2022-01-08, 02:32
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seolseol
Haha nej det säger jag inte. Men klart någon av dom är seriös. Det gäller bara att hitta dom. Och där är jag inte avundsjuk. Det är som en nål i en höstack som vi sagt.

Kanske Tinder är fel även för dig?
Jag håller på och raderar. Men jag tycker alltid att det känns sjukt märkligt att sitta och sortera människor för det yttre och ingen känner jag ändå oavsett, något för. Hade man träffats på en fest och pratat en kväll hade man gått på helt andra saker. Killar säger ju också att det är mycket lättare irl för dem att få en tjej.

Jag frågade en ung, vältränad kille och han sa att han fått 5 likes de timmar han hunnit sitta. Jag får omkring tusen de första timmarna. Sedan så är det ju rätt dött. Det verkar som om jag får fler om jag tagit en promenad. Hade iallafall 67 nya när jag loggade in idag. I en mycket större stad (våra största) hade väl fler varit inloggade i samma avstånd (jag har dock valt globalt läge och maxavstånd) eller om jag åtminstone rörde mig mer. Jag vet inte. Men problemet är att man måste leta ännu mer. Jag är såklart rätt intresserad av att åka till Stockholm och kolla. Fast jag tror att min livspartner, han är nog i Australien.

Ja det är fel. Men jag har precis dejtat och vill inte falla tillbaka på att sitta hemma och äta istället, i nästan ett år till. Sedan funderar jag på att styra upp mer seriös dejting. Men jag är långt därifrån nu. Menar det med att verkligen anstränga mig för att hitta någon som är perfekt för mig eller iallafall tycka att det är lite kul också att ha kontakt med män.

Varför använder du Tinder då? Du vet att ju fler kontaktförsök ju större chanser så du behöver ha en dejtingsida där du kan anstränga dig för att engagera dig i intressanta tjejer.
Citera
2022-01-08, 02:41
Medlem
Unisertits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seolseol
Haha nej det säger jag inte. Men klart någon av dom är seriös. Det gäller bara att hitta dom. Och där är jag inte avundsjuk. Det är som en nål i en höstack som vi sagt.

Kanske Tinder är fel även för dig?
Sånt märkligt talesätt. ”Seriös”. Alltså killar blir bara seriösa om dom älskar tjejen. Och sånt vet man inte innan man ens har träffats.
Citera
2022-01-08, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zachwaro
Hur långt är ni villiga att åka för en brud? Hälsar just nu på familjen och bor hos dem i några dagar och en tjej som bor 60 km ifrån mig vill att jag ska hälsa på henne en kväll för att dricka vin och ”mysa”. Hon är attraktiv, men avståndet känns inte så nice och att jag är hos familjen

Första träffen? Absolut max 15-20 min så till vida det inte råder ytterst särskilda omständigheter.

Är kvinnan tillräckligt intresserad av en man så tar hon sig lätt de där 60 kilometrarna själv. Om du var Tom Hardy hade hon redan erbjudit sig att ses någonstans nära dig.

Och faktum med att en kvinna alltid försöker dejta uppåt och vill ha en man som är bättre än henne på allting, vare sig det handlar om charm, skämta, längd, muskler, dominans, utbildning, pengar, status osv.
Att som i ditt fall ta dig till henne på en första dejt blir en dynamik av att hon är "priset" och står över dig, som behöver göra en långt större investering för att ta dig henne än att hon tar sig till dig och bara därför arbetar du från början i brant uppförsbacke.

Faktum med att jag faktiskt har gått på tinder-dejter där tjejen berättat om några av sina sämre tidigare erfarenheter från appen och påfallande ofta nämns någon kille som tagit sig typ 5-15 mil för att träffa henne. De har till och med själva sagt att det verkade desperat av killen att ta sig så pass långt för att träffas, inte bra odds.

Nog för att de ofta är sånt här cyniskt "maktprat" i trådar här på forumet men jag vill hävda att här är det befogat. Du bör tänka om i att ta dig till henne om hon inte verkar som värsta pangpinglan så det är värt att chansa. Med allra största sannolikhet inte värt att investera all tid på att resa så pass långt om du kommer jobba i uppförsbacke från början. Så sikta på någon annan brud.

Låt henne komma till dig först istället. Har man sen setts några gånger är det ju en annan sak att göra en sådan resa då du vet mer eller mindre vad hon har att erbjuda.
Citera
2022-01-08, 03:04
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unisertit
Sånt märkligt talesätt. ”Seriös”. Alltså killar blir bara seriösa om dom älskar tjejen. Och sånt vet man inte innan man ens har träffats.
Och tjejerna blir inte intresserade bara av att se män.
Citera
2022-01-08, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zachwaro
Hur långt är ni villiga att åka för en brud? Hälsar just nu på familjen och bor hos dem i några dagar och en tjej som bor 60 km ifrån mig vill att jag ska hälsa på henne en kväll för att dricka vin och ”mysa”. Hon är attraktiv, men avståndet känns inte så nice och att jag är hos familjen
Så intressant fråga. Mellan åren 2012-2015. Då nätdejting var lite nytt, spännande och okänt, så var det rena guldgruvan. Jag jobbade, åkte hela landet runt och träffade fina tjejer /kvinnor. Då gick det. Det var fantastiska tider. Jag tycker synd om killar idag som inte har en jävla chans att ens åka 190 mil för att träffa en rugguggla. Kan låta hårt. Men så är det.

Jag har träffat många, legat med många, 100 + utan tvekan. Var det värt det? Jag vet inte. Vad har jag idag? 10 år senare är jag ju singel så. Det är frågan. Men jag ångrar inget.
Citera
2022-01-08, 03:11
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Första träffen? Absolut max 15-20 min så till vida det inte råder ytterst särskilda omständigheter.

Är kvinnan tillräckligt intresserad av en man så tar hon sig lätt de där 60 kilometrarna själv. Om du var Tom Hardy hade hon redan erbjudit sig att ses någonstans nära dig.

Och faktum med att en kvinna alltid försöker dejta uppåt och vill ha en man som är bättre än henne på allting, vare sig det handlar om charm, skämta, längd, muskler, dominans, utbildning, pengar, status osv.
Att som i ditt fall ta dig till henne på en första dejt blir en dynamik av att hon är "priset" och står över dig, som behöver göra en långt större investering för att ta dig henne än att hon tar sig till dig och bara därför arbetar du från början i brant uppförsbacke.

Faktum med att jag faktiskt har gått på tinder-dejter där tjejen berättat om några av sina sämre tidigare erfarenheter från appen och påfallande ofta nämns någon kille som tagit sig typ 5-15 mil för att träffa henne. De har till och med själva sagt att det verkade desperat av killen att ta sig så pass långt för att träffas, inte bra odds.

Nog för att de ofta är sånt här cyniskt "maktprat" i trådar här på forumet men jag vill hävda att här är det befogat. Du bör tänka om i att ta dig till henne om hon inte verkar som värsta pangpinglan så det är värt att chansa. Med allra största sannolikhet inte värt att investera all tid på att resa så pass långt om du kommer jobba i uppförsbacke från början. Så sikta på någon annan brud.

Låt henne komma till dig först istället. Har man sen setts några gånger är det ju en annan sak att göra en sådan resa då du vet mer eller mindre vad hon har att erbjuda.
Vad snackar du för strunt? Förra dejten tog sig 7 mil till mig och han innan 9-10 mil (minns inte var han bodde). Absolut inte några konstigheter att killar åker till tjejen. Vi brukar däremot bara inte vilja träffa dem även om de är nära eller långt bort.

Aldrig i helvetet att vi åker. Det är psykopater som försöker få en kvinna att åka. Aldrig någonsin upplevt en frisk person framlägga att han vill ses första gången hos honom och jag har bara en sak att säga tjejer Åk ALDRIG till en främmande man många mil bort.
Citera
2022-01-08, 03:11
Medlem
Unisertits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Och tjejerna blir inte intresserade bara av att se män.
Och män blir intresserade av kvinnor bara av att se dom? Ser inte riktigt hur din kommentar är relevant.

Så att säga att man är seriös med dig vet man inte förens man känner så helt enkelt. Det är ungefär som att fråga någon du inte känner om dom skulle kunna tänka sig att vara din vän. Det beror ju helt på vem du är, och sånt luskar man inte ut via text.
Citera
2022-01-08, 03:14
Medlem
Citat:
Vad snackar du för strunt? Förra dejten tog sig 7 mil till mig och han innan 9-10 mil (minns inte var han bodde). Absolut inte några konstigheter att killar åker till tjejen. Vi brukar däremot bara inte vilja träffa dem även om de är nära eller långt bort.

Så berätta, var är denna kille nu? Hur gick det för er med tanke på att du funderar på att hitta dig en australier?

Citat:
Vi brukar däremot bara inte vilja träffa dem även om de är nära eller långt bort.

"Brukar", precis.

Ja, därför att kvinnor inte attraheras särskilt av de flesta män utan går efter crème de la crème men är killen nog intressant så gör de uppoffringen att fixa sig och ta sig ut till en, med andra ord precis vad jag konstaterade i mitt inlägg. Så varför skulle man som man ta sig ut för att träffa en kvinna som bor långt bort om hon inte först är villig att ta sig ut för att träffa honom och man vet att hon hade inte tvekat en sekund på att göra det för en för en annan man som hon fann mer intressant?

Då finns inte tillräckligt intresse för saken.
Senast redigerad av trevliggrabb 2022-01-08 kl. 03:21.
Citera
2022-01-08, 03:19
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unisertit
Och män blir intresserade av kvinnor bara av att se dom? Ser inte riktigt hur din kommentar är relevant.

Så att säga att man är seriös med dig vet man inte förens man känner så helt enkelt. Det är ungefär som att fråga någon du inte känner om dom skulle kunna tänka sig att vara din vän. Det beror ju helt på vem du är, och sånt luskar man inte ut via text.
Nej men de är mer intresserade än kvinnor. Eftersom de attraheras av fler.

Jag tror majoriteten av oss online är uttråkade och tröttnar snabbt. Konstigt nog är det två killar som i många månaders tid hållit kontakten. Sedan i våras eller åtminstone somras. Skriver så och då. Fast de vet att jag inte är intresserad efter att vi haft mer kontakt.

Jag tycker att det är lätt att avgöra att man inte kommer falla, innan träff. Via text

Jag håller på och rensar och rensar även attraktiva män om jag känner att deras utseenden inte riktigt är så attraherande för mig. Funderar på om jag ska matcha med fler och se hur många likes de får normalt. Kanske kolla upp det med era påståenden om badboy eftersom vissa har det som ideal att se ut som. Dvs som lite vildare. Kom på det efter att ha tagit bort men har några kvar. Eller ja jag har inte riktigt lyckats komma ner till tvåtusen. Funderar på att fråga olika sorters killar hur det går för dem. Majoriteten av män har alltid sagt att de inte får tjejer eller att det är tjejer som bara vill ligga (det ska jag ju inte fråga om såklart inte). Intressant att se vad män svarar när man inte dejtar dem osv.
Citera
2022-01-08, 03:27
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Så berätta, var är denna kille nu? Hur gick det för er med tanke på att du funderar på att hitta dig en australier?
Jag har problem med seperationer efter att ha farit illa i relationer och även under uppväxten och män tycker om att gå emot det jag säger om att jag inte tycker om att man inte svarar eller avbryter mitt i meddelanden (enbart män och när det utvecklats till något mer) inte släkt, vänner osv så länge det inte är kundtjänst etc. Där blir jag också provocerad av snigelkorrespondens.

Så resultatet blir jävligt illa när män kör passivaggressiviet mot mig. Nu gjorde killen det från början. Ställde in första träffen och blev osäker på om han skulle komma på andra som straff så att han inte svarade först när han var på väg tog jag det lugnt med. Men tyvärr. Jag kommer aldrig någonsin att ha ett förhållande med någon som inte sköter meddelandebiten bättre än en fjortonårig flicka. Mitt ex svarade alltid snabbt även när vi hatade varandra eftersom han visste att det var viktigt. Jag träffade honom till och från i 2 år. Vi kan utgå från att övriga killar inte velat träffa mig lika mycket utan sett fram emot att dumpas av mig.

Jag är såklart inte arg på honom och har accepterat honom på Snap igen. Han är väl någonstans och letar efter någon som faller för ingenting.

Jag har inte intresse av män på småflickors mentala nivå
Citera
2022-01-08, 03:36
Medlem
Citat:
Jag har problem med seperationer efter att ha farit illa i relationer och även under uppväxten och män tycker om att gå emot det jag säger om att jag inte tycker om att man inte svarar eller avbryter mitt i meddelanden (enbart män och när det utvecklats till något mer) inte släkt, vänner osv så länge det inte är kundtjänst etc. Där blir jag också provocerad av snigelkorrespondens.

Så resultatet blir jävligt illa när män kör passivaggressiviet mot mig. Nu gjorde killen det från början. Ställde in första träffen och blev osäker på om han skulle komma på andra som straff så att han inte svarade först när han var på väg tog jag det lugnt med. Men tyvärr. Jag kommer aldrig någonsin att ha ett förhållande med någon som inte sköter meddelandebiten bättre än en fjortonårig flicka. Mitt ex svarade alltid snabbt även när vi hatade varandra eftersom han visste att det var viktigt. Jag träffade honom till och från i 2 år. Vi kan utgå från att övriga killar inte velat träffa mig lika mycket utan sett fram emot att dumpas av mig.

Jag är såklart inte arg på honom och har accepterat honom på Snap igen. Han är väl någonstans och letar efter någon som faller för ingenting.

Jag har inte intresse av män på småflickors mentala nivå

Okej. Otroligt att det sket sig med andra ord med killen som tog sig flera mil för att träffa dig trots att det visar på min poäng.

Vem hade kunnat ana?
Citera
2022-01-08, 03:43
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Okej. Otroligt att det sket sig med andra ord med killen som tog sig flera mil för att träffa dig trots att det visar på min poäng.

Vem hade kunnat ana?
Hur visar det din poäng? Han gick online hemma hos mig. Hans eget beslut. Att skita i att svara på mina meddelanden. Hans eget beslut. Att komma till mig. Hans eget beslut.

Tror du att jag skulle brytt mig om att åka till honom? 🤣
Det är mycket farligt att åka på första dejten till en kille. Sedan kan vi kvinnor välja någon annan istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in