Citat:
Ursprungligen postat av
stroganof
I sverige ska man bara köra nätdejting om man är en 7+ och som 7 eller 8 måste man svälja sin heder och toffla genom att gå på en bar,fika, promenad först och du får hoppas på det bästa att du lyckas lägra en tjej för förhållande så att du kan få stadigt knull. Du får ligga i rejält, chatta i timtal, gå på massa dejter, innan du når någorlunda jämnvikt och hittar en tjej på din nivå. Allting är ganska tidskrävande och förudmjukande.
Som en 9 och 10 kan man grisa genom att tjejerna kommer hem till din dörr på första dejten för att ligga, och du kan snabbt bygga upp ett harem av KKs, och leva det goda livet.
I sverige är en 9 10, en vältränad europeisk hunk, med ett fint leende, och som ser ut att vara den populära självsäkra killen i nån amerikansk college film.
6or och neråt i sverige ger upp nätdejting i sverige. De är oftast singlar i flera år, och slutligen norpar dom nån 4-5 som ingen av 7+ killarna ens bemödar sig med att ligga med, eller söker damer utomlands. Den smarta 6an, tar ibland någon invandrarbrud, typ en afrikan, eller iranie som trånar efter svenskt blod för att känna sig riktigt svensk. Här kan 6orna få en tjej på sin nivå, eller kanske till och med en poäng högre.
Givetvis är det ju inte sunt att det ska vara så svårt att skaffa förhållande i sverige, för både tjejer och killar i alla utseendenivåer. Det är som gjort för att alla ska vara singlar.
Det du skriver är rätt. Men jag tror det ligger mer bakom.
Online dejting är skapad att tjäna pengar på män.
Du är ju osynlig för kvinnorna. Vill du synas så ska du betala, och ganska mycket.
Tinder super likes är någorlunda ok, men Tinder har slaktat super likes. Nu får man vad, 1 super like per vecka? Så du måste betala.
Jag köpte boost, den dyra (€45?) en gång för att testa. Fick 3-4 ordentligt snygga matches. Alltså 9 poängare. I vanliga fall typ en gång per vecka. Klart man vill få fler såna matches, men inte en chans att jag fortsätter betala så mycket.
Hade online dejting inte varit så giriga så hade det inte varit så svårt för en 6-man att hitta 6-kvinna.
Världen blir mer och mer jobbigare för män att leva i.