2022-05-20, 09:33
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Heard har haft egna experter, så som Hughes, som håller låda i 2 dagar om att Amber har drabbats av ptsd pga Johnny.
Trots idoga försök och läsande ur sina papper, framgår det att Amber är den våldsamma

Ja, det är som man får intrycket av att det alltid är i amerikanska rättegångar motstridiga vittnesmål från experter. Nu är det ju Heard som är anklagad så Hughes vittnar för hennes försvar. Så frågan är då varför man skall bortse från vad Hughes uppger och tro på Depps expert. Att självutnämnda experter på nätet har en annan åsikt en Hughes är inget bra skäl.
Citera
2022-05-20, 10:00
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Ja, det är som man får intrycket av att det alltid är i amerikanska rättegångar motstridiga vittnesmål från experter. Nu är det ju Heard som är anklagad så Hughes vittnar för hennes försvar. Så frågan är då varför man skall bortse från vad Hughes uppger och tro på Depps expert. Att självutnämnda experter på nätet har en annan åsikt en Hughes är inget bra skäl.
Har du sett och hört när Hughes korsförhörs?
Citera
2022-05-20, 10:00
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
https://www.instagram.com/reel/CdxKW...d=MDJmNzVkMjY=
Visst tusan ser det ut som vod*a??
Nja...
Citera
2022-05-20, 10:05
Citat:
https://www.instagram.com/reel/CdxKW...d=MDJmNzVkMjY=
Visst tusan ser det ut som vod*a??

Hon preppar konsistensen, men det är svårt att förutse utfallet innan den ligger på parketten.
Citera
2022-05-20, 10:05
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ja, det är som man får intrycket av att det alltid är i amerikanska rättegångar motstridiga vittnesmål från experter. Nu är det ju Heard som är anklagad så Hughes vittnar för hennes försvar. Så frågan är då varför man skall bortse från vad Hughes uppger och tro på Depps expert.

Utifrån det intryck de ger såklart. Depps expert var i mitt tycke klart överlägsen. Gav ett kompetent intryck. Bra förklaringar. Bra korsförhör.

Jag är såklart inte felfri, men jag har sett hundratals timmar av just den här sortens vittnesmål så jag har en ganska bra näsa för att nosa mig till vilka experter som är fulla av skit.
Citera
2022-05-20, 10:10
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varys92
Varför använder man (vad jag sett) inte metadata för att ta reda på mer om bilderna som används som bevis?

Bilderna nedan vart ifrågasatta av Camille, hävdade att AH enbart retuscherat ena fotografiet för att häva fram "skada" via att höja saturation/mättnad

AH hävdade att den ena bilden togs med andra lampor tända.

Men det är ju EXAKT samma bild, precis som Camille anklagade.

Titta på håret, varje bit hår är på exakt samma ställe, munnen, ögonen, ALLT är exakt samma förutom bildens ljus, det är i princip omöjligt att det är två olika fotografier, inte ett hårstrå har rört på sig!

https://d.newsweek.com/en/full/20398...dly-edited.jpg'

Lägger man bilderna på varandra och byter mellan dem är det extremt tydligt att det är samma bild.
Ta även högra bilden och höj mättnaden 30-32 % och bam, där har man vänstra bilden.

AH sitter och ljuger

Edit: Skuggan på bilderna (titta under näsan) är också likadan!
Jag har läst någonstans att de inte använder metadata i hela trialen igenom.
Citera
2022-05-20, 10:45
Medlem
LuluBrooksies avatar
Ska vi inte prata mer om Amber Turds slip-ups under rättegången?

Under den förra rättegången gjorde hon en rejäl slip-up och lät påskina att hon sålt sin skilsmässo-story till TMZ.
Hon slängde händerna dramatiskt för munnen efter hon sa "blablabla.... Blabla... TMZ was alerted...!"
https://youtu.be/H79qqf-41XI

Under gårdagens avslutande del så sa hon att hon använt ett "bruise kit, theatrical makeup" för att sminka över sina blåmärken.
Det är bara den lilla detaljen att ett "bruise kit, theatrical makeup" används för att sminka DIT blåmärken, inte att sminka BORT. Då kallas den "concealer, concealer kit". Hon nämnde också "bruise wheel" vilket är ännu mer intressant, för den man gör blåmärken med är ofta utformad som ett hjul med ett nav av gult i mitten och röda, blå, bruna toner runtom. Eller fem delar.
Concealer kittet är mer som en cirkel indelad i kvartar.

"I used a bruise kit - uh- t - g - i mean theatrical makeup, uh, concealer kit" https://youtu.be/pUcbb3jv7yk

Bruise kit wheel https://www.amazon.com/Ben-Nye-Maste.../dp/B0045Q3MG4.
Bruise kit fem delar https://m.media-amazon.com/images/I/...AC_SL1500_.jpg

Hon har grävt sin egen grav. Sanningen kommer alltid fram!
Citera
2022-05-20, 11:00
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Depp är enligt flera trovärdiga vittnen en sådan man med missbruksproblem som åtföljs av aggressionsproblem. Om han håller sig nykter och ren är han trevlig och charmig, men trillar han dit har han en extremt mörk och obehaglig sida. Det är verkligen klassiskt.

Och enligt andra vittnen, som inte är vän (eller snarare f.d. vän, eftersom typ samtliga Ambers vittnen har upphört med sin vänskap efter att avgett sina vittnesmål. Imagine that...) med en manipulerande BPD-häxa, märks det knappt på honom när han är berusad.

Citat:
Alla människor kan bli brottsoffer. Att kvinnor med egna problem, psykiska eller sociala blir brottsoffer är verkligen inget okänt. Så ja, att Heard har egna stora problem är inget som diskvalificerar henne som offer, tvärtom.

Så en BPD-diagnos, med all manipulerande beteende som det brukar medföra, ÖKAR chansen för att hon talar sanning?

Citat:
Det var inte mitt påstående.

Jo. Du skrev: "jag finner absolut ingenting som stärker bilden av oskyldige Johnny".

Så låt oss titta på detta logiskt. Vad är Johnny anklagad för? Misshandel och våldtäkt. För att han ska vara oskyldig krävs alltså att han inte har slagit eller våldtagit Amber. Du säger att du finner "absolut ingenting" som tyder på detta. Jag menar att det är vansinne att påstå det.

Citat:
Heard kan ha hittat på något för att bättre framstå som offer.

För det första så VET vi redan att hon har hittat på något. För det andra så talar en sådan situation väldigt starkt för att allt är påhitt. Det kallas trovärdighet. För mig är det obegripligt att man kan tro att t ex våldtäkten var påhittad och misshandlarna överdrivna men att hon kanske talar sanning i övrigt. Det fungerar inte på det viset.

Citat:
Jag finner ingenting som talar för att den helt oskyldige Depp som egentligen är offret existerar. Det är mitt påstående.

Och det är i princip samma påstående igen. Sluta säg "INGENTING", det är uppenbarligen inte sant.

Citat:
Jag förstår att du måste tro på att vittnena är lögnare eller liknande Heard som du tror är sjuk. Men fallet Arias är inte detta fall, och det finns inget som talar för att vittnena här ljuger eller har någon anledning att vilja skada Depp.

De behöver inte alla ljuga rakt av. Jag tror främst att Amber har manipulerat och gaslightat dem till att tro på att Amber har utsatts för misshandel under lång tid. Eftersom de tror på Amber har de intalat sig själva att det är ok att vinkla sanningen och säga att de såg något de inte såg, "eftersom Amber ändå har utsatts så många gånger, så även om det här inte är 100 % sant så är det moraliskt riktigt eftersom hon har utsatts så många gånger när jag inte var närvarande".

Citat:
Flera av dem umgås inte heller längre med Heard, förmodligen därför att hon just har personliga brister som påverkar hennes förhållanden med de som står henne nära.

Du inser att det är inspelade vittnesmål från en tid då de fortfarande var vänner?

Ett annat ord för personliga brister är kluster-B-personlighet.

Citat:
Det är som det brukar vara, kvinnomisshandlare spöar inte på frun när andra ser eller får veta det.

Och ändå så ska han ha gjort det framför Whitney? Ok...lustigt att andra vittnen inte håller med henne och att hon dessutom enligt en kompis ska ha sagt att det var Amber som attackerade Johnny. Och att hon "självklart" förblev vän med Depp och försökte hålla ihop deras förhållande. Som man gör när ens syskon får upprepade slag i ansiktet.

Citat:
Vilka vittnesmål man skall tro på är ju annars en intressant fråga. Depp-fansen sågar förstås Dawn Hughes, men hon är expert på att göra de bedömningar hon gör. Hon menar att Heard är trovärdig efter att ha studerat parets historik och att Heard lider av posttraumatisk stress men inte av de diagnoser Depps expert påstår.

Hon gav inte direkt ett starkt intryck. PTSD verkar för övrigt vara BPD-lögnares go-to diagnos när de ljuger om misshandlar. Lätt att fejka sig till med villiga "experter".

Citat:
Som vanligt i amerikanska rättegångar har vi motsatta uppfattningar. Hur avgör vi vem som har rätt? Utifrån vem vi håller på?

Nej, genom att värdera innehållet i målet. Jag visste inte ett skit om det här målet kort innan rättegången, mer än att Depp påståtts ha misshandlat sitt ex, tagit droger och blivit sparkad från roller. Lät hyfsat rimligt. Sen sprang jag på lite inspelningar och konstaterade snabbt att Amber sannolikt har kluster-B störningar. Då ringde det i varningsklockarna och sedan dess är det verkligen ingenting i det här målet som förvånat mig. Det har gått precis i linje med vad som är väntat om Depp är konflikträdd missbrukare och Amber är den som jag tror hon är. Åt andra hållet är det väldigt mycket som inte stämmer med det påstådda narrativet.

Jag "håller för övrigt inte på Depp" i någon större bemärkelse, han har ett eget ansvar också i att ha förstört sitt liv med droger. Det är liksom ingen ursäkt för mig att ta droger för att Amber är dum i huvudet. Grow a pair och lämna skatan istället. Men jag blir oerhört provocerad av uppenbart falska anklagelser från BPD-häxor, ivrigt påhejade av MSM. Jag tycker om rättssäkerhet och vill inte leva i nån jävla MeToo-värld där alla påståenden är automatiskt sanna om de kommer från en kvinna. Det är den kulturen som har uppmuntrat till att det här målet ens existerar. Amber såg hjältestatusen och berömmet som kommer om man påstår att man blivit utsatt. För en kluster-B är det jävligt lockande.
Citera
2022-05-20, 11:06
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
ping

Jag måste fråga dig rakt ut: När du ser henne "gråta" i rätten i 15 minuter utan tårar och snor, berättandes om "våldtäkten".....vad känner du då? Tror du på henne?
Citera
2022-05-20, 11:43
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ska vi inte prata mer om Amber Turds slip-ups under rättegången?

Under den förra rättegången gjorde hon en rejäl slip-up och lät påskina att hon sålt sin skilsmässo-story till TMZ.
Hon slängde händerna dramatiskt för munnen efter hon sa "blablabla.... Blabla... TMZ was alerted...!"
https://youtu.be/H79qqf-41XI

Ja, den är underbar!

Det är så otroligt uppenbart, och ändå sitter hon i den nya rättegången ljuger om att det var Johnnys advokat (Laura?) som kontaktade media.

Jag önskar att folk som tror på Amber kunde fråga sig själva hur de kan tro på någon som så obekymrat ljuger om något som är 100 % uppenbart. Om hon ljuger om detta, varför skulle det andra vara sant? Det tycks dock vara svårt att få hennes supportar att kommentera Ambers specifika beteenden.

Citat:
ping

jag kan fråga dig rakt ut om det här också:

När du ser att hon ljuger om något som alla vet, som är 100 % uppenbart, vad känner du då? Blir du inte åtminstone misstänksam kring vad fan det är som pågår? Påverkar det inte din trovärdighetsbedömning?

Är inte det här klassiskt kluster-B för dig? Undrar du inte hur någon kan ljuga om något som är så uppenbart om man är någorlunda normal?

Eller känns det här som misshandlad kvinna med PTSD? Påverkar inte det här din bedömning kring vilken av psykologvittnena som har rätt?
Citera
2022-05-20, 11:59
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag måste fråga dig rakt ut: När du ser henne "gråta" i rätten i 15 minuter utan tårar och snor, berättandes om "våldtäkten".....vad känner du då? Tror du på henne?

Ingen kan se på någon och avgöra sanningshalten i vad denne säger eller sätta psykiatriska diagnoser på denne. Det går inte att bedöma vittnen, målsäganden eller åtalade på det sättet. Det man känner är irrelevant. Det handlar om vantro, vidskepelse. Man kan lika gärna anlita en haruspex. Det är i fallet Amber Heard som när folk på 1600-talet trodde sig kunna identifiera häxor.

Om man tror man kan det är man ett typexempel på Dunning Kruger-effekten, dvs när folk utan kvalifikationer grovt överskattar sin förmåga att bedöma något samtidigt som de inte förstår att de överskattar sin förmåga.

Speciellt frapperande är det förstås när människor som redan från början vet att Depp är oskyldig och Heard den verkliga förövaren tror sig kunna se på Heard att de hade rätt.

Trots att jag vet att detta händer i sådana här fall förundras jag ändå av att folk inte förstår att de har ett så starkt bias att de borde förstå att de inte har möjligheten att göra en objektiv bedömning i frågan.
Citera
2022-05-20, 12:06
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=H79qqf-41XI

Hon är ganska skicklig på att förändra sina gester så att man kanske inte ska höra att hon visste att saker och ting skulle läcka ut från TMZ.

In this short clip Amber Heard messes up while explaining why she was desperately trying to reach Johnny Depp, who she claimed to be terrified of...she had already told TMZ about what was coming next!! Watch her physical reaction!

Om man inte visste vad hon sa så skulle det nog hennes rörelser se seamless ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in