Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Men vi har inte bytts ut. Det hände aldrig. Om vi nu leker med tanken att någon utbyte faktiskt förekommit... borde då inte någon skriver i tråden ha bytts ut - t.ex. du?
Du blandar bort korten igen. Antagligen vanemässigt. Ja, gatubilden på många ställen har ändrats jämfört med 40 år sedan. Den har bytts ut om man så vill. Men det var inte det du skrev från början. Det var inte gatubildsutbyte du pratade om. Det var "folkutbyte".
Ordet folkutbyte är helt maktlöst. Just därför är media bekväma med att skriva spaltmeter om det.
Du vet väl inte var jag befinner mig 😉
Skämt åsido, återigen, du märker ord.
Folkutbyte, katastrof, västerlandets undergång, för mig är det inte viktigt vilket ord man väljer, folkutbyte funkar för mig.
För dig är det tokigt, det rör mig inte i ryggen.
En annan grej helt från det blå...du brukar ju av någon outgrundlig anledning hävda att invandrings och mångkulturförespråkarna inte använder ekonomi och demografi som förevändning och du brukar ignorera alla exempel och länkar som ges i tråden.
Då kan jag rekommendera programmet Sverige möts som sändes igår.
Där användes som vanligt ekonomiargumentet av en hög centerpartist, dels att hundratusentals muslimer jobbar som läkare och ingenjörer och dels att vare sig Barilla eller brödfabriken i Filipstad skulle klara sig utan de importerade guldklimparna.
Ekonomiargumentet är mångkulturförespråkarnas huvudargument, man hör det inte lika ofta men det beror på att mångkulturförespråkarna har blivit färre i debatten, de börjar bytas ut så att säga.
Edit: För att inte ge dig tillfället att vantolka, det är alltså inte jag som säger att Barilla och brödfabriken skulle klara sig utan "flyktingarna" utan Martin Ådahl, jag tycker att han är en idiot som framför idiotargument.
Jag håller alltså inte med honom, jag tycker tvärtom, flyktingarna leder till ekonomisk kollaps.