2021-11-23, 09:21
Medlem
Jag börjar bli less på dessa överexponerade vyer hela tiden. Elsa blandar väldigt mycket vad hon visar i bild, vilket jag gillar. Men Sofia visar sitt sovrum och vardagsrum igen och igen. Jag har gillat hennes två första kokböcker, och lagat mycket gott ur dem. Jag gillar verkligen hennes recept. Men med nya pasta-boken kände jag att det blev för mycket med så många sidor på detta redan sönderexponerade hem. Jag förstår inte vad Sofia håller på med. Är det av lättja som hemmet alltid exponeras igen och igen i hennes kanaler istället för att hon anstränger sig för att fota så varierat som Elsa gör? Eller tycker hon hemmet är så tjusigt att det jämt ska visas upp?
Citera
2021-11-23, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Självklart är det så. De har ju båda ett varumärke som livsnjutare så där får vare sig limpmackor eller makaroner med köttbullar plats. Och skulle en Nutrilett-shake blandas till så skulle den inte heller platsa i flödet.

Svårt att säga något överhuvudtaget om hur deras vardag egentligen ser ut tycker jag.

Ja verkligen. Men å ena sidan kan man inte kritisera dem för de visar bara upp sina helt vanliga liv och å andra sidan så visar de inte upp tråkiga grejer för det vill ju ingen se? Vet inte vad jag vill ha sagt men jag har som sagt tidigare svårt för att man aldrig får skriva något negativt för det är deras liv det handlar om, men det är ju verkligen inte alltid det?
Citera
2021-11-23, 09:56
Medlem
Vem är det som är glutenintolerant egentligen, tycker hon nämner det väldigt ofta helt plötsligt, kommande samarbete med glutenfria produkter kanske?
Citera
2021-11-23, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Haha gud ja du har såklart helt rätt, vet inte hur jag tänkte när jag skrev simpla 😅 har ju sett henne hålla på någon gång på Instagram och det verkar så krångligt att jag aldrig skulle orka.

Fast jag håller ändå med om simpla! Jo, det finns en del recept som är typ den där enkla kokosmarängpajen där man ska ha gasolbrännare och benriermandolin som tar 18 h MEN tycker 60% av hennes recept är olika pastarätter med någon tomatbaserad sås? Rätt så lite variation i recepten trots att de fyller tre hela kokböcker och typ 70 stories med söndagsmat.
Citera
2021-11-23, 15:12
Medlem
Töntigast just nu är väl ändå när Elsa använder något slags internationell stavning på saker som har vedertagen stavning. Tänker på exempelvis ”streusel” eller ”muesli”…😏
Citera
2021-11-23, 15:32
Medlem
Citat:
Vem är det som är glutenintolerant egentligen, tycker hon nämner det väldigt ofta helt plötsligt, kommande samarbete med glutenfria produkter kanske?

Kan inte minnas att någon av dem är det. Maten brukar ju innehålla gluten vad jag "vet".

Man misstänker ju hur som helst alltid samarbeten haha. Vet att Sofia hade en hög Isadora-nagellack i badrumsskåpet, som kändes lite udda bland hennes fina och dyra märken. Det var ju samarbete strax efteråt, lite sneaky i min paranoida hjärna
Citera
2021-11-23, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Töntigast just nu är väl ändå när Elsa använder något slags internationell stavning på saker som har vedertagen stavning. Tänker på exempelvis ”streusel” eller ”muesli”…😏

Haha ja gud, tänkte också varför ordet stressen inte dög längre!
Citera
2021-11-23, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
”De har ju båda ett varumärke som livsnjutare…”

Sant. Men för att njuta av livet verkar de ha ganska många issues med olika årstider och månader som alla ska hanteras med diverse konceptuella recept för att ”överlevas”. Är det inte stora sommarbrytet så är det höstmörkret, eller den hemskt deppiga månaden november eller julen som egentligen inte är så härlig utan helst måste behandlas som en enda lång romantisk film från 20-talet för att bli uthärdlig eller vårsolen som är för skarp osv

Lyssnade nyss på senaste podden. Blir helt matt av att de tar sig an livet som en kostymör tar sig an en teaterpjäs. Är det många som gör så i verkligheten? Har de funderingarna och det angreppssättet på livet? Allt kan lösas med rätt rekvisita?
Citera
2021-11-23, 17:34
Medlem
Stavningen streusel känns som något man kanske använder i Australien, har dålig koll och noll intresse för Sofia Wood, men sannolikt är det väl hon som använt det och Elsa plockat upp det
Citera
2021-11-23, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Stavningen streusel känns som något man kanske använder i Australien, har dålig koll och noll intresse för Sofia Wood, men sannolikt är det väl hon som använt det och Elsa plockat upp det

Jag själv har tänkt att hon vill bejaka sitt tyska arv, hon pratar ju mycket om bircher muesli, som visserligen när jag googlar snabbt verkat vara från Schweiz.
Citera
2021-11-23, 18:44
Medlem
SunshineUnits avatar
Citat:
Jag själv har tänkt att hon vill bejaka sitt tyska arv, hon pratar ju mycket om bircher muesli, som visserligen när jag googlar snabbt verkat vara från Schweiz.

Och den tyska stavningen på müsli är väl just müsli?
Hon skriver också alltid cashmere istället för kashmir, undrar om hon uttalar det på engelska eller bara tycker att det är flottare med engelsk stavning.
Citera
2021-11-23, 19:00
Medlem
Det är kanske Pinterest som spökar, de hittar någon ”inspiration” som de kopierar från någon utländsk influencer som stavar på det viset.

Cashmere skulle jag säga är mer vedertaget än att kalla strössel för streusel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in