2022-05-26, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpuss
Not to mention ”antika café au lait koppar” 🙄

Haha ja men vad menar hon med det? Är det ett skämt? De kan ju inte vara antika? Förstår ingenting!
Citera
2022-05-26, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Haha ja men vad menar hon med det? Är det ett skämt? De kan ju inte vara antika? Förstår ingenting!

😂så typiskt henne att försöka strössla spännande ord kring saker att köpa. Tänk om hon skrivit begagnade kaffebaljor istället, inte så romantiskt mer…
Citera
2022-05-26, 23:57
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countcatula
Gud, dessutom är hennes romantiska bild av ”hennes tid i Göteborg” så otroligt uttjatad, hon var väl ett barn när de flytta? Släpp det?! Om hon nu älskar Göteborg och Änggården så ofantligt mycket så kan hon väl flytta dit då istället för att skriva inlägg efter inlägg om att hon och Pontus kanske minsann flyttar dit någon dag, ”hihi”. Det kommer ju ALDRIG hända för hon är helt enkelt inte kompatibel med Göteborg. Dessutom vill vi inte ha henne.

Kanske har Elsa förlänats med ett exeptionellt bra minne som jag själv saknar, för jag minns då rakt inte så jättemycket från mitt barndomshem från tiden innan jag var tio år, iallafall inte i detalj utan mer en övergripande känsla.
Men ja, det är ett jävla tjat om uppväxten i Änggården och för att vara ärlig - så speceillt är det inte där. Jag var en del i området som barn då en av mammas väninnor bode i en av de gamla doktorsvillorna, och det är ungefär som vilket villaområde som helst, fast med en massa K-märka hus.

Citat:

Jag hoppas inte hon menar de där kopparna med blåröd text som togs fram på 80-talet när mjölkförsäljningen skulle ökas.

Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Ja rätt uttjatat, då det enda hon har att säga om det är att hon bott där, någon gång skrev hon att hon växt upp vid havet? Minns jag inte helt fel var hon 10 när hon flyttade därifrån.

Haha "vid havet"?
Kanske om man växt upp i Långedrag eller Askim, men Änggården ligger drygt 1 mil från havet.
Vilken planet kommer hon från egentligen?
Citera
2022-05-27, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Kanske har Elsa förlänats med ett exeptionellt bra minne som jag själv saknar, för jag minns då rakt inte så jättemycket från mitt barndomshem från tiden innan jag var tio år, iallafall inte i detalj utan mer en övergripande känsla.
Men ja, det är ett jävla tjat om uppväxten i Änggården och för att vara ärlig - så speceillt är det inte där. Jag var en del i området som barn då en av mammas väninnor bode i en av de gamla doktorsvillorna, och det är ungefär som vilket villaområde som helst, fast med en massa K-märka hus.

Jag hoppas inte hon menar de där kopparna med blåröd text som togs fram på 80-talet när mjölkförsäljningen skulle ökas.

Haha "vid havet"?
Kanske om man växt upp i Långedrag eller Askim, men Änggården ligger drygt 1 mil från havet.

Haha! hon bor nog närmare havet nu än i Änggården. Elsa borde bli mäklare, skönskriver tills saker passar hennes intentioner. ”Sjöglimt med stor potential”. Fattar inte hur någon vill använda henne för marknadsföring när det är så tydligt att hon struntar fullständigt i produkterna hon talar om och är villig att gå i god för vad skit som helst. Att läsa hennes blogg är samma känsla som innan Isabella löwengrip crashade: jag ser det skenande tåget men kan inte sluta titta innan jag ser olyckan hända. 🤦‍♀️
Citera
2022-05-28, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling

Haha "vid havet"?

Haha ja har för mig att hon skrev så, att hon trivdes vid havet på Gotland för att hon var uppväxt vid det typ!
Citera
2022-05-28, 14:48
Medlem
arnold2k5s avatar
Citat:
Och trådgårdsstolar
Citera
2022-05-28, 21:04
Medlem
https://elsa.elle.se/ni-som-laser/en-svar-fraga/

Någon annan som tyckte om inlägget hon skrev om att längta efter fler barn? Tyckte det var bra formulerat om att inte bara jämföra sig uppåt utan även "neråt". Något som vi här inne ibland kritiserat att hon inte gör t ex. när hon klagar på sina stressiga veckor där hon ändå haft tid att träna 5 dagar i veckan och hämta från förskolan tidigt.

Det här inlägget slog an något hos mig. Jag har själv bara ett barn, det kommer inte bli några fler för mig och jag känner igen frågeställarens och Elsas rädsla för att plötsligt inte vara någons mamma. Helvete vad den tanken kan svida till ibland.
Citera
2022-05-29, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elmo78
50-tals klänningar är väl söta men varför har Elsa oavsett vikt alltid 2 storlekar för små klänningar som sitter som korvskinn? Både på bild och när hon är ute på stan. Väldigt osmickrande men framförallt så kan hon knappt röra sig.

Detta har jag också tänkt på, varför måste de vara så fruktansvärt tighta? På senaste bilden på insta har hon en jättefin klänning på sig, men det är så tight att den klämmer om armarna och korvar sig i midjan, eller det ser så ut iaf.
Citera
2022-05-29, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB

Någon annan som tyckte om inlägget hon skrev om att längta efter fler barn? Tyckte det var bra formulerat om att inte bara jämföra sig uppåt utan även "neråt". Något som vi här inne ibland kritiserat att hon inte gör t ex. när hon klagar på sina stressiga veckor där hon ändå haft tid att träna 5 dagar i veckan och hämta från förskolan tidigt.

Det här inlägget slog an något hos mig. Jag har själv bara ett barn, det kommer inte bli några fler för mig och jag känner igen frågeställarens och Elsas rädsla för att plötsligt inte vara någons mamma. Helvete vad den tanken kan svida till ibland.

Ja får hålla med om att detta visade en annan sida av henne, förstår känslan även om jag själv har 3 barn nu.
Citera
2022-05-29, 09:41
Medlem
SunshineUnits avatar
Citat:

Jag gillade det också, och vad som slog mig när jag funderade på varför var att det var ett av få inlägg på väldigt länge som verkligen kändes personligt och äkta, inte som de andra längre inläggen om att vara "skör", men också att hon stod upp för sig själv och det hon varit med om. Det var inte ur ett offerperspektiv, utan på något vis sakligt och välskrivet om att vara i en situation man inte valt själv och som går emot samhällsströmningarna, och hur det påverkat henne.
Citera
2022-05-29, 16:25
Medlem
Citat:

Jag håller med, det var ett jättefint och ärligt inlägg. Även inlägget idag om hennes mamma. Bra där Elsa!
Citera
2022-05-31, 15:00
Medlem
Jag håller med om mamma-inlägget kändes fint och äkta ”på riktigt” och inte så där falskt och sympatisugande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in