2022-05-17, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Frida Lund är alldeles för mycket beundrare av en person som Sofia Wood för att skriva något som skulle implicera kritik av henne.

Mm det tror jag också. Kanske är hon för mesig för att skriva något som skulle kunna vara kritik mot Clara, och löser det genom att vänta med att skriva inlägget.
Citera
2022-05-17, 09:47
Medlem
Huzzahs avatar
Hahaha.. jag e bara på rubriken till dagens avsnitt men är redan milt irriterad av hur hon använder sina ord. En helt vanlig morgon mao.😂

Återkommer med en edit om det blir nått mer jag går igång på. God morgon förresten!🌞

Edit: TLDR men det jag skummade igenom så kändes det väl mest som att Elsa kopierat valfri bröllopstråd på familjeliv å sen va det inlägget klart? Jag är fortsatt mycket besviken på bristen överraskningar under fejkbröllopet måste jag ändå erkänna.😭🤡
Så jävla mkt som vi fantiserat ihop härinne å sen ba meh.. luften gick ur mig lite.
Senast redigerad av Huzzah 2022-05-17 kl. 09:58.
Citera
2022-05-17, 10:01
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineUnit
Säkert! Tycker att hennes inlägg var bra, men blev lite osäker på om det var riktat mot hennes polare Billgren Wood eller mer mot UnderbaraClara med tanke på att hon nämner knep för att varandra hungrig, som ju Clara skrev om för ett tag sen och det blev ett jäkla liv bland kommentarerna.
Jag vet inte varför, men jag har inga problem alls med UnderbaraClaras sätt att skriva om vikt och träning, men jag irriterar mig på när Elsa och Sofia liksom outtalat vill skriva om att de vill gå ned i vikt och egentligen bantar fast utan att nämna det. Hundra gånger hellre läser jag om Claras mellanmål och längdskidåkning för att komma i form än Elsas nya "beroende" av träning. Kanske är det för att det ena är öppet och ärligt och på det hela taget verkar vara med en sund grundsyn på kropp och hälsa, medan det andra blir lite "jag är inte som andra tjejer, jag tränar för att det är ett berooende, inte för att bli snygg".

Vänta va? Vad har jag missat nu? Har haft så roligt i en annan del av forumet att annat halkat efter (förlåt!) Läser aldrig Frida Lund men nu måste jag ju det.. vi går dem i händerna fast vi tror vi e smarta.🙃
Citera
2022-05-17, 11:45
Medlem
Huzzahs avatar
Verkar som hon tagit bort det?
Lägg av jag brinner upp av nyfikenheten nu, vad hade hon skrivit på ett ungefär?

När det äntligen händer nått lite kuligt å skvallrigt så missar jag det.🤷🏼‍♀️😭
Citera
2022-05-17, 11:46
Medlem
Citat:
Frida Lund är alldeles för mycket beundrare av en person som Sofia Wood för att skriva något som skulle implicera kritik av henne.

Exakt, och de är ju nära vänner dessutom. Helt uteslutet att det syftade på Sofia eller Elsa.
Citera
2022-05-17, 13:16
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Exakt. Frida är en riktig fangirl. Så rimligen var det en känga åt Underbara Clara, i synnerhet då Claras poddkompis (och Clara också i viss mån) snackade om hur Sofia Woods röst är provocerande. Frida har flera gånger tidigare tagit strid för Sofia, och även Elsa tror jag.
Citera
2022-05-17, 13:22
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Verkar som hon tagit bort det?
Lägg av jag brinner upp av nyfikenheten nu, vad hade hon skrivit på ett ungefär?

När det äntligen händer nått lite kuligt å skvallrigt så missar jag det.🤷🏼‍♀️😭
Hur triggande och oansvarigt det är av bloggare att skriva om bantning, och det lät verkligen som hon menade en specifik bloggare. Samtidigt har ju Fridas idoler, Sofia och Elsa, båda gjort inlägg på sista tiden där det klart framstår att de också vill gå ner i vikt och att de har gjort en del förändringar för att uppnå detta.

Så jag vet inte exakt var Frida drar gränsen i sin kritik. Kanske därför hon raderade inlägget?
Citera
2022-05-17, 13:36
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Hur triggande och oansvarigt det är av bloggare att skriva om bantning, och det lät verkligen som hon menade en specifik bloggare. Samtidigt har ju Fridas idoler, Sofia och Elsa, båda gjort inlägg på sista tiden där det klart framstår att de också vill gå ner i vikt och att de har gjort en del förändringar för att uppnå detta.

Så jag vet inte exakt var Frida drar gränsen i sin kritik. Kanske därför hon raderade inlägget?

Jag undrar hur ni drar slutsatsen att det är Clara Frida syftar på? Hennes blogginlägg med "bantingstips" är ju flera veckor gammal och på intet vis aktuellt för diskussion nu? Menar inte att försvara Clara utan jag är bara genuint nyfiken då ingenting i hennes inlägg som jag läste igår fick mig att öht tänka på UnderbaraClara.

Är inte alls lika övertygad om att det inte är en pik genemot kollegorna Wood/Billgren/Bradford och i viss mån Beijer faktiskt. Längre än så sträcker sig inte mina kunskaper om Frida Lunds kollegor och bekanta då jag 1 inte läser hennes blogg och 2 har dålig koll på alla andra influencers utöver detta lilla gäng. Men, känner att det är en för stor tillfällighet att alla dessa senaste veckan typ skrivit om träningsberoende och visat bilder på smalare kroppar än tidigare.
Citera
2022-05-17, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Jag undrar hur ni drar slutsatsen att det är Clara Frida syftar på? Hennes blogginlägg med "bantingstips" är ju flera veckor gammal och på intet vis aktuellt för diskussion nu? Menar inte att försvara Clara utan jag är bara genuint nyfiken då ingenting i hennes inlägg som jag läste igår fick mig att öht tänka på UnderbaraClara.

Är inte alls lika övertygad om att det inte är en pik genemot kollegorna Wood/Billgren/Bradford och i viss mån Beijer faktiskt. Längre än så sträcker sig inte mina kunskaper om Frida Lunds kollegor och bekanta då jag 1 inte läser hennes blogg och 2 har dålig koll på alla andra influencers utöver detta lilla gäng. Men, känner att det är en för stor tillfällighet att alla dessa senaste veckan typ skrivit om träningsberoende och visat bilder på smalare kroppar än tidigare.

Jag tänkte att hon syftade på Bradford pga hennes spegelselfie med ursmala armar. Men ja, hele Elle-gänget eksl. Frida värkar banta i vår. Sandra är typ smalara än innan graviditeten och fick väl bebis typ samtidigt som Frida? Kan forstå att det är triggande
Citera
2022-05-17, 14:42
Medlem
Och att Woods viktminskning inte är pga bantning utan pga «grönsaker i säsong» är ju trams. Hon går ju en lånt runda varige dag och har tydligen börjat hajka(!). Inte så många feta såser och kakor i monitor på sistonde heller
Citera
2022-05-17, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Vänta va? Vad har jag missat nu? Har haft så roligt i en annan del av forumet att annat halkat efter (förlåt!) Läser aldrig Frida Lund men nu måste jag ju det.. vi går dem i händerna fast vi tror vi e smarta.🙃

Haha verkligen, har kanske läst två inlägg av henne tidigare men nu kommer jag ju vara rädd att missa något!
Citera
2022-05-17, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling

Tycker det var skönt att Frida körde lite ”var ful ha kul”- attityd i det borttagna inlägget och sa ifrån, så synd att bloggosfären blivit så mkt kära dagbok och selfies blandat med spons, istället för deras intressen och åsikter. Tror inlägget handlade om vikthets generellt på bloggarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Burrata
Och att Woods viktminskning inte är pga bantning utan pga «grönsaker i säsong» är ju trams. Hon går ju en lånt runda varige dag och har tydligen börjat hajka(!). Inte så många feta såser och kakor i monitor på sistonde heller

Var inte ”grönsaker i säsong” bara för att verkligen poängtera för Sofia att det inte handlade om henne? Tyckte också det var märkligt sagt.

Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight

Tror hon blev orolig att någon i beiga klicken skulle känna sig utpekade pga kommentarsfältet. Vilket känns onödigt, Frida har ju inte nämnt några namn, vad gör det henne vad som spekuleras? (Och lite elakt, inte så att hon har jättemånga kommentarer i vanliga fall, så tydligen ett ämne som engagerade publiken).

Synd hon tog bort inlägget, ingen risk för förtal liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in