2022-05-15, 10:26
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loriglory
Tänker ofta på det här! Även med Sofia Wood, som vad jag förstår har böckerna i ett skåp som bara skulle rymma en bråkdel av böckerna i mitt hem. Mitt hem skulle av flera anledningar inte kunna inredas som deras, men en faktor är ju att de inte behöver ha med bokhyllor i ekvationen. Stör mig ofta på det när de kommer med inredningstips, mycket skulle inte funka för mig eftersom jag har så många bokhyllor.
Tänker ofta på det här! Även med (insert name) som vad jag förstår har byxorna jättetajt. Mina byxor skulle av en stor anledning inte kunna bäras så tajt som deras, men en faktor är ju att de inte behöver ha med ett jättestort könsorgan med i ekvationen. Stör mig ofta på det där när de kommer med klädtips, mycket skulle inte funka för mig eftersom jag har så jättestor penis.

Så patetiskt är ditt inlägg.

Ontopic: Någon som vet var på Gotland deras sommarbostad ligger?
Citera
2022-05-15, 11:14
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk
[i].

Det ligger i Alskog på sydösta Gotland, rätt nära Ljugarn
Citera
2022-05-15, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk
Tänker ofta på det här! Även med (insert name) som vad jag förstår har byxorna jättetajt. Mina byxor skulle av en stor anledning inte kunna bäras så tajt som deras, men en faktor är ju att de inte behöver ha med ett jättestort könsorgan med i ekvationen. Stör mig ofta på det där när de kommer med klädtips, mycket skulle inte funka för mig eftersom jag har så jättestor penis.
Så patetiskt är ditt inlägg.

Ha ha roligt men. Se upp du kastar Sten Broman i glashus. Du är för den här tråden vad den här tråden är för Elsas blogg. Du kan inte låta bli att läsa, bli irriterad och sen skriva om hur löjligt det är av alla andra att läsa, bli irriterade och skriva. Snurrigt är det.
Citera
2022-05-16, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Har inte följt henne på ett par månader men jo, hon ser rejält mycket magare ut nu. Scrollade lite på hennes blogg och läst att hon skrivit, precis som Elsa att hon blivit "beroende" av att springa och träna.

It just shows att när det inte fungerar att försöka fylla sina svarta hål med shopping, lux och unn, så kan man testa bantning och träning istället.

Tror ni Frida Lund varit här inne och hämtat inspiration till dagens inlägg?
Citera
2022-05-16, 13:24
Medlem
SunshineUnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Tror ni Frida Lund varit här inne och hämtat inspiration till dagens inlägg?

Säkert! Tycker att hennes inlägg var bra, men blev lite osäker på om det var riktat mot hennes polare Billgren Wood eller mer mot UnderbaraClara med tanke på att hon nämner knep för att varandra hungrig, som ju Clara skrev om för ett tag sen och det blev ett jäkla liv bland kommentarerna.
Jag vet inte varför, men jag har inga problem alls med UnderbaraClaras sätt att skriva om vikt och träning, men jag irriterar mig på när Elsa och Sofia liksom outtalat vill skriva om att de vill gå ned i vikt och egentligen bantar fast utan att nämna det. Hundra gånger hellre läser jag om Claras mellanmål och längdskidåkning för att komma i form än Elsas nya "beroende" av träning. Kanske är det för att det ena är öppet och ärligt och på det hela taget verkar vara med en sund grundsyn på kropp och hälsa, medan det andra blir lite "jag är inte som andra tjejer, jag tränar för att det är ett berooende, inte för att bli snygg".
Citera
2022-05-16, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineUnit
Säkert! Tycker att hennes inlägg var bra, men blev lite osäker på om det var riktat mot hennes polare Billgren Wood eller mer mot UnderbaraClara med tanke på att hon nämner knep för att varandra hungrig, som ju Clara skrev om för ett tag sen och det blev ett jäkla liv bland kommentarerna.
Jag vet inte varför, men jag har inga problem alls med UnderbaraClaras sätt att skriva om vikt och träning, men jag irriterar mig på när Elsa och Sofia liksom outtalat vill skriva om att de vill gå ned i vikt och egentligen bantar fast utan att nämna det. Hundra gånger hellre läser jag om Claras mellanmål och längdskidåkning för att komma i form än Elsas nya "beroende" av träning. Kanske är det för att det ena är öppet och ärligt och på det hela taget verkar vara med en sund grundsyn på kropp och hälsa, medan det andra blir lite "jag är inte som andra tjejer, jag tränar för att det är ett berooende, inte för att bli snygg".

Håller inte med dig. Jag tänker att folk får banta bäst de vill, men skadan sker när det ska prånglas ut i form av content och under någon sorts alibi av att "vilja leva sunt". Varför måste underbara Clara informera läsarna om att hon minsann dricker proteinshake till frukost, och häller i sig äcklig chia-sörja under dagen för att inte bli hungrig? Vad är det den informationen ska inspirera till?

Nej, då föredrar jag faktiskt Elsas och Johanna B:s approach att inte kommentera det alls.
Citera
2022-05-16, 15:48
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineUnit

Citat:
Ursprungligen postat av afg77
Håller inte med dig. Jag tänker att folk får banta bäst de vill, men skadan sker när det ska prånglas ut i form av content och under någon sorts alibi av att "vilja leva sunt". Varför måste underbara Clara informera läsarna om att hon minsann dricker proteinshake till frukost, och häller i sig äcklig chia-sörja under dagen för att inte bli hungrig? Vad är det den informationen ska inspirera till?

Nej, då föredrar jag faktiskt Elsas och Johanna B:s approach att inte kommentera det alls.

Jag tror att Frida Lund främst syftar på sina kollegor/vänner Billgren/Wood/Bradford som ju faktiskt verkar ha någon slags internt mästerskap i att vara mest träningsberoende och bli smalast. Att hon skulle syfta på UnderbaraClara verkar långsökt eftersom det var ett par veckor sedan Clara skrev det inlägget som fick så mycket (välförtjänt) kritik.

Personligen är jag SÅ JÄVLA LESS på att läsa om träning och "hälsa", samt illa förklädda bantinigstips att det står mig upp i halsen!
Har alltid gillat Clara och tycker att hon i stort verkar vara en vettig person, men den här fixeringen hon har vid sin kropp och att bli smal är fan inte sund.
Hon skriver om sin vikt och sitt BMI som om hon vore gravt överviktig, när det i själva verket handlar om ett par kilon, absolut max 5-8 kg hon "behöver" gå ner för att inte klassas som överviktig enligt BMI-skalan. Med tanke på hur hennes kropp ser ut (HALLÅ DRÖMFIGUR!) och att BMI inte alltid är applicerbart, speciellt inte om man bygger muskler vilket hon verkar göra så blir allt bara skevt och fel. Har ytterst svårt att tänka mig att dessa ynka kilos "övervikt" hon har skulle påverka henne nämnvärt fysiskt om de försvann, psykiskt däremot!
Finner det bara så himla tragiskt att hon väljer - och tipsar om att svälja äcklig gröt för att slippa äta riktig mat, samt att byta ut fullfeta varor till light när det är det man absolut inte ska göra för att främja hälsan.

Slut på rant.
Citera
2022-05-16, 17:45
Medlem
SunshineUnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afg77

Citat:
Ursprungligen postat av farling
.

Personligen är jag SÅ JÄVLA LESS på att läsa om träning och "hälsa", samt illa förklädda bantinigstips att det står mig upp i halsen!
Har alltid gillat Clara och tycker att hon i stort verkar vara en vettig person, men den här fixeringen hon har vid sin kropp och att bli smal är fan inte sund.
Hon skriver om sin vikt och sitt BMI som om hon vore gravt överviktig, när det i själva verket handlar om ett par kilon, absolut max 5-8 kg hon "behöver" gå ner för att inte klassas som överviktig enligt BMI-skalan. Med tanke på hur hennes kropp ser ut (HALLÅ DRÖMFIGUR!) och att BMI inte alltid är applicerbart, speciellt inte om man bygger muskler vilket hon verkar göra så blir allt bara skevt och fel. Har ytterst svårt att tänka mig att dessa ynka kilos "övervikt" hon har skulle påverka henne nämnvärt fysiskt om de försvann, psykiskt däremot!
Finner det bara så himla tragiskt att hon väljer - och tipsar om att svälja äcklig gröt för att slippa äta riktig mat, samt att byta ut fullfeta varor till light när det är det man absolut inte ska göra för att främja hälsan.

Slut på rant.

Jag fattar absolut att man kan bli less på UnderbaraClaras bantningscontent och att man inte håller med om metoden, men poängen är att hon inte hymlar med vad hon håller på med, vilket gör det enklare för läsaren att sålla bort de inläggen eller kanske till och med låta bli hennes blogg helt om man inte vill läsa om det. Viktsnacket eller träningshetsen smygs inte in i andra inlägg. För mig funkar det mycket bättre att klart och tydligt få veta vad hennes avsikt är och därifrån kunna göra avvägningen om det är innehåll jag vill konsumera eller ej. Jag tycker också att Clara i sitt bildspråk inte försöker göra sig mindre eller verka smalare än hon är, vilket både Elsa och Sofia gör till råga på att de mellan raderna insinuerar att de fokuserar mycket på kropp och träning mer än de gjort tidigare. Alla indragna magar, korsade ben i invanda poser, putläppar och insugna kinder är precis det som jag gjorde i tonåren när jag ville vara smal och hade det som svårast med mitt eget utseende, och att se det tycker jag är värre, särskilt med SWs ätstörningshistorik.
Citera
2022-05-16, 18:23
Medlem
Jag tycker varken Clara eller Ellegänget bantar speciellt snyggt, men har synnerligen svårt för Elsa som ändå måste smyga in det hela tiden? Typ att hon är beroende och är på gymmet 5-6 gånger i veckan eller att hon inte äter godis just nu. Samtidigt som att maten hon och Sofia, och även Sandra, visar upp är väldigt rik på kalorier oftast. Går det inte att bara banta för sig själv?
Citera
2022-05-17, 06:28
Medlem
Nu har Frida tagit bort inlägget om bantning för att folk spekulerade om vilka hon skrev om. Egentliga har jag svårt att tro att de handlade om Ellegänget, hon vill väl gärna vara en del av det? Samtidigt som det känns långsökt att det skulle handla om Clara.

Vilken slump att Elsa köper alla glas till "bröllopet" från Granit och sedan presenterar ett samarbete med dom ett par dagar senare. Hon måste ha något slags rekord i smygreklam?
Citera
2022-05-17, 07:28
Medlem
Jag han se att Frida svarade på en kommentar i ursprungsinlägget som påpekade att de fick den känslan om Sofia. Hon svarade att där handlar det om ”grönsaker i säsong och vackra bilder” och verkligen inte om bantning… Så hon syftar not inte på Elle-gänget nej…
Senast redigerad av KrispigGurka 2022-05-17 kl. 07:31. Anledning: Förtydligande
Citera
2022-05-17, 08:17
Medlem
Frida Lund är alldeles för mycket beundrare av en person som Sofia Wood för att skriva något som skulle implicera kritik av henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in