Citat:
Ursprungligen postat av
herter
35 nästa år och livet är fortfarande skit, som det har varit sedan 21. Inte kommit någonvart, saker har bara blivit sämre och sämre.
Jag har inte ännu kunnat börja studera, först pga. depression och nu pga. att den enda lägenhet jag kunde få efter separation är för dyr.
Måste alltså fortsätta jobba lågavlönad åtminstone 5 år till, där nästan all inkomst går till fasta och nödvändiga kostnader.
Så när jag är 40 kanske jag kan flytta till något billigare och börja plugga. Sen inte få jobb eftersom jag kommer vara för gammal.
Det är fan skönt att livet inte är för alltid, för det blir verkligen bara sämre och sämre. Och längtar tills det är slut, för det hann inte ens börja.
Och alla ni som säger att det är bara att rycka upp sig och lösa situationen, ni kan verkligen var och en dra åt helvete.
Fast att ditt liv är ”skit” beror ju på dig och inte någon annan. Det är du som valt att inte fixa det. Ansträngt dig tillräckligt för att få en förändring. Offerkoftan var ju skönare.
Men hör och häpna! Offerkoftan tar dig inte fram i livet, den låter dig stå på exakt samma plats och låta åren flyga förbi. Mitt tips är att du tar av dig den, tar ansvar över din framtid och gör något åt det. Det är inte många som kommer tycka synd om dig om det är det du söker. Alla har på ett eller annat sätt lidit. Det som skiljer oss nu är att jag gjorde något åt mina problem.
Är du deprimerad? Förändra ditt liv
Orkar du inte? Ta antidepressiva och förändra ditt liv
Fortsätter du svänga vänster så är det du som är korkad som förväntar sig ett annat resultat. Prova ett nytt sätt. Livet är inte över. Men livet försöker lära dig en läxa som du sovit bort. 14 år har gått säger du, och du står och stampar på samma plats, vem är problemet här? Är det du eller ”livet”?