Citat:
Ursprungligen postat av
Branogbitter
Verkligen, Elsa verkar extremt ängslig om du frågar mig. Men hennes självbild verkar rätt snedvriden överlag så att denna analys inte heller träffar rätt är ju föga förvånande.
Jag tror detta med farmorn har med mer people-pleaser-Elsa att göra än farmorn, dvs att farmorns önskan lätt hade kunnat slås ifrån en men att Elsa sååå gärna vill passa in, vara rätt och vara till lags att hon sökte in för att få den bekräftelsen?
Nä egentligen inte. Hon har väl haft liknande inlägg tidigare? Inga sensationella saker hon upplevt imo och vem fan bryr sig vilka kändisar hon hängt med eller tror sig vara släkt med? Vad har det med saker vi inte vet om HENNE att göra?
Ja så kan det ju absolut vara.
Att hela familjen på den sidan verkar anse sig som lite förmer än andra står ju klart dock och frågan är hur många generationer bakåt den villfarelsen har implementerats.
Elsa vill ju gärna poängtera att farmodern varit med om
svåra upplevelser (vilket jag inte förringar på något sätt men det är absolut inget unikt som Elsa verkar tro) men frågan är ju om inte farmodern var tät innan kriget? Tror Elsas bild är grovt romantiserad som allt annat i hennes liv verkar vara.