Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Ja, det är klart att äldre svenskar dör. Det har ingen som helst koppling till invandring eller något "utbyte". Vore det ett utbyte så skulle det vara så att staten i hemlighet avlivade svenskar. Vad gäller dit kök så hände det inte av sig självt - det var du som drog igång det.
Med det sagt så försöker du åtminstone - och misslyckas totalt med - att försvara ordet folkutbyte. Få (inga) andra försöker ens.
Känns som en hopplös diskussion, eftersom vi har helt olika syn på språket.
Jag tror att om inget radikalt görs invandringsstopp, avskaffande av barnbidrag mm så kommer vi att bli en minoritet I Sverige,
Jag stödjer mig på oroande statistik som Jag läser och diverse uttalanden från både meningsfränder som meningsmotståndare som Hubinette till exempel som gottar sig i statistik som tyder på detta.
När majoriteten i ett land går från att vara just majoritet till en minoritet så är det ett folkutbyte. Exempelvis som det som skedde i nord och Sydamerika.
Jag tycker inte att det krävs medvetna beslut eller policys för att det ska hända, det kan ske spontant.
Jag tror egentligen inte heller att det är någon masterplan som ligger bakom, bara en massa ogenomtänkta beslut som att avsätta khadaffi till exempel. Ny teknik som smartphones och internet är andra orsaker.
Har ännu inte läst The strange death of Europe eller The war on the west ännu men jag tror att Murray har kloka tankar om detta.
Hade inte afrikaner och araber haft smartphones och
kunskap om livet i Europa hade de aldrig gett sig iväg på livsfarliga resor till nord Europa.
Men även om de hade kunskap och möjlighet att göra resan så skulle de avstå om de visste att Europa inte skulle släppa in dem hur de än försökte.
Med andra ord så är jag övertygad om att även om afrikaner hade haft teknisk möjlighet att både vilja och kunna ta sig till Sverige på fyrtio och femtiotalet så hade varken eliten eller svenskarna accepterat det.
Och hur slappa och korkade våra sk eliter än är så hade inte massinvandringen skett ifall vi haft samma teknik som på femtiotalet, resan hade varit omöjlig för genomsnitts Ali.
För dig däremot verkar det som att för att det ska kunna kallas folkutbyte måste ske ett bokstavligt byte, 3 svenskar mot 3 somalier och att det ska ske genom medveten politik i syfte att byta ut en befolkning.
Därför blir vi aldrig eniga.