2024-03-21, 12:58
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
nej jag har inte bara gått efter utseendet, mest yrke och vad de har skrivit. Och vadå över min liga? Du vet väl inte hur jag ser ut? Upplever snarare tvärtom att de ger massa komplimanger för mitt utseende att jag är söt, fin kropp men mig som person ser dom inte. Så vad fan ska man vara för att vara en "keeper" då?

Antar att du är en kille. Men vi tjejer blir ju behandlade såhär. Hur menar du att man ska hitta en seriös kille på Tinder??
Som sagt, du borde förstå vad de är ute efter om de beter sig så. Kanske inte ska hoppa i säng med såna om du är ute efter något seriöst.
Citera
2024-03-21, 20:52
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
nej jag har inte bara gått efter utseendet, mest yrke och vad de har skrivit. Och vadå över min liga? Du vet väl inte hur jag ser ut? Upplever snarare tvärtom att de ger massa komplimanger för mitt utseende att jag är söt, fin kropp men mig som person ser dom inte. Så vad fan ska man vara för att vara en "keeper" då?

Antar att du är en kille. Men vi tjejer blir ju behandlade såhär. Hur menar du att man ska hitta en seriös kille på Tinder??

Det är inte givet dig det är fel på. Du kan inte hitta seriösa killar på Tinder. Du kommer bara hitta fuck boys. ONS är det som Tinder ger enligt de som jag snackat med som använder tjänsten.
Citera
2024-03-21, 22:20
Medlem
Jag har gjort en samtidsanalys av detta och kommit fram till att:

Folk är konstiga i psyket idag och borde vara mer gammeldags.

Dvs minimera att ha kontakt via textmeddelanden (usch)
Ses så fort som möjligt och gör någon kul fritidsaktivitet.

Det är ju det som är det egentliga syftet.

Inget fjäskande från killar
Inget stört "shittestande" screenande ,läsa av, få en känsla etc etc från tjejer av någon en aldrig träffat för det kommer aldrig funka och har aldrig funkat så i världshistorien.

Om jag skulle matcha med en tjej så tycker vi uppenbarligen varandras utseende är bra, då skulle jag börja fråga vad hon gillar att hitta på för att ha kul.
Och om vi kommer fram till något så skulle jag snabbt boka in en träff för att göra den roliga fritidsaktiviteten tillsammans.
Endast då infinner sig en känsla om personen man träffat. Och så kan man bygga vidare på det eller inte.
No strings attached.
Och så måste tjejer lära sig att förtjäna och uppskatta bekräftelse, och killar måste lära sig att ge bekräftelse när det är rätt.

Hur tänker tjejer kring detta?
Citera
2024-03-23, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Jag vet såklart inte hur du ser ut men känner ju till många kvinnors beteende på Tinder. Misstänker att ditt problem i alla fall delvis har att göra med det jag nämnde.

Om du blir överöst med komplimanger så är ju det en fet red flag. Då kan du ana vad de är ute efter.

Du kommer inte hitta en "seriös kille" på Tinder, eftersom det är en knull-app. Radera den och sök någon annanstans.

ja det har du rätt i. Men då ska inte dessa killar i profilen skriva "är ute efter att bli kär"

idioter!
Citera
2024-03-23, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boibuss
Om det framgått tydligt att de bara ville sexa, hade du nappat då?

Troligen inte.

Alltså funkar deras krumbuktande. Som en fiskare som lägger ner stor energi för att det ska nappa.
Han kan inte bara sitta på bryggan med en skylt dom säger:
Snälla fiskarna. Hoppa upp i min hink.

En jägare fixar och trixar till han fällt det lättlurade bytet. Sedan ristar han ett till streck i sänggaveln och jagar vidare.

Vill man ha något seriöst släpper man inte till direkt. Då sållar man bort fittjägarna som tröttnar snabbt.

tack! klockren beskrivning, det är nog så det är
Citera
2024-03-24, 20:30
Medlem
Citat:
ja det har du rätt i. Men då ska inte dessa killar i profilen skriva "är ute efter att bli kär"

idioter!

Om du vet hur det ser ut på Tinder, och du har de här erfarenheterna - varför fortsätter du hoppas på något där? Dra lärdom av det du redan vet.
Citera
2024-03-24, 21:29
Medlem
Citat:
Har en fråga till er killar först och främst. Varför är det så jävla svårt för er att vara tydliga med vad ni villl på Tinder? Det finns ju alternativet "casual", varför inte välja det från första början när det efter en dejt det är uppenbart att man bara var ute efter att knulla??

2 snubbar med exakt samma beteende. Det blir sex, jag vill ses igen = det betyder INTE att man är kär, ska ha barn, gifta sig. Hur fan kan man tolka det så?? Innan man träffas är det ett jävla smörande från killen med komplimanger osv och sen efter 1 eller 2 dejter dör allt ut = bara ute efter sex!

Varför inte vara tydlig med det från början????

Varför skriva en profil om att man är ute efter seriöst och bla bla när det uppenbart inte är så?

Och till er tjejer: har ni råkat ut för samma beteende från killar ni dejtat från Tinder?
Dom kan va öppna för något långsiktigt, kanske inte bara med dig?
Citera
2024-03-24, 21:30
Medlem
Citat:

idioter!
Det kan ju också vara sant, men måste man bli kär i dig?
Citera
2024-03-25, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Om du vet hur det ser ut på Tinder, och du har de här erfarenheterna - varför fortsätter du hoppas på något där? Dra lärdom av det du redan vet.

har lagt ner skiten nu! Var bara intressant och höra om andras erfarenheter
Citera
2024-03-26, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
Det kan ju också vara sant, men måste man bli kär i dig?

eh nej såklart inte!!. Men man kan vara ärlig och tydlig på ett trevligt sätt att skriva "det var trevligt men kände inte att det klickade, det blir ingen annan dejt" än att vara feg och "ghosta" eller skylla på något annat.
Citera
2024-03-26, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FactSHEKKER
Jag har gjort en samtidsanalys av detta och kommit fram till att:

Folk är konstiga i psyket idag och borde vara mer gammeldags.

Dvs minimera att ha kontakt via textmeddelanden (usch)
Ses så fort som möjligt och gör någon kul fritidsaktivitet.

Det är ju det som är det egentliga syftet.

Inget fjäskande från killar
Inget stört "shittestande" screenande ,läsa av, få en känsla etc etc från tjejer av någon en aldrig träffat för det kommer aldrig funka och har aldrig funkat så i världshistorien.

Om jag skulle matcha med en tjej så tycker vi uppenbarligen varandras utseende är bra, då skulle jag börja fråga vad hon gillar att hitta på för att ha kul.
Och om vi kommer fram till något så skulle jag snabbt boka in en träff för att göra den roliga fritidsaktiviteten tillsammans.
Endast då infinner sig en känsla om personen man träffat. Och så kan man bygga vidare på det eller inte.
No strings attached.
Och så måste tjejer lära sig att förtjäna och uppskatta bekräftelse, och killar måste lära sig att ge bekräftelse när det är rätt.

Hur tänker tjejer kring detta?

Tänk om fler killar kunde resonera så som du gör! 👍
Citera
2024-03-27, 11:09
Medlem
Låta bli att swipa, när man har tinder Gold och Platinum?

Tänkte eftersom du swipe bort en massa personer och den inte swipar dej, så blir det ändå ingen match. Därför låta andra swipa dej, då ser du det med gold/plt , och DÅ kan du swipa dem då finns intresse. Dessutom om du swipar upp alla i ditt närområde, i en medelstorstad, då dyker knappt några upp då du rensat alla. Alla dessa som du swipat, kanske inte var inloggade under de dagar du hade chansen på svar. Däremot om de loggar in och swipar dej, då har du chansen..Dessutom, lär DU dyka upp i deras flöde, även om de har 3 ggr så många killar att swipa, så lär de rensa sitt närområde och du dyker upp..Verkar lovande. Jag har redan fått upp flera medelmåttiga och nån snygg som like att mej..Bra eller dålig ide?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in