Jag vet inte om och isåfall hur nära jag är ett sammanbrott?
Efter tre veckors ihållande sömnproblem så är det helt rimligt att mitt psyke påverkas.
Har det i perioder och jag vet att det snart vänder igen.
Har inte haft ett ordentligt sammanbrott på flera år och när jag hade det sist och då befann jag mig på den sista behandlingen av ett mångåriga drogmissbruk. Sedan dess har livet förändrats till det bättre.
Trots alla upp och nedgångar, motstånd, lämnade en relation, flyttade till en ny stad och mycket som har varit ansträngande för mitt humör. Från tonåren fram till 25-26 ngt, har jag lidit av allvarliga aggressionsproblem, osäkerhet, avsaknad av självkänsla men framförallt ett självförakt som skapade problem så fort jag satte foten utanför ytterdörren. Jag har haft perioder som varit riktigt illa, helt jävla fucked up helt enkelt.
Nyss fyllda 32 och varit drogfri sedan 2017. Det arbete jag har lagt på mig som människa och mitt andliga väsen, har också varit hårt.
27 år och ingen självkännedom med varken framtidsmål eller hittat mitt syfte i livet. Noll självkontroll, ah allt det där som uppstår efter 15 års aktivt jävla beroende.
Runt 29 tog jag ett beslut, att inte vara i någon form av relation utanför mina föräldrar och syskon + deras familjer.
Vilket betydde att jag + min hund var varandras sällskap i två år. Förutom vardagliga kontakter i jobb och ibland familj så behövde jag ta reda på hur jag fungerar som människa, som väsen och kombinationen där emellan.
Jag ville fortsätta mitt liv som drogfri, men också behövde jag läka alla trauman och den svåraste men avgörande processen, acceptera och förlåta mig själv + alla andra i mitt förflutna.
Riktigt kärlek och vänskap vill jag uppleva, minst en gång i livet och nu har jag skapat förutsättningarna för det.
Nästa steg var att utbilda mig och nu har jag gått en tid i skolan, samtidigt valde jag att flytta ganska långt från familjen, dessutom bor jag på elevhem med andra elever.
Jag kunde inte komma till ett bättre ställe och jag trivs förbannat bra här, då vi är få inneboende i min byggnad. Dock är vi i en period där personer som går en kortare utbildning, bor här tillfälligt och jag mår dåligt av det.
Två personer, bägge är 20 år gamla varav en är kille och den anda är tjej.
De första veckorna var de lugna och fina, vilket gjorde att jag kunde uppskattade lite folk i de allmänna utrymmen.
Jag är en liten ensamvarg och jag trivs med det, samtidigt gillar jag att vara social också. Dessutom bor jag annars med 3 män och inga tjejer alls, vilket jag också kunde uppskatta, då jag också är tjej.
För två veckor sedan frågade tjejen om jag skulle åka med henne + en kille från den andra byggnaden för att käka i närliggande by, vilket jag gjorde den Lördagen.
På söndagen tränade ja ihop med denna tjejen på eftermiddagen och redan där fick jag en känsla av att det är något med henne, något avvikande. Bryr mig inte särkilt mycket för jag har inte energi att lägga på andras trauman, så jag släppte det.
Redan samma eftermiddag, söndag, när jag sa att jag skulle vila och att vi kanske ses senare. Det gick 30 minuter så fick jag ett meddelande där hon frågade om vi skulle hänga sedan, vilket jag inte svarade på. Ytterligare 30 min knackade någon på min dörr, där stod hon och frågade varför jag inte svarar och om jag vill kolla på Tv med henne.
- Nej, som jag sa innan, så är jag trött och orkar inte just nu. Om jag piggnar till senare kanske jag kommer ut till TV rummet!
Samma kväll knackade hon 3 gånger till och skickade flera meddelanden. Avvisade henne åter igen, trevlig och lugnt.
Måndag morgon, 8.30 kom det igen.. och det slutade inte. Tyckte lite synd om henne för att hon verkade ensam och hon skulle ändå bara stanna 6 veckor sammanlagt så jag såg ingen anledning till att påverkas av det. Dock bor hon ju 10 meter ifrån mig, även om den mängd besök jag fick, inte var normalt, så lät jag inte det påverka mig mer än nödvändigt.
Hela veckan pågick samma mönster och en dag var hon angelägen att få fram hennes sexuella läggning, att hon är gay. Min reaktion på det var inte särkilt märkvärdig, som sagt, det är inte det minsta intressant eftersom jag inte är gay. Hon berättade om den första kärlek till hennes äldre, kvinnliga lärare i gymnasieskolan som inte besvarats.. o.s.v.
Jag var tydlig med min heterosexuella läggning, antog att hon fattade.
Hon går ändå en utbildning där grundläggande krav är att vara psykiskt och fysiskt frisk, då det har med säkerhet och förmåga att fatta beslut i akuta och ev våldsamma situationer. Man behöver lämna in vissa underlag och gå igenom fler intervjuer. Då borde man verkligen kunna uppfatta vad andra människor säger och deras gränser.
Trots allt låg hennes beteende fortsatt på samma nivå och jag tröttnade, var ännu tydligare och började ta avstånd så smått.
För en vecka sedan skickade hon ett meddelande som fler än jag, uppfattade som en början till kärleksförklaring och där avvisade jag henne på ett mer kraftfullt, men vänligt sätt och slutade svara på meddelanden helt.
Jag visste att hon skulle åka hem till sin hemstad på torsdagen och då kunde jag pusta ut. Svarade inte på meddelanden som hon skickade under helgen heller, har inte ens läst dem. Det var ett tydligt avståndstagande och när hon kom tillbaka i måndags, sa jag bara hej och drog in till mig.
Idag har varit en av de värsta dagarna på länge. Veckor utan ordentligt sömn, en person som går i min klass har påverkat mitt mående eftersom han har varit drogpåverkad i skolan och börjat stressa upp mina tjejkompisar i klassen.
Tjejens, den där lilla 20åriga flatans anknytningsproblem har visat sig vara oerhört desorienterad.
Hon kunde inte ta att bli avvisad och har börjat vara passivt aggressiv, sjukligt också.
Hon kom till studierummet där jag pluggar för att komma ikapp. Kan inte plugga på rummet då inte mycket blir gjort! Rummet som är allmänt utrymme, ska ändå ge min space av studiero. Normala människor förstår det!
Förnedrade kommentarer och försök till att nedvärdera mig, passiv-aggressiv hämnd e.t.c. När jag inte reagerade börjar hon slå på saker i metall, så det låter ashögt..pratar så hon nästan skriker till den 20åringa killen, som också bor här under samma utbildning som henne.
Hon har lyckats få med honom i hennes sjuka beteenden och dom två håller på, i säkert en kvart och gör så mycket störningar som möjligt.
Eftersom jag hade hörlurar i, låssades jag som att de inte var där. Vilket störde henne ytterligare och hon kunde inte hålla sig från att peta på mig för att fråga ”hur går det med uppgiften”. Jag vet att jag inte ska reagera det minsta för att inte kasta bensin på elden men efter 20 minuters pangade på metall, sång, skrik och försök till att föredra mig, så tog jag min dator och gick in på rummet.
2 minuter, då stampar någon fram och tillbaka i korridoren, sjunger utanför min dörr.. och det upphör efter lång tid. I detta laget brinner det i mig och hade detta inte varit en skola, ja då hade jag gått ut och sänkt henne med en rak höger.
Chillade en timme och tänkte hämta kaffe i köket, lyssnade noga för att se om det var grönt. Helt tyst.. så jag knallar snabbt ut. Då står psykopaten helt tyst i köket och killen som hon lyckats få med kommer springandes från det rum han stått i och spanat.
Som tur va, kom min älskade granne utifrån i samma stund. Det fick mig att inte explodera och sänka bägge två.
Dom två små snorvalparna fick snabbt avbryta deras plan och spelar helt oförstående till varför jag står och ser så arg ut.
Det är psykning på högsta nivå, integritetskränkande på det sätt att jag inte ens får vara ifred på mitt eget rum, lill-flatan har redan startat en process för att försöka smutsa ner mig till de andra på skolan, hon ringer runt till andra elever till och med.
Samtidigt kunde jag inte bry mig mindre om vad hon snackar för skit och huruvida andra skulle bry sig. Däremot leker hon med elden när hon går in för att störa mig, på riktigt. En ilsken reaktion av mig, skulle lätta på hennes känsla för av att inte duga! Riktiga symptom på allvarlig borderline alltså! Att bli arg är inget bra alternativ.
Jag vet hur man spelar sjuk i huvudet och jag har inga problem med att framstå som en galen psykpatient om det behövs.
Har bestämt att möta henne med samma sjuka mynt, om jag inte fått sammanbrott!
Tack och adjö