Citat:
Ursprungligen postat av
HusvagnSvensson
Depp är enligt flera trovärdiga vittnen en sådan man med missbruksproblem som åtföljs av aggressionsproblem. Om han håller sig nykter och ren är han trevlig och charmig, men trillar han dit har han en extremt mörk och obehaglig sida. Det är verkligen klassiskt.
Och enligt andra vittnen, som inte är vän (eller snarare f.d. vän, eftersom typ samtliga Ambers vittnen har upphört med sin vänskap efter att avgett sina vittnesmål. Imagine that...) med en manipulerande BPD-häxa, märks det knappt på honom när han är berusad.
Citat:
Alla människor kan bli brottsoffer. Att kvinnor med egna problem, psykiska eller sociala blir brottsoffer är verkligen inget okänt. Så ja, att Heard har egna stora problem är inget som diskvalificerar henne som offer, tvärtom.
Så en BPD-diagnos, med all manipulerande beteende som det brukar medföra, ÖKAR chansen för att hon talar sanning?
Citat:
Det var inte mitt påstående.
Jo. Du skrev:
"jag finner absolut ingenting som stärker bilden av oskyldige Johnny".
Så låt oss titta på detta logiskt. Vad är Johnny anklagad för? Misshandel och våldtäkt. För att han ska vara oskyldig krävs alltså att han inte har slagit eller våldtagit Amber. Du säger att du finner "absolut ingenting" som tyder på detta. Jag menar att det är vansinne att påstå det.
Citat:
Heard kan ha hittat på något för att bättre framstå som offer.
För det första så VET vi redan att hon har hittat på något. För det andra så talar en sådan situation väldigt starkt för att allt är påhitt. Det kallas trovärdighet. För mig är det obegripligt att man kan tro att t ex våldtäkten var påhittad och misshandlarna överdrivna men att hon kanske talar sanning i övrigt. Det fungerar inte på det viset.
Citat:
Jag finner ingenting som talar för att den helt oskyldige Depp som egentligen är offret existerar. Det är mitt påstående.
Och det är i princip samma påstående igen. Sluta säg "INGENTING", det är uppenbarligen inte sant.
Citat:
Jag förstår att du måste tro på att vittnena är lögnare eller liknande Heard som du tror är sjuk. Men fallet Arias är inte detta fall, och det finns inget som talar för att vittnena här ljuger eller har någon anledning att vilja skada Depp.
De behöver inte alla ljuga rakt av. Jag tror främst att Amber har manipulerat och gaslightat dem till att tro på att Amber har utsatts för misshandel under lång tid. Eftersom de tror på Amber har de intalat sig själva att det är ok att vinkla sanningen och säga att de såg något de inte såg, "eftersom Amber ändå har utsatts så många gånger, så även om det här inte är 100 % sant så är det moraliskt riktigt eftersom hon har utsatts så många gånger när jag inte var närvarande".
Citat:
Flera av dem umgås inte heller längre med Heard, förmodligen därför att hon just har personliga brister som påverkar hennes förhållanden med de som står henne nära.
Du inser att det är inspelade vittnesmål från en tid då de fortfarande var vänner?
Ett annat ord för personliga brister är kluster-B-personlighet.
Citat:
Det är som det brukar vara, kvinnomisshandlare spöar inte på frun när andra ser eller får veta det.
Och ändå så ska han ha gjort det framför Whitney? Ok...lustigt att andra vittnen inte håller med henne och att hon dessutom enligt en kompis ska ha sagt att det var Amber som attackerade Johnny. Och att hon "självklart" förblev vän med Depp och försökte hålla ihop deras förhållande. Som man gör när ens syskon får upprepade slag i ansiktet.
Citat:
Vilka vittnesmål man skall tro på är ju annars en intressant fråga. Depp-fansen sågar förstås Dawn Hughes, men hon är expert på att göra de bedömningar hon gör. Hon menar att Heard är trovärdig efter att ha studerat parets historik och att Heard lider av posttraumatisk stress men inte av de diagnoser Depps expert påstår.
Hon gav inte direkt ett starkt intryck. PTSD verkar för övrigt vara BPD-lögnares go-to diagnos när de ljuger om misshandlar. Lätt att fejka sig till med villiga "experter".
Citat:
Som vanligt i amerikanska rättegångar har vi motsatta uppfattningar. Hur avgör vi vem som har rätt? Utifrån vem vi håller på?
Nej, genom att värdera innehållet i målet. Jag visste inte ett skit om det här målet kort innan rättegången, mer än att Depp påståtts ha misshandlat sitt ex, tagit droger och blivit sparkad från roller. Lät hyfsat rimligt. Sen sprang jag på lite inspelningar och konstaterade snabbt att Amber sannolikt har kluster-B störningar. Då ringde det i varningsklockarna och sedan dess är det verkligen ingenting i det här målet som förvånat mig. Det har gått precis i linje med vad som är väntat om Depp är konflikträdd missbrukare och Amber är den som jag tror hon är. Åt andra hållet är det väldigt mycket som inte stämmer med det påstådda narrativet.
Jag "håller för övrigt inte på Depp" i någon större bemärkelse, han har ett eget ansvar också i att ha förstört sitt liv med droger. Det är liksom ingen ursäkt för mig att ta droger för att Amber är dum i huvudet. Grow a pair och lämna skatan istället. Men jag blir oerhört provocerad av uppenbart falska anklagelser från BPD-häxor, ivrigt påhejade av MSM. Jag tycker om rättssäkerhet och vill inte leva i nån jävla MeToo-värld där alla påståenden är automatiskt sanna om de kommer från en kvinna. Det är den kulturen som har uppmuntrat till att det här målet ens existerar. Amber såg hjältestatusen och berömmet som kommer om man påstår att man blivit utsatt. För en kluster-B är det jävligt lockande.