2022-04-28, 10:11
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Hmm, 38 är klart tjockisstorlek Äter hon mest onyttigt så blir det så.
36 - 38 motsvarar storlek small, så knappast ”tjockisstorlek”. Sen tror jag inte Elsa har 38 om det inte är i bylsiga plagg. (Har för mig att 38 motsvarade medium tidigare, dock?)
(Jag tycker för övrigt att hon är väldigt söt oavsett.)
Citera
2022-04-28, 12:32
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Jag håller med, som jag skrev ovan: som offentlig person får man vara beredd
På att granskas, vridas på, misstolkas, hängas ut på skvallersidor/press etc. Man får lära sig att väga sina ord och fundera på hur man uppfattas. Jag tycker Frida verkar rätt hetsig, lite ADHD-person (har själv adhd så inget illa om det).
Att läsa om sig själv (eller i detta fall, en vän och kollega egentligen eftersom det är Elsas tråd) känns osunt. Men:nu vet vi åtminstone att det beiga gänget följer oss här på Fb! Precis som vi misstänkt tidigare när Elsa tex upprepade gånger skrivit inlägg som känns baserade på saker som luftats här…🙃

Jag tycker att det känns ganska aningslöst att som offentlig person inte kunna förutse att det kommer att skrivas om en. Det kommer liksom med jobbet, och om man inte är tillräckligt hårdhudad för att ta kritik från random okända på nätet kanske man ska fundera ett varv extra på om man överhuvudtaget har i offentligheten att göra?
Citera
2022-04-28, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bambib
Frida Lund svarade dig personligen på sin blogg igår tydligen!

"Läste nånstans på www om att jag skulle tendera att ha alkoholproblem. Blev jätteledsen. Nån skrev att jag hade delat en flarra vin med min mamma (har aldrig hänt) och sen gått hem för att öppna en till innan jag hämtade Florens på föris. Varför vill man ljuga om folk? Jag har noll tendenser till alkoholproblem. Jag kanske romantiserar roliga fyllor back in the days eller har en ironisk lite skämtsam jargong men surprise är aldrig full. Klarar inte av att vara bakis, speciellt inte när jag just varit deprimerad. Så sluta skriv lögner.

Googlat ”kan man spåra nån på flashback”. Och det kan man! Herre.gud.. Me, en detektiv."

Aldrig kollat Fridas blogg innan, men tog en titt nu. Har hon så kort minne att hon inte minns vad hon skrev 22 mars?

https://fridalund.elle.se/klader-och-stil/forra-onsdagen-lyxlunch-med-mamma-och-forsta-kvallen-utan-donna/

Citat:
Mamma hade fyllt år och jag skulle bjuda henne på Astoria. Donna var en liten perfekt unge och sov genom hela lunchen. Min arm höll på att gå av pga gung och det var lite svårt att äta med en hand men ÄNDÅ.

USCH vad gott. Lyxigaste lyxet med Montrachet till lunch. Finaste bourgognen! Så smörig men ändå inte oljig, smakrik, len och fin. Mums.

Som Galenkattkvinna skrev, detta var alltså ett vin som bara kan beställas på flaska en flaska (à minst 1300 kr st) som de då alltså vaskade resten av då? 🤔 Jag har det bekvämt ekonomiskt, men hade nog hellre valt att dela en sådan flaska vid en längre middag eller med ett större sällskap än två för att känna att det var värt 😅 Man håller med om att i många fall beställs det säkert bara ett glas och att hon ber om att fota flaskan som en tjänst till vinintresserade läsare.

Inlägget avslutas (efter utekväll med bl a. Sofia Wood):

Citat:
Snackades och gaggades tills kl 21 när jag fick AKUUUUT längt efter Donna och sprang till en taxi. Hade såååå kul. Utelivet 2022!
Vaknade upp dagen efter och var så pissbakis att. Herregud. Aj. Aj. Aj.

Så har hon sådan otur att hon inte blir full (som hon skrev i försvarsinlägget) men ändå får en rejäl bakfylla? Eller skriver hon om att vara pissbakis bara för att låta skön och relaterbar?

En liten tanke här, är det mer ohederligt att verka som man dricker mer än man gör i egenskap av influencer? Ungefär som det pratats om influencers som visar upp göttig mat de "äter", men sedan slänger hälften av portionen. Sätter en overklig standard för övriga; hur kan hen äta så och se ut så, typ. Tänker att visar man upp alkohol vid varje måltid man dokumenterar så ger man intrycket av att det är ett naturligt inslag i vardagen och i värsta fall påverka folk att ta efter fast med mer negativa konsekvenser? Nyfiken på att höra vad ni andra säger?
Citera
2022-04-28, 14:28
Medlem
countcatulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
Aldrig kollat Fridas blogg innan, men tog en titt nu. Har hon så kort minne att hon inte minns vad hon skrev 22 mars?

https://fridalund.elle.se/klader-och-stil/forra-onsdagen-lyxlunch-med-mamma-och-forsta-kvallen-utan-donna/

Som Galenkattkvinna skrev, detta var alltså ett vin som bara kan beställas på flaska en flaska (à minst 1300 kr st) som de då alltså vaskade resten av då? 🤔 Jag har det bekvämt ekonomiskt, men hade nog hellre valt att dela en sådan flaska vid en längre middag eller med ett större sällskap än två för att känna att det var värt 😅 Man håller med om att i många fall beställs det säkert bara ett glas och att hon ber om att fota flaskan som en tjänst till vinintresserade läsare.

Så har hon sådan otur att hon inte blir full (som hon skrev i försvarsinlägget) men ändå får en rejäl bakfylla? Eller skriver hon om att vara pissbakis bara för att låta skön och relaterbar?

En liten tanke här, är det mer ohederligt att verka som man dricker mer än man gör i egenskap av influencer? Ungefär som det pratats om influencers som visar upp göttig mat de "äter", men sedan slänger hälften av portionen. Sätter en overklig standard för övriga; hur kan hen äta så och se ut så, typ. Tänker att visar man upp alkohol vid varje måltid man dokumenterar så ger man intrycket av att det är ett naturligt inslag i vardagen och i värsta fall påverka folk att ta efter fast med mer negativa konsekvenser? Nyfiken på att höra vad ni andra säger?

Man kan väl absolut tänka sig att hon skriver sånt för att vara relaterbar. Tänker att det är en del av hennes image som den coola surftjejen som bor i Bagis och inte är så tillrättalagd. Att få vara bakis är en del av hela hennes ”låt en kvinna leva”-snack. Tycker oavsett att det är löjligt att överdriva för att verka cool och ännu löjligare att inte kunna stå för det sen och göra ett gnälligt inlägg på sin blogg för att någon kritiserar här. Kom in i matchen, Flashback består inte bara av troll och incels. Väljer man att jobba som influencer så får man ta att det finns folk även på Flashback som kommer skvallra om en.
Citera
2022-04-28, 15:34
Medlem
farlings avatar
Ser att det i Sofia Wood-tråden (VARFÖR är det ens två olika trådar, så sjukt störigt!) diskuteras en taskig kommentar Sofia fått gällande sin kropp tidigare i veckan, och det spanas om att hon är inne i någonslags skov gällande kropps-ångest (läs smal-ångest).

Detta fick mig osökt att tänka på Elsas viktnedgång som är uppenbar för alla som inte är blinda. Det är inte relevant hur många kg hon har gått ner, eller om hon omvandlat fett till muskler - men att hon inte har samma kurviga kroppsform som tidigare är ett faktum om man jämför nya vs. äldre bilder.
Hon har dessutom tidigare skrivit vid flera tillfällen att hon haft storlek 42-44 och alltid varit "större", men klänningen hon beställt till Elle-galan är storlek 36. Det är rät stor skillnade mellan 36 och 44.

Jag tror att Elsas viktnedgång till stor del beror på Sofia Wood, att hennes ohälsomsamma förhållande till sin kropp smittat av sig på Elsa. Reagerade speciellt på det hon skrev i ett inlägg för någon vecka sedan där hon jämförde Q&A från 2014 och nu där hennes svar på vilket favoritgodis hon har var "2022: Jag äter inte så mycket godis just nu men sura godisar är godast."
Just nu? Hon håller definitivt på med en kroppsförändring med all sin träning o.s.v.
Citera
2022-04-28, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Ser att det i Sofia Wood-tråden (VARFÖR är det ens två olika trådar, så sjukt störigt!) diskuteras en taskig kommentar Sofia fått gällande sin kropp tidigare i veckan, och det spanas om att hon är inne i någonslags skov gällande kropps-ångest (läs smal-ångest).

Detta fick mig osökt att tänka på Elsas viktnedgång som är uppenbar för alla som inte är blinda. Det är inte relevant hur många kg hon har gått ner, eller om hon omvandlat fett till muskler - men att hon inte har samma kurviga kroppsform som tidigare är ett faktum om man jämför nya vs. äldre bilder.
Hon har dessutom tidigare skrivit vid flera tillfällen att hon haft storlek 42-44 och alltid varit "större", men klänningen hon beställt till Elle-galan är storlek 36. Det är rät stor skillnade mellan 36 och 44.

Jag tror att Elsas viktnedgång till stor del beror på Sofia Wood, att hennes ohälsomsamma förhållande till sin kropp smittat av sig på Elsa. Reagerade speciellt på det hon skrev i ett inlägg för någon vecka sedan där hon jämförde Q&A från 2014 och nu där hennes svar på vilket favoritgodis hon har var "2022: Jag äter inte så mycket godis just nu men sura godisar är godast."
Just nu? Hon håller definitivt på med en kroppsförändring med all sin träning o.s.v.

Ja, varför ens träna när man åker på en tre-dagars tur till Rivieran? Prioriterar man verkligen springskor i packningen?
Citera
2022-04-28, 16:51
Medlem
Citat:

Ja hon har absolut blivit smalare, men också äldre. Hon kanske ser smalare ut i ansiktet då. Men strl 36?? Det låter osannolikt, snarare strl 40
Citera
2022-04-28, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB

Jag tror faktiskt inte hon försöker förmedla att hon dricker mer än hon gör, men absolut att hon endast fotar och skriver om de måltider som innefattar vin för att det är mer intressant att skriva om än om när hon äter en tallrik filmjölk typ. Då får vi ju bilden av att hon ”alltid” dricker. Dock verkar hon dricka en hel del 😁
Citera
2022-04-28, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Ja hon har absolut blivit smalare, men också äldre. Hon kanske ser smalare ut i ansiktet då. Men strl 36?? Det låter osannolikt, snarare strl 40

Ja det tycker jag också syns tydligt, men hon skriver ju att hon har m-l på kollektionen hos Lindex. Att hon har ett enstaka plagg i strl 36 är väl möjligt, minns att hon hade en väldigt tight topp från other stories i xs för länge sedan, när det var väldigt långt från hennes vanliga storlek.
Citera
2022-04-28, 18:37
Medlem
Citat:

Haha ja tycker också det är lite störigt att vara tvungen att diskutera dem i olika trådar. Jag reagerade också på det med godisarna, och tolkade detbsom att hon bantar just nu.
Citera
2022-04-29, 13:54
Medlem
farlings avatar
Dagens inlägg - hur många gånger har vi inte sett EXAKT detta inlägg tidigare? Till leda skulle jag säga. Fattar inte hur de orkar publicera samma jäva bilder gång efter gång efter gång.

Vi vet hur du har sett ut på ELLE-galan genom åren, det sitter fastetsat i hjärnbarken - DET RÄCKER NU!
Citera
2022-04-29, 15:03
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Dagens inlägg - hur många gånger har vi inte sett EXAKT detta inlägg tidigare? Till leda skulle jag säga. Fattar inte hur de orkar publicera samma jäva bilder gång efter gång efter gång.

Vi vet hur du har sett ut på ELLE-galan genom åren, det sitter fastetsat i hjärnbarken - DET RÄCKER NU!
Tänkte samma sak, så sjukligt trött på de där bilderna nu! Fattar absolut inte poängen heller med att liksom analysera och betygsätta sin egen stil?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in