Citat:
Ursprungligen postat av
SunshineUnit
Säkert! Tycker att hennes inlägg var bra, men blev lite osäker på om det var riktat mot hennes polare Billgren Wood eller mer mot UnderbaraClara med tanke på att hon nämner knep för att varandra hungrig, som ju Clara skrev om för ett tag sen och det blev ett jäkla liv bland kommentarerna.
Jag vet inte varför, men jag har inga problem alls med UnderbaraClaras sätt att skriva om vikt och träning, men jag irriterar mig på när Elsa och Sofia liksom outtalat vill skriva om att de vill gå ned i vikt och egentligen bantar fast utan att nämna det. Hundra gånger hellre läser jag om Claras mellanmål och längdskidåkning för att komma i form än Elsas nya "beroende" av träning. Kanske är det för att det ena är öppet och ärligt och på det hela taget verkar vara med en sund grundsyn på kropp och hälsa, medan det andra blir lite "jag är inte som andra tjejer, jag tränar för att det är ett berooende, inte för att bli snygg".
Citat:
Ursprungligen postat av
afg77
Håller inte med dig. Jag tänker att folk får banta bäst de vill, men skadan sker när det ska prånglas ut i form av content och under någon sorts alibi av att "vilja leva sunt". Varför måste underbara Clara informera läsarna om att hon minsann dricker proteinshake till frukost, och häller i sig äcklig chia-sörja under dagen för att inte bli hungrig? Vad är det den informationen ska inspirera till?
Nej, då föredrar jag faktiskt Elsas och Johanna B:s approach att inte kommentera det alls.
Jag tror att Frida Lund främst syftar på sina kollegor/vänner Billgren/Wood/Bradford som ju faktiskt verkar ha någon slags internt mästerskap i att vara mest träningsberoende och bli smalast. Att hon skulle syfta på UnderbaraClara verkar långsökt eftersom det var ett par veckor sedan Clara skrev det inlägget som fick så mycket (välförtjänt) kritik.
Personligen är jag SÅ JÄVLA LESS på att läsa om träning och "hälsa", samt illa förklädda bantinigstips att det står mig upp i halsen!
Har alltid gillat Clara och tycker att hon i stort verkar vara en vettig person, men den här fixeringen hon har vid sin kropp och att bli smal är fan inte sund.
Hon skriver om sin vikt och sitt BMI som om hon vore gravt överviktig, när det i själva verket handlar om ett par kilon, absolut max 5-8 kg hon "behöver" gå ner för att inte klassas som överviktig enligt BMI-skalan. Med tanke på hur hennes kropp ser ut (HALLÅ DRÖMFIGUR!) och att BMI inte alltid är applicerbart, speciellt inte om man bygger muskler vilket hon verkar göra så blir allt bara skevt och fel. Har ytterst svårt att tänka mig att dessa ynka kilos "övervikt" hon har skulle påverka henne nämnvärt fysiskt om de försvann, psykiskt däremot!
Finner det bara så himla tragiskt att hon väljer - och tipsar om att svälja äcklig gröt för att slippa äta riktig mat, samt att byta ut fullfeta varor till light när det är det man absolut inte ska göra för att främja hälsan.
Slut på rant.