2022-05-16, 15:05
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Ja jag tar till mig allt som kommer fram utan några känslor inblandade.

Men framförallt så tänker jag inte fjäska för Deppsupportrar bara för att och vara 100 % på hans sida, I say always as it is.

Det är allt som i alla fall jag begär av de som följer rättegången. Andra personer som låtsas vara experter på fallet utan att följa rättegången känner jag ingen respekt för.
Citera
2022-05-16, 15:11
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foxan1977
Äntligen! Har sett fram emot att höra AH korsförhöras! Kommer att bli mycket intressant.
Min gissning är att hon kommer att tappa humöret under press

Blir det kors idag?
Citera
2022-05-16, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
...............

Man kan t ex diskutera händelserna i maj 2016 strax före Heard ansökte om skilsmässa, där polisernas och Depps säkerhetsvakters vittnesmål kan motsäga Heards vittnens. Om man nu följer rättegången och känner till rättegången mot The Sun.

Jag ser mig tvungen att klippa bort stora delar av din text där du ständigt klamrar dig fast vid ordet fangirls i större delen av dina svar.

Att jämföra The sun rättegången med Virginia rättegången går riktigt inte. I the sun rättegången var Heard vittne och i pågående rättegång är hon part vilket ger Depp möjligheten i 2022 års rättegång att ge sin syn på Ambers utspel in på bara skinnet. Den rättigheten hade han inte i Storbritannien där parten var The sun.

Denna gång scannas Heard inför en hel värld vilket Depp redan gått igenom år 2016, Amber kommer inte med något nytt men Depp får för första gången ge sin version om Heard och den är inte vacker.
Citera
2022-05-16, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Blir det kors idag?

Förhoppningsvis men det kan ju hända att dom slänger in syrran och Ellen Barkin först i tron att det hjälper Ambers "sanning". Ambers nya PR team var väl med och påverkade att hennes psykolog skulle vittna först men utgångsplanen var att Amber skulle sitta i båset som först.

Det lär väl vara en cirkus i uppläggen runt Heard nu då hon sparkade sitt förra PR-team mitt under pågående rättegång. Kan inte vara direkt kul för hennes redan dåliga advokater att göra om i rättegångsschemat på begäran av ett nyplockat och dåligt insatt PR team. Måste vara varje advokats mardröm detta hysteriska byte.
Senast redigerad av iLivid 2022-05-16 kl. 15:46.
Citera
2022-05-16, 16:14
Medlem
RollonHomies avatar
Följer Amber Heards vittnesmål just nu och det är en enorm skillnad på hennes sätt att tala om händelserna idag. Det jag tidigare sett har övertygat mig om hon inte talade sanning. Vad jag ser idag får mig att helt ändra uppfattning. Nu är det väldigt trovärdigt och saker och ting får nu en förklaring.

Depps självsäkra kroppspråk är inte där längre. Blicken fäst i bordet och på datorskärmen inga mer överlägsna ansiktsuttryck. Jag vill säga att Heard framstår som väldigt trovärdig. Många av hennes förklaringar tilll vad som spelas upp på ljudklippen känns äkta.

Hon stakar sig inte fram och har heller inte sitt udda minspel längre. Må vara att hon har blivit guidad i hur hon ska bete sig nu, men det känns ändå långsökt att tro.

Det är det här jag har väntat på länge, att få höra hennes version. Ord mot ord visserligen, men jag kan ändå säga att jag tycker att hon framstår som mer trovärdig. Det finns en stor risk att Depp är finito i och med detta.
Citera
2022-05-16, 16:16
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Blir det kors idag?

Verkar inte så, en resumé av Heard och hennes advokat.
Citera
2022-05-16, 16:20
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Följer Amber Heards vittnesmål just nu och det är en enorm skillnad på hennes sätt att tala om händelserna idag. Det jag tidigare sett har övertygat mig om hon inte talade sanning. Vad jag ser idag får mig att helt ändra uppfattning. Nu är det väldigt trovärdigt och saker och ting får nu en förklaring.

Depps självsäkra kroppspråk är inte där längre. Blicken fäst i bordet och på datorskärmen inga mer överlägsna ansiktsuttryck. Jag vill säga att Heard framstår som väldigt trovärdig. Många av hennes förklaringar tilll vad som spelas upp på ljudklippen känns äkta.

Hon stakar sig inte fram och har heller inte sitt udda minspel längre. Må vara att hon har blivit guidad i hur hon ska bete sig nu, men det känns ändå långsökt att tro.

Det är det här jag har väntat på länge, att få höra hennes version. Ord mot ord visserligen, men jag kan ändå säga att jag tycker att hon framstår som mer trovärdig. Det finns en stor risk att Depp är finito i och med detta.

Hon har gett sin version i flera dagar tidigare. Finns ingenting hittills i filmerna som visar en vettskrämd och misshandlad Heard. Att Depp går runt och kastar saker, smäller i dörrar, drogar och är förbannad, gör honom inte till hustrumisshandlare. Det är väl det saken handlar om, inte sant?
Citera
2022-05-16, 16:23
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:

De som sett tv-serien LA Law (Lagens änglar) avvaktar – vi kanske är runt första reklampausen just nu.
Citera
2022-05-16, 16:23
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Hon har gett sin version i flera dagar tidigare. Finns ingenting hittills i filmerna som visar en vettskrämd och misshandlad Heard. Att Depp går runt och kastar saker, smäller i dörrar, drogar och är förbannad, gör honom inte till hustrumisshandlare. Det är väl det saken handlar om, inte sant?
Som sagt, inte mycker till bevis för att Depp har slagit henne har framkommit, men hon ger ett trovärdigt intryck när hon förklarar många av händelserna. Men bevis för att det har ägt rum har vi ju inte.
Citera
2022-05-16, 16:28
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Som sagt, inte mycker till bevis för att Depp har slagit henne har framkommit, men hon ger ett trovärdigt intryck när hon förklarar många av händelserna. Men bevis för att det har ägt rum har vi ju inte.

Det finns väl inga bevis överhuvudtaget förutom vad hon säger? Bildbevisen (så gott som osynliga märken, samt ett svagare blåmärke på armen, som hon tagit med mobilen) är ett hån mot de som misshandlas på riktigt i nära relation.

E. Den grova misshandel Heard beskriver finns inga bevis för.
Senast redigerad av skoputs 2022-05-16 kl. 16:31.
Citera
2022-05-16, 16:30
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Det finns väl inga bevis överhuvudtaget förutom vad hon säger? Bildbevisen (så gott som osynliga märken, samt ett svagare blåmärke på armen) är ett hån mot de som misshandlas på riktigt i nära relation.

Ja när Amber och advokaten pratade om bilderna på Ambers ”skador”, innan man fick se dem, såg jag framför mig hur Rocky såg ut i sista ronden, men det var ju för fan bara trams.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-16 kl. 16:40.
Citera
2022-05-16, 16:37
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Ja när de pratade om bilderna på Amber i rätten innan man fick se dem såg jag framför mig Rocky i sista ronden, men det var ju för fan bara trams.

Ja, det är bedrövligt. Jag är ingen beundrare av Depp och har inget behov av att försvara honom, men Heards lögner är i en klass för sig.

I filmsekvensen slår Depp på saker men aldrig på Heard, hotar henne inte ens. Såg fram emot förhöret idag, men det blir tydligen till att vänta till imorgon innan hon ställs mot väggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in