2022-04-12, 13:12
Medlem
mvpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av interiktigt
Tyvärr va hon gift eller hade pojkvän men det kanske du listade ut?

Nej, det tror jag verkligen inte. Finns inget som pekar på det.

Jag tror det ligger ett par saker bakom:

1, Hon är ny på Tinder. Eftersom män svajpar på allt som rör sig så trillar det in 100-tals likes. Jag var förmodligen en av de första, så varför nöja sig med mig när det finns 30-åringar som är typ instagrammodeller. Sen att dessa kanske aldrig svarar, eller i bästa fall vill ha ett ligg en grå onsdag, är något hon kommer upptäcka med tiden.

2, Kvinnor i denna åldern har blivit väldigt bekväma av sig. Jag tror hon var kanske lite nervös, och kändes sig lite obekväm. Hon vågade inte säga det rakt ut.
Citera
2022-04-12, 13:12
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvpy
Matchade för en vecka sedan med en tjej i min ålder (runt 40). Rätt snygg men inget fantastiskt, och rätt ny på tinder.

Jag föreslår ett glas vin, vilket hon tycker lät bra och föreslog Torsdag vid 19. Torsdag kommer och hon vill ses tidigare, typ klockan 16. Annars föreslår hon Fredag. Vi säger Fredag. Fredagen kommer och jag hör ingenting. Jag skriver "jag har avbokat reservationen ... igen". Hon ber så hemskt mycket om ursäkt -- bla bla jobb, barn -- och säger att hon istället kan laga middag till mig på Måndag. Jag frågar skämtsamt om det är ett "avtal", och hon säger ja. Vi skriver lite under helgen. Måndagen kommer och hon frågar när jag kan komma. Men ett par timmar senare så föreslår hon istället en drink vid 20:00 då hon behöver ha sina barn lite längre än vad hon trodde. Ok säger jag. Vid 18-tiden så tittar jag på min Tinder och då har hon avmatchat.

Det finns så jävla många idioter där ute.

undvik tjejer med barn, dom kommer alltid före man kan tycka hon borde veta vid det här laget vilka dagar som funkar för henne eller inte, hur hade hon tänkt annars träffa nån om schemat inte tillåter, varför säger hon då ja kan man undra... korkad tjej glöm o gå vidare bara.. detta är nog rätt vanligt dom kommer med massa ursäkter bara... hon hade säkert mer o välja på helt enkelt det har dom ju alltid även dom fula o feta....
Citera
2022-04-12, 13:20
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
undvik tjejer med barn, dom kommer alltid före man kan tycka hon borde veta vid det här laget vilka dagar som funkar för henne eller inte, hur hade hon tänkt annars träffa nån om schemat inte tillåter, varför säger hon då ja kan man undra... korkad tjej glöm o gå vidare bara.. detta är nog rätt vanligt dom kommer med massa ursäkter bara... hon hade säkert mer o välja på helt enkelt det har dom ju alltid även dom fula o feta....
Undvika behöver man inte alltid göra. Vill hon träffas och knulla så vinner båda på det.

Allt beror på om hon är tillräckligt sugen. Den enklaste förklaringen är oftast den rätta. Att kvinnor inte skulle våga p.g.a. bekvämlighet eller inte kan bestämma sig p.g.a. för stort utbud är oftast trams som vi män har som försvarsmekanism när vi rationaliserar.
Citera
2022-04-12, 13:49
Medlem
mvpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb

Jag träffar mycket hellre en tjej med barn än en utan. Annars så ska det skaffas barn och det har jag verkligen inte lust med.
Citera
2022-04-12, 14:35
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Nej, det tror jag verkligen inte. Finns inget som pekar på det.

Jag tror det ligger ett par saker bakom:

1, Hon är ny på Tinder. Eftersom män svajpar på allt som rör sig så trillar det in 100-tals likes. Jag var förmodligen en av de första, så varför nöja sig med mig när det finns 30-åringar som är typ instagrammodeller. Sen att dessa kanske aldrig svarar, eller i bästa fall vill ha ett ligg en grå onsdag, är något hon kommer upptäcka med tiden.

2, Kvinnor i denna åldern har blivit väldigt bekväma av sig. Jag tror hon var kanske lite nervös, och kändes sig lite obekväm. Hon vågade inte säga det rakt ut.

Alternativ 1 är korrekt. Hon hittade någon bättre. Dvs. när hon avbokade och kom med någon ursäkt så blev hon sannolikt rejält påsatt av en annan tinder-man.

Det du kunde gjort annorlunda är: efter 1 avbok lägg över bollen på henne helt. Där på fredagen t.ex. inte boka något eller investera mer tid ö.h.t. - så om hon vill ses, då kommer hon hem till dig eller så ses ni inte alls.

Du lyfter alltså inte ett finger till när hon redan visat dåligt beteende. Långsamma svar, visa knappt intresse generellt osv. Så du subtilt visar att du har andra alternativ som kommer ta hennes plats om hon inte skärper till sig.

Tjejer kan sniffa att en man är desperat och de blir väldigt avtända av det.
Citera
2022-04-12, 16:12
Medlem
mvpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Alternativ 1 är korrekt. Hon hittade någon bättre. Dvs. när hon avbokade och kom med någon ursäkt så blev hon sannolikt rejält påsatt av en annan tinder-man.

Det du kunde gjort annorlunda är: efter 1 avbok lägg över bollen på henne helt. Där på fredagen t.ex. inte boka något eller investera mer tid ö.h.t. - så om hon vill ses, då kommer hon hem till dig eller så ses ni inte alls.

Du lyfter alltså inte ett finger till när hon redan visat dåligt beteende. Långsamma svar, visa knappt intresse generellt osv. Så du subtilt visar att du har andra alternativ som kommer ta hennes plats om hon inte skärper till sig.

Tjejer kan sniffa att en man är desperat och de blir väldigt avtända av det.

Jag låg verkligen inte på. Allt var hennes förslag efter min första invit. Så desperat tror jag inte att jag framstod alls.

Men absolut, hon hittade någon annan. Förmodligen inte för den kvällen, men någon som intresserade henne mer och som hon skrev till. Varför träffa mig då?
Citera
2022-04-12, 16:17
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Jag låg verkligen inte på. Allt var hennes förslag efter min första invit. Så desperat tror jag inte att jag framstod alls.

Men absolut, hon hittade någon annan. Förmodligen inte för den kvällen, men någon som intresserade henne mer och som hon skrev till. Varför träffa mig då?

Men det visar ändå någon form av investering om du ringer och bokar bord igen, eller hur? Det är inget jag hade gjort för en tinderdonna som redan avbokat och slösat min tid en gång. Då hade hon fått komma hem till mig och sugit kuk, eller så hade jag gått på nästa.

Ja, hon träffade ju inte dig? Så förstår inte riktigt frågan Antagligen ville hon väl behålla dig som alternativ innan hon blev påsatt av den andra mannen, när det visade sig att han var bra så hamnade du i papperskorgen.
Citera
2022-04-12, 16:18
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Jag träffar mycket hellre en tjej med barn än en utan. Annars så ska det skaffas barn och det har jag verkligen inte lust med.

okej men då får du acceptera att barnen alltid kommer i första hand, hur kul nu det är... nej såna tjejer går bort .
Citera
2022-04-12, 16:41
Medlem
mvpys avatar
Citat:
Men det visar ändå någon form av investering om du ringer och bokar bord igen, eller hur? Det är inget jag hade gjort för en tinderdonna som redan avbokat och slösat min tid en gång. Då hade hon fått komma hem till mig och sugit kuk, eller så hade jag gått på nästa.

Ja, hon träffade ju inte dig? Så förstår inte riktigt frågan Antagligen ville hon väl behålla dig som alternativ innan hon blev påsatt av den andra mannen, när det visade sig att han var bra så hamnade du i papperskorgen.

Det var en retorisk fråga: varför träffa mig?
Citera
2022-04-12, 16:54
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Det var en retorisk fråga: varför träffa mig?

Haha ja. Men du har ju svaret. Hon valde ju att inte träffa dig

Men bara så du vet.. det är sjukt vanligt. Det har säkert hänt mig 100+ gånger att en onlinetjej avbokat första dejten. Bara att acceptera. Kvinnor är flakey och har många järn i elden.

Så du måste vara likadan. Prata med många tinderbrudar samtidigt. Då skiter du i om en av de dissar så går du direkt på nästa bara.
Citera
2022-04-12, 17:23
Medlem
mvpys avatar
Citat:
Haha ja. Men du har ju svaret. Hon valde ju att inte träffa dig

Men bara så du vet.. det är sjukt vanligt. Det har säkert hänt mig 100+ gånger att en onlinetjej avbokat första dejten. Bara att acceptera. Kvinnor är flakey och har många järn i elden.

Så du måste vara likadan. Prata med många tinderbrudar samtidigt. Då skiter du i om en av de dissar så går du direkt på nästa bara.

Håller helt med dig! Och för att vara tydlig: det där var ingen sob-story eller ett uttryck för att jag kände mig bränd. Jag har säkert 100 matchningar. Jag ville mest dela med mig hur det kan se ut en vanlig måndag på Tinder. 😂
Citera
2022-04-12, 18:06
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Jo, de flesta har ett åldersintervall de söker inom. Mkt möjligt att du passerat övre gränsen för dem du själv är intresserad av.

Okej, nu bytte jag bild till en bättre. Jag följde en manual jag hittade på Google om hur jag ska ta bilder i rätt ljus, tänka positivt när jag tar bilden, se harmonisk ut på bild. Jag tog också bilden från min bästa sida, vilket är snett framifrån i ögonhöjd. Då fick jag fem matchningar snabbt. Men alla är träskpaddor. Jag måste hamnat i någon slags lågstatusgrupp på Tinder? Så jag bara matchar med fula?

Jag kanske bör radera mitt konto och börja om igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in