket att diskutera. Som vi vet har de två sidornas experter diametralt skilda uppfattningar.

Men du tycker ju inte ens att man kan bedöma experters trovärdighet?

Citat:
Här kan man ju nämna dagens förhandlingar där Dr. Spiegel med rätta kritiserades för att ställa diagnoser på Depp utan att ha träffat honom. Jag håller med Depps sida där. Det går inte att ställa riktiga och tillförlitliga diagnoser på någon utan att ens ha träffat vederbörande.

Du kanske själv kan ha en synpunkt på den s.k Goldwater Rule. Jag tycker den är sund.

Regeln har sina poänger. I allmänhet är jag dock trött på de amerikanska reglerna kring vad som får åberopas i rättegångar osv. Generellt talat förespråkar jag högt i tak, där alla får åberopa i princip vad de vill, och saker värderas efter utefter sitt inneboende värde. Men jag inser också att USA är så galet att det förmodligen skulle spåra ur fullständigt utan skarpa regler.

Citat:
Som jag förstår det är diagnoser på det själsliga området en glidande skala. Jag har aldrig förnekat att Heard har problem på det området och kan vara t ex manipulativ, lögnaktig och våldsam. Det jag kritiserar är proportionerna detta tagit i folks fantasi.

Ok, låt oss tala proportioner. Hon har redan t ex (listan kan med lätthet göras längre):
- Ljugit om en brutal våldtäkt med flaska och sannolikt stulit denna historia från en bekant. Levererat denna lögn på ett bisarrt sätt med fejkgråt
- Utan att skämmas ljugit om att inte ha redigerat en bild fastän det är 100 % att det är samma grundbild. Fastän alla kan se bilderna rakt framför sig. Alla vet. Det är liksom precis som när Jodi Arias förnekar att ens ha varit i mordlägenheten fastän det finns nakenbilder på henne från morddagen.
- Högst sannolikt manipulerat minst ett vittne att ljuga
- Ljuger skamlöst om att inte ha kontaktat media om the restraining order fastän vi alla kan se en video där hon försäger sig
- Fastnat på band när hon gaslightar Depp om och om igen
- Uppvisat extremt klara indikationer på borderline-beteende i inspelningar och i rättssalen
- Utan att skämmas ljugit om att ha blivit slagen "fler gånger än hon kan minnas i ansiktet" med en hand full av stora metallringar fastän det finns en bild från samma kväll som visar ett oskadat ansikte

För mig är det här ett fullständigt bisarrt beteende. Jag har ingen formell expertis, men har pga fascination spenderat fler timmar än vad jag vill erkänna med att studera kriminella borderlinekvinnor och det ringer alarmklockor hela tiden för mig när det kommer till Amber Heard. Man finner inte helt enkelt ovanstående beteende hos någon om det inte är något som är allvarligt fel. Det finns inte. Hon beter sig precis som jag förväntar mig att hon ska göra.

Citat:
Ja, missbrukare är ofta våldsamma och min slutsats är alltså att Depp med sitt långvariga missbruk är kraftigt i riskzonen för att ta till våld. Det är väldigt konstigt att jämföra detta okontroversiella konstaterande av något generellt giltigt med att ställa en relativt detaljerad diagnos på en person och dra alla möjliga slutsatser om fakta ur detta.

Det är även generellt giltigt att uppenbara och konstaterade personlighetsstörningar medför vissa beteenden. Skillnaden är att vi i fallet Amber kan peka på ETT STORT ANTAL KONSTATERADE OMSTÄNDIGHETER där hon uppvisat just detta beteende, vilket gör det högst legitimt att extrapolera kring henne. I Depps fall har vi en enda video där han slår på en skåpslucka på fyllan och inte rör Amber trots provokationer. Du måste väl ändå kunna se denna skillnad? Hur mycket vansinniga grejer ska hon behöva göra innan vi kallar en spade för en spade? Kvinnan är galen.

Citat:
Att Depp är våldsam och utagerande berusad är ingen slutsats jag drar av hans personlighet utan av vittnesmålen om detta.

Hur mycket manipulativt beteende måste uppvisas och hur många vittnen måste en konstaterat manipulativ borderlinekvinna ha konstaterats manipulera innan du kraftigt börjar ifrågasätta hennes vänners vittnesmål? För mig är gränsen passerad för länge sen.
Citera
2022-05-24, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillaRosiga
Tycker det är roande med Johnnys reaktion när den skumma doktorn svarar om Marlon Brandon 😜

https://youtu.be/1AP6VBnXxZg

Marlon Brando- och Willy Wonka-klippen med doktor Spiegel är båda fantastiska. Hela hans vittnesmål var sinnessjukt.
Citera
2022-05-24, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Ok, låt oss tala proportioner. Hon har redan t ex (listan kan med lätthet göras längre):
- Ljugit om en brutal våldtäkt med flaska och sannolikt stulit denna historia från en bekant. Levererat denna lögn på ett bisarrt sätt med fejkgråt
- Utan att skämmas ljugit om att inte ha redigerat en bild fastän det är 100 % att det är samma grundbild. Fastän alla kan se bilderna rakt framför sig. Alla vet. Det är liksom precis som när Jodi Arias förnekar att ens ha varit i mordlägenheten fastän det finns nakenbilder på henne från morddagen.
- Högst sannolikt manipulerat minst ett vittne att ljuga
- Ljuger skamlöst om att inte ha kontaktat media om the restraining order fastän vi alla kan se en video där hon försäger sig
- Fastnat på band när hon gaslightar Depp om och om igen
- Uppvisat extremt klara indikationer på borderline-beteende i inspelningar och i rättssalen
- Utan att skämmas ljugit om att ha blivit slagen "fler gånger än hon kan minnas i ansiktet" med en hand full av stora metallringar fastän det finns en bild från samma kväll som visar ett oskadat ansikte
.
- Heard har erkänt på en inspelning att hon har slagit Depp. Och dessutom gaslightar hon samtidigt som hon erkänner:

Citat:
"I didn't punch you... I was hitting you, it was not punching you. You didn't get punched, you got hit... I did not f****** deck you, I f****** was hitting you," the actress can be heard saying. "But you're fine, I did not hurt you... you're a f****** baby. You are such a baby, grow the f*** up, Johnny."

Kvinnan är en mardröm, ett monster som förtjänat att spärras in på anstalt.
Citera
2022-05-24, 12:23
Medlem
"I stabbed you, i didnt kill you. Stop being so sensitive, afterall it's not my fault."
Citera
2022-05-24, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Vad vet du om rättegångar?
Han ställs inte för rätta.
Johnny Depp har alltid ringar på sig.
Det går bra för hans lag.
Du tittar för mycket på film.

Gold!
Vad har min bekrivning av deras uppträdande att göra med något du dillar om?

Jag tycker också att det är konstigt att en sån oskyldig hjälte har dessa manér för sig.
Det var dock inte det mitt inlägg handlade om. Lär dig läsa, IQ master.
Citera
2022-05-24, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Nej, inte alls. Jag menar att jag väljer att kalla dig för fangirl vilket är en träffande beskrivning men jag kunde valt något mer försonligt. Jag ligger förstås fortfarande långt i lä om dig vad gäller att provocera med sitt sätt att debattera.

Ja, till skillnad från i princip alla andra Depp-fangirls i tråden diskuterar du faktiskt sakfrågor och jag har tyvärr varit dålig på att svara ordentligt pga tidsbrist. Men skall vi kunna diskutera bättre så hjälp gärna till att försöka så vi inte diskuterar om varandra om flera ämnen.

Det du nämner med inspelningar är exempel på en sakfråga och inte det jag syftar på med att se på någon att vederbörande är skyldig.

Ja, det står jag fast vid. Den som sysslar med att försöka utläsa någons skuld i ett kriminalfall på deras beteende i förhör och domstol kommer bara att bekräfta sina egna fördomar. Om det skulle fungera kunde man strunta i rättegångar öht. Det betyder inte att kroppsspråk är oviktigt som sådant.

Jag är helt enig.

Återigen, det är inte samma sak jag kritiserade. Vad som talar för och emot att Depps finger kapades av en kastad flaska går att diskutera logiskt och är något annat än om man ser på Amber Heards sätt att titta på juryn att hon ljuger eller på hennes mimik att hon är psykiskt sjuk.

Ingen kan vara helt objektiv och det är alltid svårt att inse att man har fel och ändra åsikt. Jag strävar i alla fall efter att vara objektiv och kunna ändra mening om det är befogat. Skillnaden mellan mig och de som försvarar Depp är att ni verkar helt omedvetna om den stora faran för bias, förutfattade meningar, att vara för känslomässigt engagerad i en fråga man diskuterar och att påverkas av grupptryck.

Moores vittnesmål är det enda jag sett som diskuterar vad som kan ha hänt utgående från hur fingern ser ut och hur den är skadad. Det är riktigt att det hade varit mer värt att studera fingern i verkligheten också, men i alla diagnoser osv studeras också bilder och röntgenbilder osv. Men vi kan kanske återkomma till det om vi diskuterar det du skriver om i nästa stycke.

Absolut skall vi diskutera det, så avstå gärna för långa repliker på annat, så skall jag besvara det så gott jag kan.
Utan tvelan är Johnny D en av dessa nerknarkade skådespelare som blivit upphöjd p beundrad
alltför länge, framgår klart att hans anställda är sopgubbar som får städa upp efter honom.
De skriver på sekretesshandling o yppar inget negativt om sin "boss", de är mycket lojala.
Depp visar generositet, de bor o reser gratis med honom. Ett stort följe omger alltid honom..
Han har sina säkerhetsvakter som hanterar Deppis övertramp, och alla uppträder som om han är den där maffiabossen, och de hans trogna gun-mens.
Systern såväl Isak, är helt beroende av Depps ekonomiska hjälp detta gäller alla hans anställda.
Att Depp varit våldsam mot Amber är tydligt
och hans störda personlighet har med hjälp av drogerna förvärrat hans redan svaga förnuft,
och säkert även hans kroppsrfunktioner att kontrollera tarm o blåsa,
Detta kan förklara hans shit-gömma i sängen.
Han skulle dna-testa den där shit-gömman, men inget resultat vad gäller dna har kommit fram..
Under hans tid med Kate Moss fick han utbrott och slog sönder hotelrum i Colorado
han har haft för vana att vandalisera inredning o skrämma upp sina flickvänner, som alla hans flickor varit betydligt yngre o oförstörda i början av deras förhållanden.
Stackars alla dessa unga naiva flickor som inte genomskådat hans romantiska falsk-speleri.
Samma mjuka inställsamma agerande har han använt sig av som pedofiler använder för att få napp.
Depp lär fortsätta att trollbinda den där typen av flickor- han 50år o flickan ca 16 år...
Hans hat-kampanj mot Amber kommer att ytterligare visa vilken sorts man han är
och de här lättpåverkade stackarna som sprider hat mot denna Amber, är också en knepig sort av personer..
hur kan man bli så förblindad,
om man vill veta vem Johnny Depp är så gäller det att göra en bakgrundskoll,
och dessutom tänka efter vad som sker med störda unga personer som använder alla typer av droger i 40 års tid..Johnny depp började redan som barn att äta sin mammas medicin..
det har framgått att mamman led av psylisk sjukdom- Johnny depp tog alltså sin mors medincin
redan när han var ett barn.
Senast redigerad av moshes 2022-05-24 kl. 12:56.
Citera
2022-05-24, 12:58
Medlem
Zyclone-Bs avatar
Får den som förlorar betala den andres rättegångskostnader eller hur fungerar det i US?

Om AH förlorar, hur ska hon någonsin kunna betala?
Citera
2022-05-24, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyclone-B
Om AH förlorar, hur ska hon någonsin kunna betala?

Om hon mot förmodat förlorar så finns det inte en chans att hon har råd att betala skadeståndet. Hon får väl försöka försonas med Elon Musk…
Citera
2022-05-24, 13:17
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Utan tvelan är Johnny D en av dessa nerknarkade skådespelare som blivit upphöjd p beundrad
alltför länge, framgår klart att hans anställda är sopgubbar som får städa upp efter honom.
De skriver på sekretesshandling o yppar inget negativt om sin "boss", de är mycket lojala.
Depp visar generositet, de bor o reser gratis med honom. Ett stort följe omger alltid honom..
Han har sina säkerhetsvakter som hanterar Deppis övertramp, och alla uppträder som om han är den där maffiabossen, och de hans trogna gun-mens. Systern såväl Isak, är helt beroende av Depps ekonomiska hjälp detta gäller alla hans anställda.

Kan du peka på ett konkret fall där vittnena kan visats ha ljugit för Depp?

Citat:
Att Depp varit våldsam mot Amber är tydligt

Baserat på vad? Vid vilka tillfällen? Specifics, please.

Citat:
även hans kroppsrfunktioner att kontrollera tarm o blåsa,
Detta kan förklara hans shit-gömma i sängen.

Det är i och för sig svårt att bajsa i sängen när man inte är hemma. Missade du den detaljen?

Citat:
Han skulle dna-testa den där shit-gömman, men inget resultat vad gäller dna har kommit fram..

Det skedde ingen testning. Det kan förklara bristen på resultat, eller vad tror du?

Citat:
Under hans tid med Kate Moss fick han utbrott och slog sönder hotelrum i Colorado
han har haft för vana att vandalisera inredning o skrämma upp sina flickvänner, som alla hans flickor varit betydligt yngre o oförstörda i början av deras förhållanden.

Vi får väl se vad som kommer fram när hon vittnar. Du kan tvingas ompröva.
Citera
2022-05-24, 13:44
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av momsloveme
Jag kan förklara det för dig.

Den stora skillnaden är att i det här fallet så är Johnny Depp offret..
Medans dom du drog upp, oftast brukar vara brottslingarna.
Tack för hjälpen. En inte helt avsevärd skillnad, kan tyckas, men ändå helt avgörande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in