2022-03-16, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tistelfeber
Tror tyvärr också att Sofia är låg och att en del beror på flytten till Norrköping. Känner hon någon där, förutom sin familj? Hon verkar aldrig göra nåt på dagarna, eller ens helgerna, med nån annan än de hon bor med. Tycker synd om henne faktiskt, hon känns ensam och ledsen.

Det känns som om Elsa har ett så mycket rikare socialt liv och många fler människor omkring sig än vad Sofia har. Sofia verkar leva lite i marginalerna där i Norrköping, med en mycket liten umgängeskrets. När hon träffar någon annan än dem i hennes familj så är det oftast personer som inte bor i Norrköping.
I början när Sofia började blogga så kändes det som om det fanns mer lust i bloggandet och hon bloggade oftare. Nu känns det som sagt som om hon krystar fram inlägg och som om hon är lite deppig. Kanske att det också är tyngden av att ha influencer-jobbet över sig som mer och mer tär på henne även om säkert lönen lockar. Elsas blogg tycker jag känns mindre framkrystad.
Senast redigerad av Saga.Lind 2022-03-16 kl. 17:18.
Citera
2022-03-16, 20:49
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Det känns som om Elsa har ett så mycket rikare socialt liv och många fler människor omkring sig än vad Sofia har. Sofia verkar leva lite i marginalerna där i Norrköping, med en mycket liten umgängeskrets. När hon träffar någon annan än dem i hennes familj så är det oftast personer som inte bor i Norrköping.
I början när Sofia började blogga så kändes det som om det fanns mer lust i bloggandet och hon bloggade oftare. Nu känns det som sagt som om hon krystar fram inlägg och som om hon är lite deppig. Kanske att det också är tyngden av att ha influencer-jobbet över sig som mer och mer tär på henne även om säkert lönen lockar. Elsas blogg tycker jag känns mindre framkrystad.

Sofia skrev ju för ett tag sedan om sina tankar rörande influenceryrket och att det nog inte var för henne, har för mig att det var i samband med att hon funderade på att läsa till sjuksköterska.
Jag tror att hon kommer att ge upp bloggandet inom ett år och söka sig till något anna yrke, om det sedan blir inom sjukvården eller tillbaka till modebranschen låter jag vara osagt.

Har hur som plockat bort hennes blogg från mina bookmarks och tänker inte följa något mer då hon helt enkelt inte ger mig något och jag är övermätt på bilder från hennes vardags- och sovrum. Samma sak med Johanna Bradford, hennes blogg ger mig heller ingening längre och det känns som att de enda inläggen hon gör numera är vad hon har köpt på fredagar.
Citera
2022-03-17, 20:25
Medlem
Vi kan väl iaf konstatera att i det beiga hänget är Elsa den färgstarka och utan tvekan den roligaste. Jag tycker dock att hon ska psyka Ellen Dix lite nästa gång de ses. Att hon dyker upp på Österlen i kulörta cykelbyxor och skjorta i grälla färger, vilt skämtandes. Det är sånt content jag hade velat se i bloggen.
Citera
2022-03-17, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tistelfeber
Vi kan väl iaf konstatera att i det beiga hänget är Elsa den färgstarka och utan tvekan den roligaste. Jag tycker dock att hon ska psyka Ellen Dix lite nästa gång de ses. Att hon dyker upp på Österlen i kulörta cykelbyxor och skjorta i grälla färger, vilt skämtandes. Det är sånt content jag hade velat se i bloggen.

Hahaha. väldigt enig! Hade varit roligt och uppskattat om hon rörde om i grytan lite.
Citera
2022-03-17, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kelim
Jag inser nu lite sent om sider att någon tölp gått o skapat en separat sida för SOfia Wood. Så onödigt. Ska man alltså hoppa mellan olika trådar för att läsa om i princip samma människa? Nej tack. Här kommer mina five cents:

Någon får känslan att SW är deprimerad och att inläggen både är glesare men även mer innehållslösa. Det kan jag hålla med om, känns som att hon tvångsmässigt försöker fylla med ett krystat innehåll. Jag har dock tänkt på en sak, kanske blev livet i Nkp inte som hon tänkt sig. Trots alla forcerade o överexponerade bilder på vardagsrummet, hon verkar inte ha mkt annat att visa upp?

Angående Elsa så stör jag mig oxo på hennes konsumtionshysteri. Hon är aldrig tillräckligt bra, utan den senaste produkten oavsett om det handlar om en ny bebisklänning eller en bajsfylld mirakelkräm eller en ny drömmatta eller ett nytt drömskåp. Sen hon flyttade in har hon haft 2 drömsoffor, 2 drömvitrinskåp, 2 drömmatsalsbord, två drömmattor, 2 drömtaklampor, 2 drömmåttsydda gardiner. Jag väntar nu på tredje… Om Johanna Bradford har en päronkorg, har Elsa den precis 5 sek senare. Alla saker hon fyller sin konsumtion, sin tid och sina dagar med - förhindrar att hon lär känna sig själv och vad hon verkligen behöver. Det är en ständig jakt efter nästa rush. Som en narkoman beter hon sig. Med uppspärrade osäkra ögon sveper hon förbi. Både hon och Johanna B är slavar under sin konsumtion och det i sig är en form av förtryck, de hålls så pass fjättrade vid sina shoppingvanor att de inte inser att de är helt tomma inombords. Tyvärr. Se bara hur oreflekterat de alla hoppar på ”skänk pengar till Ukraina” tåget, men blev kränkta när folk uppmanade dom att uppmärksamma den katastrofala hungersnöden i Jemen? Men om vi talar om närhetsprincip, varför var det så svårt för Johanna att skriva om BLM som också skördar liv? Då hette det att det var politiskt. Antingen har hon mognat, eller så är det hyckleri. Jag tror på det senare.

Att SW gör samma sak är inte otippat (även om jag hade högre tankar om henne). Jag tror, i kontrast mot vad många säger om influencermakt, så är dessa människor maktlösa och därför måste hitta något som ger deras liv mening. Det är inte makt att öka konsumtionen. Makt är att förbättra vår planet, bygga hus, bota patienter - inte att öka försäljningen på ytterligare en urful onödig opraktisk matta från cringe Cappelen Dimyr.

Jag tror att våra historiska feminister som tex de Beauvoir och Bell Hooks skulle bli chockade och med avsmak se på dessa ”självständiga feminister” som SW, Elsa o Johanna. Dom lägger alldeles för mycket identitet i sakerna dom köper. Dom är inget annat än lyxiga hemmafruar, slavar för patriarkatet - för än en gång drar kvinnan det kortare strået.

Min uppmaning till alla här, ägna inte för mkt tid att titta på världen genom deras noggrant kurerade bilder, för kanske kommer ni börja tro på vad ni ser. Bilderna visar aldrig verkligheten, de har alltid redigerats, de visar endast världen så som de vill att vi ska se den. Det finns såklart starka personer som faller utanför det här, som faktiskt gör sin egen grej, på ett hederligt sätt som tex Underbaraclara.

Så bra skrivet! Dom säljer skitdrömmar hela högen, Elsa Sofia Johanna mfl. Snackar om miljöångest och eldar samtidigt på konsumtionshetsen. Sån dubbelmoral. Noll självanalys. Aller Media betalar bra och deras bloggare betalar med att sälja ut sina liv och hem. Och sjukast av allt- sina barn. Hur kommer dom reagera i framtiden? Dom har ju liksom inte valt själva att vara med o sälja kläder åt Arket/ äckliga familjen Persson.
Citera
2022-03-18, 08:44
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomersetMum
Så bra skrivet! Dom säljer skitdrömmar hela högen, Elsa Sofia Johanna mfl. Snackar om miljöångest och eldar samtidigt på konsumtionshetsen. Sån dubbelmoral. Noll självanalys. Aller Media betalar bra och deras bloggare betalar med att sälja ut sina liv och hem. Och sjukast av allt- sina barn. Hur kommer dom reagera i framtiden? Dom har ju liksom inte valt själva att vara med o sälja kläder åt Arket/ äckliga familjen Persson.

Det är faktiskt helt sant. Tror dock ungarna växer in i den livsstilen vare sig de vill eller inte. Men tror ju samtidigt att Elsa och Pontus är snälla och vettiga föräldrar så ksk Lynn växer upp till en stark och trygg individ å då är det mycket möjligt att han väljer att ta avstånd från morsans omedvetna reklamjobb för svenska oligarker.

Edit: om inte Elsa kväver honom med ömhetsbetygelser och curling för då kommer han bli en knäppis som alla killar med mommy issues. Hoppas Pontus har vett att sätta ner foten där.
Senast redigerad av Huzzah 2022-03-18 kl. 08:47.
Citera
2022-03-18, 09:01
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Det är faktiskt helt sant. Tror dock ungarna växer in i den livsstilen vare sig de vill eller inte. Men tror ju samtidigt att Elsa och Pontus är snälla och vettiga föräldrar så ksk Lynn växer upp till en stark och trygg individ å då är det mycket möjligt att han väljer att ta avstånd från morsans omedvetna reklamjobb för svenska oligarker.

Edit: om inte Elsa kväver honom med ömhetsbetygelser och curling för då kommer han bli en knäppis som alla killar med mommy issues. Hoppas Pontus har vett att sätta ner foten där.

Jag tror mest på alternativ två. Jag tror Elsa curlar skiten ut sin unge, och att Pontus inte klarar av att sätta ner foten ser vi ju varje dag i bloggen?
Citera
2022-03-18, 11:16
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Jag tror mest på alternativ två. Jag tror Elsa curlar skiten ut sin unge, och att Pontus inte klarar av att sätta ner foten ser vi ju varje dag i bloggen?

Fast hur mycket Pontus får man med sig via bloggen eg? Jag vet liksom inget om hur han är för det skriver hon aldrig om.
Citera
2022-03-18, 11:39
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Fast hur mycket Pontus får man med sig via bloggen eg? Jag vet liksom inget om hur han är för det skriver hon aldrig om.
Nej, men jag tycker man kan ana att han i sin tur curlar Elsa. Hon är ”känslomänniskan” och enligt henne är han den som gör att hon känner sig trygg, lugn etc. Så som hon ”tillåts” konstant köpa och ändra om i hemmet samt planera ”bröllopet” utifrån egna ”favoritplatser” och preferenser tyckt jag inte man upplever det som att Pontus har särskilt mkt att säga till om. Eller snarare, som jag påtalat förut, så är han medberoende till Elsa.
Senast redigerad av Branogbitter 2022-03-18 kl. 11:43.
Citera
2022-03-18, 12:06
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Nej, men jag tycker man kan ana att han i sin tur curlar Elsa. Hon är ”känslomänniskan” och enligt henne är han den som gör att hon känner sig trygg, lugn etc. Så som hon ”tillåts” konstant köpa och ändra om i hemmet samt planera ”bröllopet” utifrån egna ”favoritplatser” och preferenser tyckt jag inte man upplever det som att Pontus har särskilt mkt att säga till om. Eller snarare, som jag påtalat förut, så är han medberoende till Elsa.

Ja det är iofs helt sant det. Men Pontus måste ju ändå ha nån slags egen inre röst, fast den tas väl över av massa tjejtjatter kanske.😅
Citera
2022-03-18, 12:14
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ja det är iofs helt sant det. Men Pontus måste ju ändå ha nån slags egen inre röst, fast den tas väl över av massa tjejtjatter kanske.😅
Hahaha jag tror tyvärr det😅😜
Citera
2022-03-19, 11:58
Medlem
Såg att det var någon som frågade om sandra Beijers killfredag i hennes kommentarer igår, och då förklarade hon att Elle sagt till henne att hon inte fick pga upphovsrätt. Då undrade en hur det var med Elsas liknande inlägg, då hennes frågor inte släppts igenom hos Elsa! Trodde inte att hon var SÅ hård med kommentarerna, det känns ju helt absurt att inte kunna fråga hur hon tänker kring upphovsrätt?

Såg ni bilden på Lynns mycket lilla sovskrubb? Det är skrattretande att hon målade upp bilder av hur det skulle vara att bo där hela livet, när Lynn var tonåring osv!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in