2022-05-23, 19:44
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakeIslamillegal
Jag tror du tog Heard's parti alldeles för tidigt i den här rättegången och nu sätter ditt ego stopp för din förmåga att se nyktert på situationen. Vi alla vet hur jobbigt det är att erkänna att man har fel och ändra ståndpunkt när man har investerat tjugo A4 för sin sak i en argumentation.

Känner du någon nära som har blivit utsatt för manligt våld eller en våldtäkt i hemmet? Det kan också vara en rimlig anledning till att man inte vill höra eller se något som den stora majoriteten ser och hör.

För tre veckor sedan var jag helt övertygad om att Depp hade slagit på Amber, men nu är jag istället helt övertygad om att Amber ljuger om detta.

Alla har en man i sin familj. Tanken att de kan träffa någon som är likasinnad som Amber Heard borde beröra. Det är inte så ovanligt som man kanske gärna vill tro.

Kudos för det sista. Men vad gjorde dig övertygad över att det var Depp som hade slagit Amber?
Citera
2022-05-23, 19:45
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Gud vad du är dålig på att provocera.
Jag tror inte att du är en vidare person som har förmågan att läsa av och förstå mänskliga beteenden.

Utseenden hör inte dit. Det är mimik. Ord som inte matchar ansiktsuttryck. Och ansiktsuttryck som visar nånting osagt eller när de själva har försagt sig själva.

Jag erkänner att jag är något provocerande men jag är samtidigt uppriktigt häpen över hur många som på allvar verkar mena att de är experter som har en osviklig förmåga att bedöma personer och vad de säger som hör och häpna helt sammanfaller med vad de trodde från början redan innan de fick studera personen ifråga.

Jag tycker du och flera andra verkar ha noll självinsikt och vara offer för en kraftig övertro på er egen förmåga.
Citera
2022-05-23, 19:46
Medlem
MakeIslamillegals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Verkligen, hade du inte lyssnat på bandupptagingarna med henne och Depp där hon resonerar som den psykopat hon är för tre veckor sedan?

Nej, jag har varken följt fallet eller deras konflikt sedan det blev en sådan hype på Youtube för tre veckor sedan. Jag har bara läst mainstream-medias bevakning. Och det är förklaringen till varför jag hade fel uppfattning. Det är inte första gången man blir totalt vilseledd av media.
Citera
2022-05-23, 19:47
Medlem
MakeIslamillegals avatar
Citat:
Alla har en man i sin familj. Tanken att de kan träffa någon som är likasinnad som Amber Heard borde beröra. Det är inte så ovanligt som man kanske gärna vill tro.

Kudos för det sista. Men vad gjorde dig övertygad över att det var Depp som hade slagit Amber?

Jag hade bara läst mainstream-medias bevakning kring fallet sedan innan...

Jag kan heller inte var ensam om detta. Även nu så dyker det ju upp artiklar och krönikor som påtalar vilken hemsk kvinnomisshandlare Depp är och hur orättvist drevet är mot Amber.
Senast redigerad av MakeIslamillegal 2022-05-23 kl. 19:51.
Citera
2022-05-23, 19:47
Medlem
Så hur förklarar vissa inspelningen (när JD:s finger skadats) där AH säger "I never ment to hurt him" uppföljt av "I didn't do it on purpose".

Sen i slutet säger hon "I fucked up,I feel so stupid".

Plus bilderna med glas och blod runt baren?
Citera
2022-05-23, 19:49
Medlem
Om det vill dom inte diskutera.

Dessutom jävligt roligt hur båda "Experterna" inte hade något annat än teorier med sig in i rätten idag. Ingen var ju där.
Citera
2022-05-23, 19:52
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av momsloveme
Om det vill dom inte diskutera.

Dessutom jävligt roligt hur båda "Experterna" inte hade något annat än teorier med sig in i rätten idag. Ingen var ju där.

Nää, men de fick bra betalt för sitt svammel och Dr. Frankenstein har en väntande filmroll, var så säker

E. Första vittnet, Dr. Moore (som ifrågasatte fingerskadans tillkomst) fick 1000$ i timmen när han vittnade 22/3-22 och nu 5000$ per dag han anlitas som vittne, dessutom har han de senaste åren anlitats av Heards advokater vid två olika tillfällen. Beskrivs 30:45 in i klippet.
https://www.youtube.com/watch?v=VfQejCd0elU
Senast redigerad av skoputs 2022-05-23 kl. 20:14.
Citera
2022-05-23, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Nää, men de fick bra betalt för sitt svammel och Dr. Frankenstein har en väntande filmroll, var så säker

Bra betalt dessutom. Jävlar!..

Fan vad dom skulle kunna göra underverk om dom ägnade sig åt saker som faktiskt skulle vara sant.
Citera
2022-05-23, 19:53
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Psykiatrikerns oförglömliga idiotdiskussion
https://www.youtube.com/watch?v=mw0CB1WOy9I
Citat:
Oj de var snabba!

Han betedde sig som en alkoholiserad farbror som är förbannad över att Systembolaget har stängt på söndagar.

Och det är så där han beter sig i stort sett hela tiden. Team Amber sköt sig i foten när de kallade in honom som vittne.
Citera
2022-05-23, 19:54
Medlem
Citat:
Nej, jag har varken följt fallet eller deras konflikt sedan det blev en sådan hype på Youtube för tre veckor sedan. Jag har bara läst mainstream-medias bevakning. Och det är förklaringen till varför jag hade fel uppfattning. Det är inte första gången man blir totalt vilseledd av media.
Jag undrar om inte det här blir MSMs grav. Någon borde starta en tråd om medias hantering av JD i Medier och Journalistik. Det är glasklart att media skyddar sitt efterblivna narrativ "kvinnan talar alltid sanning". Men 99% av alla människor som följt fallet det minsta lilla hatar AH och sympatiserar med Depp och andra offer för partnervåld. MSM kan inte helt eliminera människornas inneboende rättskänsla, så nordkorea har vi ännu inte gått.
Citera
2022-05-23, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag tycker du och flera andra verkar ha noll självinsikt och vara offer för en kraftig övertro på er egen förmåga.
Tack för ett mycket träffande referat av Dr Frankensteins vittnesmål!
Citera
2022-05-23, 19:57
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Jag tror du tog Heard's parti alldeles för tidigt i den här rättegången och nu sätter ditt ego stopp för din förmåga att se nyktert på situationen. Vi alla vet hur jobbigt det är att erkänna att man har fel och ändra ståndpunkt när man har investerat tjugo A4 för sin sak i en argumentation.

Känner du någon nära som har blivit utsatt för manligt våld eller en våldtäkt i hemmet? Det kan också vara en rimlig anledning till att man inte vill höra eller se något som den stora majoriteten ser och hör.

För tre veckor sedan var jag helt övertygad om att Depp hade slagit på Amber, men nu är jag istället helt övertygad om att Amber ljuger om detta.

Detsamma gäller väl i högsta grad de i tråden och på nätet som agerar som Depps fangirls. De har verkligen satsar starka känslor på det här och är mycket säkra på sin sak.

Saken är den att till skillnad från dem är jag inte alls säker på vad som inträffat, i vilken grad Depp slagit Heard om alls och i vilken grad Heard faktiskt är knäpp. Så jag har mycket mindre prestige att försvara. Sedan är det riktigt att man aldrig vill ha fel. Men allt jag påstått gällande det stora hela är att Depp passar som handsken att vara typen som misshandlar kvinnor, att han givet flera vittnesmål troligare än inte spöat på Heard vid något tillfälle och att Depp oavsett sanningen här uppenbarligen har grova problem som inte går att skylla på Heard och att idén om oskyldige Johnny som även efter fyra linor kokain och ett helrör vodka beter sig som en gentleman ör bisarrt fangirls-trams ingen vuxen människa borde tro på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in