2022-05-16, 09:37
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BreachMode
Expressen, aftonbladet. Tråden. Allt skrivet utav och hårt hållet utav en massa vänstermuppar.
Media/några journalister och 1-2 pers i denna tråd är inte vad jag skulle kalla "många". Men ok.
Citera
2022-05-16, 09:57
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Media/några journalister och 1-2 pers i denna tråd är inte vad jag skulle kalla "många". Men ok.

Amber-beskyddarna/Depp-hatarna är desto mer hängivna vilket kan vara nog så skadligt med tanke på hur fel ute de är.

Det här gäller inte minst de som av troll-skäl struntar i att följa själva rättegången men ändå försöker framställa sig som experter på fallet.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-16 kl. 10:14.
Citera
2022-05-16, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Amber-beskyddarna/Depp-hatarna är desto mer hängivna vilket kan vara nog så skadligt med tanke på hur fel ute de är.

Det här gäller inte minst de som av troll-skäl struntar i att följa själva rättegången men ändå försöker framställa sig som experter på fallet.

Typ Sigge Eklund, som tycker det är "ett mysterium" att folk backar Depp online. Det som alla de som insinuerar skuld hos Depp har gemensamt är att ingen har följt rättegången eller tagit del av bevinsningen. Det är alldeles uppenbart och odiskutabelt vem som är offer och vem som är förövare här.
Citera
2022-05-16, 13:10
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aksnevsakslegne
Typ Sigge Eklund, som tycker det är "ett mysterium" att folk backar Depp online. Det som alla de som insinuerar skuld hos Depp har gemensamt är att ingen har följt rättegången eller tagit del av bevinsningen. Det är alldeles uppenbart och odiskutabelt vem som är offer och vem som är förövare här.

I så fall borde du och övriga fangirls till Depp ägna er åt att lugnt och sansat sprida information om varför det förhåller sig så och varför det är uppenbart istället för en massa dumheter om stackars Johnny och häxan Amber.

T ex betyder det att diskutera sakfrågor och rättegången här i tråden istället för att upprepa korkade memes om att meningsmotståndare inte ”följt rättegången”. Om sanningen är att Depp är oskyldig agerar ni som era egna värsta fiende om ni vill sprida den insikten eftersom det kritikerna anmärker på om Depp-fangirlsen att de framstår som de drivs av aggressivitet och hat och att de beter sig illa rent uppenbart stämmer. Det är lätt att som Eklund avförda det som ett mysterium med den här idoldyrkan där Depps relativa oskuld, dvs att han inte är den huvudsakliga förövaren i förhållandet, för fangirlsen måste gå hand i hand med ett onyanserat avmänskligande av Heard och vägran att erkänna Depps uppenbara mindre goda sidor.

Man kan t ex diskutera händelserna i maj 2016 strax före Heard ansökte om skilsmässa, där polisernas och Depps säkerhetsvakters vittnesmål kan motsäga Heards vittnens. Om man nu följer rättegången och känner till rättegången mot The Sun.
Citera
2022-05-16, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Heards vittnen är inte hörda ännu, så att du inte sett till dem är ju att inte konstigt. Men de kommer inte att vara ögonvittnen till direkt våld, det är ju riktigt. Men som oftast när det gäller sådana här fall består bevisningen av stödbevisning, dvs vittnen som anses bekräfta att det Heard uppger är trovärdigt. Heards berättelse anses då också vara bevis. Det kan man tycka är fel och konstigt men det är så det fungerar. Hennes kroppsspråk har mer betydelse för den allmänna opinionen än utgången av rättegången.

Sedan kan det inte påpekas nog många gånger att det inte är Amber Heard som måste bevisa att hon talar sanning utan Depp som måste bevisa att hon ljuger, förenklat beskrivet. Heard är inte anklagad för något och kan vinna även om juryn anser att hon misshandlat Depp.

Depps uppenbara humörsvårigheter, verbala våldsamheter, drog och alkoholanvändning, och kränkande textmeddelanden ursäktas som bekant av hans försvarare, men återigen är det tveksamt juryn verkligen kommer att se det så. Det finns stor sannolikhet att den kommer att se det som att Depp var starkt våldsbenägen.

Vi har ju där Depps vittne terapeuten Laurel Anderson som beskrev ett ömsesidigt mentalt våld. https://people.com/movies/johnny-dep...buse/?amp=true

Om juryn menar att båda parter misshandlade den andre räcker ju det i princip för att Depps talan skall avvisas.
Intressant länk eftersom jag orkade inte lyssna på själva vittnesmålet med henne. Tar till mig i mån av tid, allt som kommer fram. Kanske tur att man är objektiv i det hela, är varken ett fan, mansförsvarare eller kvinnoförsvarare.

För några dagar sedan såg jag ett klipp där jag sett Amber H. för första gången visa äkta känslor av vad heter det, sorgsenhet. Det var nog en stark scen att återuppleva för dem båda och man blev själv lite berörd. Nu bryr jag mig knappast om utgången, deras problem är inte mitt problem, men ändå lite intressant att följa spektaklet.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-05-16 kl. 13:32.
Citera
2022-05-16, 13:35
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Kanske tur att man är objektiv i det hela, är varken ett fan, mansförsvarare eller kvinnoförsvarare.

Jag tillhör inget av dessa läger men uppfattas ändå av Depps föraktare som en fanatiker. Mitt enda intresse i detta är att rätt ska vara rätt. Det är i princip omöjligt för JD att vinna själva rättegången men han kan få sitt namn någorlunda rentvått. Hans liv är dock redan förstört av Amber Heard.
Citera
2022-05-16, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Jag tillhör inget av dessa läger men uppfattas ändå av Depps föraktare som en fanatiker. Mitt enda intresse i detta är att rätt ska vara rätt. Det är i princip omöjligt för JD att vinna själva rättegången men han kan få sitt namn någorlunda rentvått. Hans liv är dock redan förstört av Amber Heard.

Ja jo ett rättvist resultat är såklart det bästa, att rätt ska vara rätt när all bevisning kommit upp på bordet. Hur är det i det här fallet, måste hela juryn vara överens om ett beslut liknande mordrättegångar i USA?

Sådana här fall kan röra upp starka känslor men man är korkad om man går på personangrepp som en pms kärring istället för att gå på fakta och diskutera sakligt. Män som ska försvara män till varje pris och hoppa på kvinnor och sånt bs.
Det var samma sak med Michael Jackson, fans och kritiker som bråkade med varandra om huruvida han var skyldig eller ej. Och då deltog man till och med själv då misstänkt pedofili är ett känsloladdat ämne. I början ömmade jag som sagt för JD och tänkte att stackars sate som blivit misshandlad och får utstå det här nu men nu har som sagt känslorna lagt sig och jag tar till mig allt som kommer fram utan några känslor inblandade.

Men framförallt så tänker jag inte fjäska för Deppsupportrar bara för att och vara 100 % på hans sida, I say always as it is.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-05-16 kl. 14:13.
Citera
2022-05-16, 14:33
Medlem
Foxan1977s avatar
Äntligen! Har sett fram emot att höra AH korsförhöras! Kommer att bli mycket intressant.
Min gissning är att hon kommer att tappa humöret under press
Citera
2022-05-16, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foxan1977
Äntligen! Har sett fram emot att höra AH korsförhöras! Kommer att bli mycket intressant.

VAR och NÄR kan jag se detta LIVE Svensk tid?
Citera
2022-05-16, 14:54
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foxan1977

Jag tror hon kommer att gå ut hårt. Skrika av smärta och vrida sig i plågor om fel fråga ställs. Hon måste hålla linjen som offer och skör kvinna, då ingår inte känslor som kan tolkas negativt. Säkert kort är även att fokusera på att hon är kvinna och Johnny man.
Senast redigerad av skoputs 2022-05-16 kl. 15:02.
Citera
2022-05-16, 14:56
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
VAR och NÄR kan jag se detta LIVE Svensk tid?

Här, vet ej om rättegången börjar 15 eller 16 svensk tid. https://www.youtube.com/watch?v=pg5QXdjTpX4

E. Verkar vara 15.
Senast redigerad av skoputs 2022-05-16 kl. 14:59.
Citera
2022-05-16, 15:05
Medlem
skoputss avatar
Intressant klädsel Heard har idag, kinesiskt stuk på kragen, grå kavaj. Lite militärkänsla.

E. Åh nej .. nu börjar Heards försvarsadvokat igen. Trodde de lämnat dessa förhör. Kanske något dom vill lägga till?
Senast redigerad av skoputs 2022-05-16 kl. 15:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in