2023-02-02, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatkenneth
Folk verkar ha svårt med läsförståelsen i tråden, jag är helt med dig. Samt svårt att förstå att Elsa enbart pratar om träning och inte nämner kost eller vikt vilket gör att många tror att träning räcker för viktnedgång. Så är det inte och det behöver man inte vara utbildad dietist för att förstå.
👏🙏 helt enig med dig.
Citera
2023-02-02, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Kanske det är andra som kommit ikapp och nu har hennes stil blivit mainstream? Väldigt trött på både Elsas och Sofias selfies med plutande mun och uppspärrade ögon. Visst blir det allt vanligare med selfies ? Kanske de blivit mer självcentrerade under åren som influencer, måste ju va ett märkligt navelskåderi att jobba med.
Ja, jag har lite svårt för hela grejen. Samma med Sandra Beijer, men hon har ju iaf lite variation. Att Elsa känner sig nödgad att i varje inlägg posera med galen blick i exakt samma kläder hon alltid har numera fattar jag inte alls poängen med. Det ger ju inte läsaren någonting. Känns lite som bloggtorka.
Citera
2023-02-02, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
Ja, jag har lite svårt för hela grejen. Samma med Sandra Beijer, men hon har ju iaf lite variation. Att Elsa känner sig nödgad att i varje inlägg posera med galen blick i exakt samma kläder hon alltid har numera fattar jag inte alls poängen med. Det ger ju inte läsaren någonting. Känns lite som bloggtorka.

Ja, jag får inte ihop det riktigt att hon blivit tråkigare och hela tiden lägger ut selfies sedan hon tydligen blivit "frisk" från depression. Är det för att hylla sig själv liksom. Men tråkigt för följarna. Jag vill hellre se bilder från hennes perspektiv än mot hennes ansikte...
Citera
2023-02-02, 18:16
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
Jag vet faktiskt inte vad i trådens diskussion du lyckats missa. Det är alltså ett faktum att Elsa inte velat vara transparent med sin bantning utan istället kommer med antydningar att hon ”slutat vara deprimerad och börjat träna mer”, vilket alltså kan vara väldigt missvisande och leda till en skev bild kring viktnedgång, träning och kost. Influensers har ett ansvar i vad de förmedlar anser jag, och genom att ”mörka” att hon aktivt bantat sänder hon fel signaler till sina följare. Nu känner jag att jag sagt mitt i den här diskussionen.

Ja verkligen! Såklart bantar hon, 1 timmes träning om dagen förbränner inte särskilt mycket. En smörgås eller två, beroende på hur hårt man kör.

Dock förstår jag varför hon hymlar om det. Säger hon som det är kommer hon få en storm i kommentarsfältet om att hon nu inspirerar andra att banta och att hon som influencer borde vara en kroppsälskande förebild.

Elsa är väl den stora influencer som har allra svårast att ta kritiska kommentarer? Så jag är inte förvånad att hon mörkar det.
Citera
2023-02-02, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Ja verkligen! Såklart bantar hon, 1 timmes träning om dagen förbränner inte särskilt mycket. En smörgås eller två, beroende på hur hårt man kör.

Dock förstår jag varför hon hymlar om det. Säger hon som det är kommer hon få en storm i kommentarsfältet om att hon nu inspirerar andra att banta och att hon som influencer borde vara en kroppsälskande förebild.

Elsa är väl den stora influencer som har allra svårast att ta kritiska kommentarer? Så jag är inte förvånad att hon mörkar det.
Nej, helt klart är det så, det tror jag också är anledningen. Men det är ju också lite av problemet, att man livnär sig på att ”influera” men att man myglar med saker för att slippa kritik. Jag är helt övertygad om (den här tråden är ett bra exempel på det om inte annat) att hon ju får kritik vilket håll hon än vänder arslet så att säga, så då kan hon lika gärna vara tydlig med det tycker jag. Men som du säger så är hon minst sagt väldigt känslig för kritik, och verkar vara lite feg när det kommer till konfrontationer eller att krypa till korset med något.
Citera
2023-02-02, 20:35
Medlem
Jag tycker att hon är klok som undviker att kommentera viktnedgången. Alla kan ju se och räkna ut att hon gått ner mycket så varför ska hon bekräfta det? Att skriva om dieter etc kan lätt spåra ur och leda till osunda diskussioner. Men jag tycker det är bättre att undvika ämnet än att neka. Personligen slipper jag gärna skryt om träningspass och spegelbilder som visar hur smal hon blivit också. Man följer ju Elsa för stil och inredningsinspiration, inte för att få hälsotips.
Citera
2023-02-03, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Jag tycker att hon är klok som undviker att kommentera viktnedgången. Alla kan ju se och räkna ut att hon gått ner mycket så varför ska hon bekräfta det? Att skriva om dieter etc kan lätt spåra ur och leda till osunda diskussioner. Men jag tycker det är bättre att undvika ämnet än att neka. Personligen slipper jag gärna skryt om träningspass och spegelbilder som visar hur smal hon blivit också. Man följer ju Elsa för stil och inredningsinspiration, inte för att få hälsotips.

Fast som det är nu så tror ju folk även i denna flashbacktråd att hon ”bara tränar lite mer”. Så det behövs nog ett tydliggörande. Som sagt får hon ju kritik även nu så jag tror inte det gör någon skillnad att köra med öppna kort.
Citera
2023-02-03, 08:05
Medlem
Tittade in på hennes IG nu och det är ju som att titta in i en Sophia Wood-spegel.
Undra om dom har lite konkurrens mellan varandra, den ena försöker outdo den andra känns det som.
Citera
2023-02-03, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatkenneth
Fast som det är nu så tror ju folk även i denna flashbacktråd att hon ”bara tränar lite mer”. Så det behövs nog ett tydliggörande. Som sagt får hon ju kritik även nu så jag tror inte det gör någon skillnad att köra med öppna kort.

Som sagt jag tycker hon ska fortsätta undvika frågor om vikt, även då låta bli att ge sken av att det beror på träning.
Citera
2023-02-03, 10:44
Medlem
Fy fan vad tråkigt liv hon verkar leva. Samma kläder varje dag, samma selfie (snett uppifrån), hon gör samma sak varje jäkla helg (promenad, djurgården, Butiken, Svenskt Tenn, second hand). Jag får panik. Ingen skulle märka någon skillnad på om hon bara körde samma bilder i bloggen från förra året. Var är inspirationen? Var är livet? Det roliga, spontana, färgglada? Fattar inte hur hon blev så trist med två så härliga föräldrar. Saknar den gamla roliga rödshåriga Elsa. Är detta en 40-årskris redan nu? Har länge misstänkt att hon ska skilja sig från Pontus eftersom allt varit så deppigt men det tror jag inte längre. Hur som helst är det ingen idé att läsa bloggen längre eftersom det är bara samma gamla eviga inlägg varje dag. Det händer ju INGENTING.
Citera
2023-02-03, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Fy fan vad tråkigt liv hon verkar leva. Samma kläder varje dag, samma selfie (snett uppifrån), hon gör samma sak varje jäkla helg (promenad, djurgården, Butiken, Svenskt Tenn, second hand). Jag får panik. Ingen skulle märka någon skillnad på om hon bara körde samma bilder i bloggen från förra året. Var är inspirationen? Var är livet? Det roliga, spontana, färgglada? Fattar inte hur hon blev så trist med två så härliga föräldrar. Saknar den gamla roliga rödshåriga Elsa. Är detta en 40-årskris redan nu? Har länge misstänkt att hon ska skilja sig från Pontus eftersom allt varit så deppigt men det tror jag inte längre. Hur som helst är det ingen idé att läsa bloggen längre eftersom det är bara samma gamla eviga inlägg varje dag. Det händer ju INGENTING.

Fler än jag som konstaterat att hon va roligare o intressantare förr, när hon själv påstår sig ha mått sämre. Ingen myt att konstnärer o musiker skapar sina bästa verk deprimerade/missbrukande.
Citera
2023-02-03, 14:54
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone

Håller faktiskt med. Fast håller inte med om att hon går på second hand längre för det var mina favoritinlägg! När hon fyndade roliga och annorlunda saker som antika guldiga speglar och spännande konst. Var är förresten hennes pappas tavla och den nakna kvinnan hon köpte på tradera?

Över huvud taget har hon väldigt lite konst i sitt hem?! Jag som inte ens har konstnärsföräldrar har mer konst på väggarna. Konst och böcker lider de stor brist på och det får hemmet att se helt dött ut.

En lustig sak är att idag på bloggen låg det en annons från Elle (home?) mellan hennes bilder och den såg EXAKT ut som hennes eget hem så jag fattade inte ens att det var en annons. Antar att det var Sigges eller Sofias lägenhet eller nåt. Exakt samma beigea väggfärg och avsaknad av litteratur och konst.

Vad gäller Elsas viktnedgång håller jag inte med de som vill ”skyddas” från smal-content. Är uppvuxen med tidningar som cosmopolitan och Veckorevyn när det var bantningstips i varje nummer och jag saknar det. Hatade när Ebba tog över Veckorevyn och tog bort alla tips om hur man blev snygg och smal. Bring it on Elsa jag vill veta hur du gjorde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in