2022-03-05, 18:53
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av al-Kebab
Jag vill inte heller ses direkt. Blir stressad och det gör att intresset svalnar.

Berättade det för senaste killen. Ändå gick han på för mycket om träff nu på en gång vilket gjorde att det inte blev något…

Det verkar alltså som att många av oss tjejer tänker lika. Ni killar som knappt får ihop någon träff kanske ska sluta ifrågasätta hur vi tänker och istället försöka anpassa er.

Nu blev det ju inget för den där killen. Han verkade ju onekligen intresserad men klarade ju inte av att vara lyhörd och respektera att jag inte vill bli pushad om träff direkt. Tar denna snubbe som exempel bara.

varför stressad? förstår inte varför du känner så, är du rädd för social kontakt? sitta o skriva känns så värdelöst inga känslor alls.. man kan lika gärna skriva med en bot som svarar på ja och nej frågor.. du ser hellre att skriva flera veckor med nån kille innan du vill ens träffa nån har jag fattat det korrekt?
Citera
2022-03-05, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av al-Kebab
Jag vill inte heller ses direkt. Blir stressad och det gör att intresset svalnar.

Det verkar alltså som att många av oss tjejer tänker lika. Ni killar som knappt får ihop någon träff kanske ska sluta ifrågasätta hur vi tänker och istället försöka anpassa er.

Hatar chatta och vill ses på en dejt inom 1-2 veckor iafl. Vi killar vill inte slösa bort vår tid och energi på en person och sen blir det ändå inget för hon tappat intresset eller inte vill ses på dejt.

Isåfall tar man lång paus och skriver inget med varandra fram tills hon vill ses om det är så hon inte vill ses ganska snart. Ogillar behöva hålla kontakten med någon dagligen.
Senast redigerad av Lagunitas1 2022-03-05 kl. 20:20.
Citera
2022-03-05, 23:45
Medlem
rosaicakorts avatar
Män och kvinnor har olika förutsättningar på tinder.

Från en kvinnas perspektiv kan jag förstå att det känns viktigt att chatta ett tag på appen innan en eventuellt dejt. Detta beror ju på att chansen för en date ska bli verklighet är stor och dessutom måste kvinnan inte lägga ned så mycket energi för att dejten ska bli av.

För genomsnitts mannen är det ofta raka motsatsen - Vi måste lägga ned mycket energi och chansen är dessutom liten för att dejten ska bli av- därför vill man träffas fort för att man orkar helt enkelt inte.

Ni kvinnor kan ju prova gör en fejk tinder profil och utge er för att vara en vanlig man och se hur mycket konversation ni lyckas få från era matcher med klassiska kvinnliga "Hej"-öppnaren ;D

Men jag förstår också att ni kvinnor tar andra risker än vi män när det kommer till dejter. Mannen är ju oftast fysiskt starkare och större än kvinnan och de finns ju alltid risk för att mannen är aggresiv/psyco/stalker etc. En man som kan utrycka sig väl i skrift och som ni ser kan hålla god social kompentens över tid i chatt minskar ju riskerna att besitta någon av dessa negativa egenskaper.
Senast redigerad av rosaicakort 2022-03-05 kl. 23:57.
Citera
2022-03-06, 00:05
Medlem
I sverige ska man bara köra nätdejting om man är en 7+ och som 7 eller 8 måste man svälja sin heder och toffla genom att gå på en bar,fika, promenad först och du får hoppas på det bästa att du lyckas lägra en tjej för förhållande så att du kan få stadigt knull. Du får ligga i rejält, chatta i timtal, gå på massa dejter, innan du når någorlunda jämnvikt och hittar en tjej på din nivå. Allting är ganska tidskrävande och förudmjukande.

Som en 9 och 10 kan man grisa genom att tjejerna kommer hem till din dörr på första dejten för att ligga, och du kan snabbt bygga upp ett harem av KKs, och leva det goda livet.

I sverige är en 9 10, en vältränad europeisk hunk, med ett fint leende, och som ser ut att vara den populära självsäkra killen i nån amerikansk college film.

6or och neråt i sverige ger upp nätdejting i sverige. De är oftast singlar i flera år, och slutligen norpar dom nån 4-5 som ingen av 7+ killarna ens bemödar sig med att ligga med, eller söker damer utomlands. Den smarta 6an, tar ibland någon invandrarbrud, typ en afrikan, eller iranie som trånar efter svenskt blod för att känna sig riktigt svensk. Här kan 6orna få en tjej på sin nivå, eller kanske till och med en poäng högre.

Givetvis är det ju inte sunt att det ska vara så svårt att skaffa förhållande i sverige, för både tjejer och killar i alla utseendenivåer. Det är som gjort för att alla ska vara singlar.
Senast redigerad av stroganof 2022-03-06 kl. 00:15.
Citera
2022-03-06, 01:31
Medlem
Disco.Destroyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Tja, det kan vara så att jag missat att det finns en massa kvinnor som går igång på sånt, men tvivlar, är du säker på att de inte bara glor för att det låter högt och de kanske blir störda eller rädda?

Du får väl använda vilka bilder du vill, min fundering gällde främst varför man väljer att presentera sig med fordon på en dejtingapp. Men poängen med att presentera dig med din MC och med hjälm på är alltså att du äger och kör MC är en viktig del av din identitet som du ser som väldigt viktig att kvinnor får ta del av som första information om dig som person?

Här ofta sett hur de lutar sig för att se vem är det bakom hjälmen när jag håller på att ta av den.
Inget jag har inbildat mig, kvinnor gillar män med motorcyklar. Och kvinnor gillar mystiska män. Det är faktum.

Sen om du har andra preferenser är inte mitt problem.
Kvinnor oftast går inte igång på ytlighet utan känslor. Det är vad många män inte fattar. Hon blir kär av att tänka på snubben, inte när han ligger och trycker på henne och skriver tusen meddelande mer dag.

Du kanske är 40+?
Citera
2022-03-06, 01:37
Medlem
Disco.Destroyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
I sverige ska man bara köra nätdejting om man är en 7+ och som 7 eller 8 måste man svälja sin heder och toffla genom att gå på en bar,fika, promenad först och du får hoppas på det bästa att du lyckas lägra en tjej för förhållande så att du kan få stadigt knull. Du får ligga i rejält, chatta i timtal, gå på massa dejter, innan du når någorlunda jämnvikt och hittar en tjej på din nivå. Allting är ganska tidskrävande och förudmjukande.

Som en 9 och 10 kan man grisa genom att tjejerna kommer hem till din dörr på första dejten för att ligga, och du kan snabbt bygga upp ett harem av KKs, och leva det goda livet.

I sverige är en 9 10, en vältränad europeisk hunk, med ett fint leende, och som ser ut att vara den populära självsäkra killen i nån amerikansk college film.

6or och neråt i sverige ger upp nätdejting i sverige. De är oftast singlar i flera år, och slutligen norpar dom nån 4-5 som ingen av 7+ killarna ens bemödar sig med att ligga med, eller söker damer utomlands. Den smarta 6an, tar ibland någon invandrarbrud, typ en afrikan, eller iranie som trånar efter svenskt blod för att känna sig riktigt svensk. Här kan 6orna få en tjej på sin nivå, eller kanske till och med en poäng högre.

Givetvis är det ju inte sunt att det ska vara så svårt att skaffa förhållande i sverige, för både tjejer och killar i alla utseendenivåer. Det är som gjort för att alla ska vara singlar.

Det du skriver är rätt. Men jag tror det ligger mer bakom.
Online dejting är skapad att tjäna pengar på män.
Du är ju osynlig för kvinnorna. Vill du synas så ska du betala, och ganska mycket.
Tinder super likes är någorlunda ok, men Tinder har slaktat super likes. Nu får man vad, 1 super like per vecka? Så du måste betala.
Jag köpte boost, den dyra (€45?) en gång för att testa. Fick 3-4 ordentligt snygga matches. Alltså 9 poängare. I vanliga fall typ en gång per vecka. Klart man vill få fler såna matches, men inte en chans att jag fortsätter betala så mycket.
Hade online dejting inte varit så giriga så hade det inte varit så svårt för en 6-man att hitta 6-kvinna.
Världen blir mer och mer jobbigare för män att leva i.
Citera
2022-03-06, 01:44
Medlem
Disco.Destroyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagunitas1
Hatar chatta och vill ses på en dejt inom 1-2 veckor iafl. Vi killar vill inte slösa bort vår tid och energi på en person och sen blir det ändå inget för hon tappat intresset eller inte vill ses på dejt.

Isåfall tar man lång paus och skriver inget med varandra fram tills hon vill ses om det är så hon inte vill ses ganska snart. Ogillar behöva hålla kontakten med någon dagligen.

Ja men precis, det är väldigt ansträngande att hålla en kvinna intresserad i över en vecka.
Och då pratar vi EN kvinna, men vi alla håller fler än en kvinna upptagen eftersom det ökar chansen.
Majoriteten av kvinnor på Tinder söker uppmärksamhet och Instagram följare.
Sitter man och chattar med såna så har man slösat väldigt mycket tid och energi.
Som tur är så brukar de flesta skriva deras Instagram i sin profil så man vet vilka ska undvikas.
Citera
2022-03-06, 13:54
Medlem
Många som klagar på Tinder, men för egen del har det ändå funkat rätt så bra på sistone. Orkar inte använda appen då man just nu håller på med 4 st kks därifrån och , alla tjejerna är unga svenska studenter mellan åldern 20-25, oftast är det de som dras till mig mest. Beror nog på att man har ett utseende som tilltalar. Jag är 28 bast, 192 cm, halv svensk/halv svart, gillar att klä mig i streetwear, och gymmar 5 gånger i veckan
Citera
2022-03-06, 14:29
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zachwaro
Många som klagar på Tinder, men för egen del har det ändå funkat rätt så bra på sistone. Orkar inte använda appen då man just nu håller på med 4 st kks därifrån och , alla tjejerna är unga svenska studenter mellan åldern 20-25, oftast är det de som dras till mig mest. Beror nog på att man har ett utseende som tilltalar. Jag är 28 bast, 192 cm, halv svensk/halv svart, gillar att klä mig i streetwear, och gymmar 5 gånger i veckan
Kanske är det din personlighet?
Streetwear borde inte ge några plus i kanten.
Citera
2022-03-06, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zachwaro

Och du tror alla män är 192 cm, välbyggda med ett snyggt ansikte? Nu vet jag visserligen inte hur du ser ut men att döma av din text så lär du se rätt bra ut. Det är viktigt att ha i åtanke att när det kommer till en supersnygg tjej och en 'vanlig' tjej på Tinder så är det ingen astronomisk skillnad. Visst, snygga tjejen snittar nog betydligt fler likes, men den vanliga tjejen har inga problem med att själv få likes.

Pratar vi däremot den snygga hunken och den 'vanliga' killen -- där har vi en astronomisk skillnad i likes, och då menar jag genuint astronomiskt, utan överdrift.
Citera
2022-03-06, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Så är det förmodligen! Men detta kan också få en totalt motsatt effekt. Till 98% av fallen. Tjejen måste vara väldigt spontan, obrydd, kåt och desperat eller väldigt ung.. för att gå med på det där.

Själv blev jag irriterad, tyckte att snubben verkade autistisk och kommer definitivt inte gå på dejt med honom. Unmatch däremot

Förlåt, men vad är grejen med att kalla människor för autist hela tiden? Detta var en vanlig grej killar emellan, men har nu märkt att många tjejer kastar ur sig "autist" eller "incel" så fort en kille på något sätt avviker från normen.

Tjejer har satt ribban så högt på män att om du inte är supersnygg, supercharmig eller riktigt speciell så är du per automatik autist.
Citera
2022-03-06, 18:19
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs
Förlåt, men vad är grejen med att kalla människor för autist hela tiden? Detta var en vanlig grej killar emellan, men har nu märkt att många tjejer kastar ur sig "autist" eller "incel" så fort en kille på något sätt avviker från normen.

Tjejer har satt ribban så högt på män att om du inte är supersnygg, supercharmig eller riktigt speciell så är du per automatik autist.
Åh nej stackars dig.

Roligare att ha en socialt kompetent partner. Som fattar saker. Och sånt som inte sägs. Ska man behöva förklara allt hela livet? Orka. Nej då är jag hellre singel

God kommunikation är A och O. Och kommunikation innebär inte enbart verbal kommunikation. Varför försvåra livet och leva med en vuxen bebis när man kan vara med en man som fattar grejer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in