Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Jag förstår hur tänker även om jag inte tänker likadant. Men det blir liksom lite som att jag skulle sitta och säga att vår Kung är en Pedofil och Bög. Ingen kan ju bevisa att jag inte har rätt, eller hur. Man samtidigt är det en jävligt plump sak att säga för uppenbarligen finns det någon som vet att det jag säger inte är sanning. Att kalla Biden för war criminal och säga att det var USA's fel att Ukraina invaderades är lite samma sak. Man påstår något som man aldrig kan bevisa är sant.
Men visst, ser man USA som hela världens jävelskap och att allt är judarnas fel så är det ju kanske det man tycker.
Har inte vi två rett ut det här tidigare och konstaterat att ingen av oss tror att "judarna styr". Måste vi ta om det en gång till eller? Känns som vi mer och mer går i cirklar här!
Och det är faktiskt helt irrelevant i sammanhanget hur stor procentandel av världens jävelskap som USA står för. När vi väl fogat oss i att hunsas av tankepolis på internet så är vi hopplöst förlorade sen. Det kan låter högtravande. Men det är också sant.
Citat:
Håller med. Alla ska få tycka någonting så länge man har belägg för det. Det blir jobbigare och man sitter och tycker något fel "medvetet" om du förstår vad jag menar.
Ja jag förstår vad du menar, men hur vet man att någon tycker fel medvetet? Hur vet man att någon inte medvetet
anklagar någon annan för att tycka fel medvetet? Hur ska Twitter avgöra det? Återigen så kan man läsa in massa saker även i det du säger, och fråga sig om du är uppriktig eller inte. Men det blir ingen debatt av om man gör så. Man argumenterar mot det någon
säger, eller så tackar man för sig och lägger ner diskussionen.
Citat:
Inte alls ett svagt argument. TrojanCats är inte den smartaste människan på jorden. Det finns många som är smartare än denna person men ändå tagit analysen som något som inte är rätt.
Visst, det är bra att ta in alternativ information så länge den är vettig. Annars är det bara slöseri med tid.
Varför ska någon lägga tid på det? Tror du TrojanCats tror helhjärtat på sin analys eller är det något som passar dennes narrativ väldigt bra?
Om @TrojanCats tror på sin analys kan jag inte veta, och jag ser ingen anledning att spekulera om det. Det man kan konstatera är att den förefaller redovisas ganska noggrant (givet Twitters begränsningar), så att någon med motsvarande kunskapsnivå ska kunna förstå hur den är gjord.
Citat:
Alla satelliter tar flera högupplösta bilder per dag över hela jorden, uploadar sedan sin data till en server på jorden. Så vill jag ha ett foto från någonstans vid en viss tidpunkt så finns det på denna server.
https://www.glavkosmos.com/en/contact-us/
De borde ha samma möjligheter som sina västerländska motsvarigheter.
If you say so.
Citat:
Ja, det tror jag. Givetvis kommer de inte att få spatsera omkring själva men en gemensam FN-delegation med krigsbrottsutredare har nog ingen sagt nej till. Hade Ryssland seriöst frågat om de får vara med och utreda dessa misstänkta krigsbrott så tror jag ingen säger nej. Men hur trovärdiga är ryssar egentligen?
Lyssna 2.37 in i detta klippet.
https://www.youtube.com/watch?v=9dgwUTNMb9w&ab_channel=NowThisNews
Ok du tror det. Jag tror inte det. Vi får hoppas att det blir en FN-ledd utredning någon gång som utreder potentiella krigsbrott på
båda sidor i konflikten, från 2014 och framåt. Men jag är inte hoppfull tyvärr.
Ja gubben är ju inte medietränad kan man se direkt.

Fet, okarismatisk och dålig kroppshållning. Det där kommer inte gå hem i stugorna. Han borde ha fått gå en snabbkurs i trollfabriken innan detta framträdande.
Nu kollade jag inte på hela klippet men jag tyckte att han verkade göra flera bra poänger från 3.50 fram till 12.30. Vilka av hans invändningar är det som du själv har åsikter om? Ja datumet då kropparna dök upp på Yablonskaya antar jag att du inte håller med om, men utöver det?
Dom nämnde att dom skulle fortsätta på samma ämne dagen efter. Har du kollat på den sessionen också? Har du nån länk?
Att civila dör när det krigas i stadsmiljö. Går det att dra några mer långtgående slutsatser än så? Hur lyckas man med det?
Citat:
Egna satellitbilder är en bra början.
När du säger "en bra början" så låter det lite som om du helgarderar dig. Ja, kanske är säkrast, ifall sådana bilder materialisera sig så småningom. (Nu läser jag visserligen in något i det du säger, men ändå.)
Citat:
Det får du säkert se i kommande utredning. Men något är väldigt konkret. När Ryssarna tog kontroll över staden i början av Mars så låg inga lik på den gatan. Någonstans i mitten av Mars dök de upp för att sedan ligga kvar till Ukraina återtog staden.
Om vi låtsas att dom nu låg där sedan mitten av mars så kvarstår uppgiften att förklara hur dom dog och varför detta skulle vara ryssarnas skuld. Självklart kan man om man vill utgå från slutsatsen krigsbrott och försöker dra streck mellan punkterna för att det ska passa bilden man redan har i huvudet. Och ignorera fullt tänkbara förklaringar som inte leder till den slutsatsen. Personligen ser jag ingen anledning till att göra det.
Citat:
Jag bemöter med att visa dig den Ryska Borgmästarens Facebooksida igen. Du har sett den förut. Det är jag säker på.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100013317641334
Det finns inget pro-ryskt där. Varför fördes hon bort av ryska soldater i mitten av Mars?
Tror du verkligen på riktigt att Ukrainska soldater dödade henne?
Du känner till att folk brukar presentera en bild av sig själva på sociala medier som inte alltid stämmer till 100% överens med verkligheten va? I normala fall handlar det om ren fåfänga. I en laglös krigssituation där hela havet stormar så kan det handla om liv eller död vad man uttalar offentligt.
Varför styckmördade MBS så brutalt sin egen landsman Jamal Kashoggi, som tydligen bara var en vanlig enkel journalist? Svaret är inte helt uppenbart för oss, trots att vi vet betydligt mer om Kashoggi än vad vi egentligen vet om den där borgmästarens förehavanden före sin död.
Men vi känner dock till ukrainska FSBs modus operandi vid det här laget. Gonzalo Lira fördes nyligen bort och klarade sig sannolikt helskinnad enbart tack vare att han är utlänning och tillräckligt känd för en internationell allmänhet, samt att Chilenska ambassaden blandade sig i på tidigt stadium.
Jag kan inte veta vem som förde bort och mördade borgmästaren, eller varför. Jag kan bara spekulera. Det är tyvärr ytterligt svårt att veta en sån sak för den som inte var där. Så som det vanligtvis är när det gäller mord. Vi vet att strider pågick i Bucha med omnejd, så ingen av sidorna har "alibi". Ändå beter dig som att det på något sätt skulle vara en självklarhet vem som är skyldig.
Låt mig gissa att det där med att borgmästaren skulle förts bort av "ryska soldater" är ett citat som media fått från Ukraina. Ett påstående som de inte har faktagranskat och som de själva därför inte går i god för?
Återigen så ombeds man av västmedia att själv fantisera om vad som kan ha hänt, eftersom de inte själva vill sätta sin trovärdighet i pant på att göra några egna konkreta anklagelser. Jag intresserar mig inte för tendentiös medierapportering. Om västmedia inte själva vet vad som har hänt så får dom helt enkelt göra sitt jobb och ta reda på mer. Jag inväntar kommande fynd i frågan.
Västmedia brukar inte blåljuga rakt ut. Däremot ger de gärna aktiv assistans och vägledning åt den som vill ljuga för sig själv. Det är uppenbarligen väldigt effektivt.