Citat:
Ursprungligen postat av
bambib
Frida Lund svarade dig personligen på sin blogg igår tydligen!
"Läste nånstans på www om att jag skulle tendera att ha alkoholproblem. Blev jätteledsen. Nån skrev att jag hade delat en flarra vin med min mamma (har aldrig hänt) och sen gått hem för att öppna en till innan jag hämtade Florens på föris. Varför vill man ljuga om folk? Jag har noll tendenser till alkoholproblem. Jag kanske romantiserar roliga fyllor back in the days eller har en ironisk lite skämtsam jargong men surprise är aldrig full. Klarar inte av att vara bakis, speciellt inte när jag just varit deprimerad. Så sluta skriv lögner.
Googlat ”kan man spåra nån på flashback”. Och det kan man! Herre.gud.. Me, en detektiv."
Aldrig kollat Fridas blogg innan, men tog en titt nu. Har hon så kort minne att hon inte minns vad hon skrev 22 mars?
https://fridalund.elle.se/klader-och-stil/forra-onsdagen-lyxlunch-med-mamma-och-forsta-kvallen-utan-donna/
Citat:
Mamma hade fyllt år och jag skulle bjuda henne på Astoria. Donna var en liten perfekt unge och sov genom hela lunchen. Min arm höll på att gå av pga gung och det var lite svårt att äta med en hand men ÄNDÅ.
USCH vad gott. Lyxigaste lyxet med Montrachet till lunch. Finaste bourgognen! Så smörig men ändå inte oljig, smakrik, len och fin. Mums.
Som Galenkattkvinna skrev, detta var alltså ett vin som bara kan beställas på flaska en flaska (à minst 1300 kr st) som de då alltså vaskade resten av då? 🤔 Jag har det bekvämt ekonomiskt, men hade nog hellre valt att dela en sådan flaska vid en längre middag eller med ett större sällskap än två för att känna att det var värt 😅 Man håller med om att i många fall beställs det säkert bara ett glas och att hon ber om att fota flaskan som en tjänst till vinintresserade läsare.
Inlägget avslutas (efter utekväll med bl a. Sofia Wood):
Citat:
Snackades och gaggades tills kl 21 när jag fick AKUUUUT längt efter Donna och sprang till en taxi. Hade såååå kul. Utelivet 2022!
Vaknade upp dagen efter och var så pissbakis att. Herregud. Aj. Aj. Aj.
Så har hon sådan otur att hon inte blir full (som hon skrev i försvarsinlägget) men ändå får en rejäl bakfylla? Eller skriver hon om att vara pissbakis bara för att låta skön och relaterbar?
En liten tanke här, är det mer ohederligt att verka som man dricker mer än man gör i egenskap av influencer? Ungefär som det pratats om influencers som visar upp göttig mat de "äter", men sedan slänger hälften av portionen. Sätter en overklig standard för övriga; hur kan hen äta så och se ut så, typ. Tänker att visar man upp alkohol vid varje måltid man dokumenterar så ger man intrycket av att det är ett naturligt inslag i vardagen och i värsta fall påverka folk att ta efter fast med mer negativa konsekvenser? Nyfiken på att höra vad ni andra säger?